Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همسر شهيد محمدسعيد سعيدي‌زاده که امسال به حج مشرف شد به بيان خاطرات خود در اين سفر نوراني پرداخت و گفت: در اين سفر با خود فکر مي‌کردم که آخرين روزهاي حيات محمدسعيد در اين خيابان‌ها چگونه سپري شده‌اند.
به گزارش خبرنگار فعاليت‌هاي قرآني خبرگزاري فارس، فاجعه منا سال 1394 همز‌مان با عيد سعيد قربان به دليل بي‌کفايتي شجره ملعونه آل سعود رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين فاجعه غمناک بيش از 7 هزار مسلمان به شهادت رسيدند که يکي از آن‌ها شهيد محمدسعيد سعيدي‌زاده سرپرست گروه تواشيح باقرالعلوم آبادان بود.

امسال پس از رايزني‌هاي بعثه مقام معظم رهبري مجدد حج برقرار شد و چند نفر از خانواده‌هاي شهداي منا با پرداخت هزينه به حج تمتع اعزام شدند که همسر شهيد سعيدي‌زاده نيز در اين سفر نوراني حضور داشت.
«حميده مطور عيداني» همسر شهيد سعيدي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فعاليت‌هاي قرآني خبرگزاري فارس با اشاره به حال و هواي حج تمتع امسال اظهار داشت: وقتي قرار شد که دو نفر از اعضاي خانواده شهداي منا به حج اعزام شوند، در اينکه امسال به اين سفر نوراني بروم مردد بودم. گاهي با خود فکر مي‌کردم اگر بروم فرزندانم را چه کنم و اگر نروم فرصتي که در اختيارم قرار دادند، از بين مي‌رود. براي همين در نهايت تصميم گرفتم که به سفر معنوي حج تمتع بروم تا در خانه خدا آرامش بگيرم.

وي با بيان اينکه وقتي چشمم به خانه خدا خورد حس غيرقابل وصفي داشتم، افزود: عظمت و زيبايي کعبه آنقدر جذابيت داشت که هر کسي را مبهوت مي‌کرد؛ همه به دور خانه خدا طواف مي‌کردند و با يک هدف مشترک به سوي يک قبله نماز مي‌خواندند. همه با اتحاد در کنار هم بودند و با مهرباني با يکديگر برخورد مي‌کردند.
عيداني با اشاره به اينکه هتل محل اقامت ما روبروي بقيع بود، گفت: سعودي‌ها اجازه نمي‌دادند که بانوان به بقيع بروند اما هتل ما دقيقاً روبروي بقيع بود و ما هر لحظه مي‌توانستيم آنجا از راه دور زيارت کنيم. حس غربت خاصي داشت اما با همه غربت لذت‌بخش و آرامش دهنده بود.
همسر شهيد سعيدي‌زاده با اشاره به اينکه در سفر حج تمامي خاطراتي که با محمدسعيد داشتم زنده شد، افزود: وقتي در مکه يا مدينه قدم مي‌زدم به ياد فيلم و عکس‌هايي که همسرم برايم ارسال کرده بودم، مي‌افتادم. خيلي لحظات سختي بود و با خود فکر مي‌کردم که آخرين روزهاي حيات محمدسعيد در اين خيابان‌ها چگونه سپري شده‌اند.

وي با بيان به اينکه وقتي به سمت منا رفتيم حس عجيبي داشتم، گفت: وقتي اعمال را انجام داديم از عرفات، در مشعر کمي استراحت کرديم و به سمت منا رفتيم. آنجا بود که کم آوردم و نمي‌توانستم خودم را کنترل کنم. دوست داشتم از بقيه کاروان جدا شوم و تنهايي با خدا راز و نياز کرده و اشکم بريزم اما چون توصيه کرده بودند از کاروان جدا نشويد امکان نداشتم تنهايي اين مسير را طي کنم.

عيداني با اشاره به اينکه ما سه بار به منا رفتيم، خاطر نشان کرد: يک شب در عرفات مانديم. وقتي بعد از نماز به مشعر رسيديم چشمم به حجاج افتاد که بر روي زمين استراحت مي‌کردند. اين صحنه مرا به ياد آخرين عکس‌هاي محمدسعيد انداخت. همراه با ساير بچه‌هاي گروه باقرالعلوم نشسته بودند و با هم عکس يادگاري انداختند. لحظه لحظه‌اي که در اين مسير حرکت مي‌کرديم خاطرات محمدسعيد برايم زنده مي‌شد. چشمم به مشعر که افتاد دگرگون شدم و فاجعه منا جلوي چشمم مصور شد. وقتي با خود فکر مي‌کردم دو سال پيش در اين موقع چندين هزار مسلمان روي هم افتادند و به دليل بي‌کفايتي شجره ملعونه آل‌سعود با لب تشنه جان باختند و به شهادت رسيدند، غمي بر دلم مي‌نشست و سعي مي‌کردم خودم را کنترل کنم تا باعث ناراحتي ساير اعضاي کاروان نشوم. کنترل ناراحتي و اشک‌هايم برايم خيلي سخت بود.


وي با بيان اينکه حج امسال به خوبي برگزار شد اما من هر لحظه به ياد حج سال 1394 بودم، گفت: نمي‌دانم محمدسعيد در آن شب از خدا چه چيزي خواست و چگونه راز و نياز کرد که شهادت قسمتش شد. در مسير منا از مدير کاروان پرسيدم که همسرم در اينجا به شهادت رسيده؟ اما مدير کاروان يا نمي‌دانست و يا اينکه نمي‌خواست به من بگويد تا بيشتر از اين دگرگون شوم. اما با اين حال حس مي‌کردم در همين منطقه بود که ديگر محمدسعيد را از دست دادم. آن منطقه باريک بود و در دو طرف آن چادرهايي بودند. دقيقا همان طور که در تلويزيون نشان مي‌دادند. تصور لحظات سختي که شهداي منا سپري کردند و مظلومانه به شهادت رسيدند، واقعا دردآور بود.


همسر شهيد سعيدي‌‌زاده با اشاره به اينکه شهادت شهداي منا واقعا سخت و دردناک بود، افزود: وقتي با خود فکر مي‌کردم حاجيان چطور در اينجا روي هم افتادند و توان نفس کشيدن نداشتند، دگرگون مي‌شدم. محمدسعيد در مشعر بود که به من گفت ما بر روي زمين نشسته‌ايم و صبح به سمت منا مي‌رويم. در آنجا حس مي‌کردم چه شبي را آن‌ها با هم سپري کردند و چقدر راز و نياز کردند که اينگونه اجابت شد تا براي پاک شدن به سمت خدا پرواز کنند؛ با بهترين لباس و بهترين ذکر و بهترين شکل ممکن.

وي با بيان اينکه محمدسعيد با رفتنش داغ سنگيني بر دل ما گذاشت، گفت: ما آن سال منتظر بوديم سعيد سالم به خانه برگردد اما آن فاجعه رخ داد. البته ما اصلاً نمي‌توانستيم باور کنيم که ديگر محمدسعيد نيست و هر لحظه منتظر بازگشتش بوديم و هر روز با خود مي‌گفتيم شايد امروز برگردد اما ... ما ستون خانواده و تکيه‌گاه زندگي را از دست داديم. فاجعه منا داغ بزرگي بر دل ما گذاشت که فراموش شدني نيست.
همسر شهيد محمدسعيد سعيدي‌زاده با اشاره به اينکه در حج امسال همه عوامل و مسئولان کشور در کنار هم يک دل و دلسوزانه پيگير تحقق حج موفق و خوبي بودند، خاطر نشان کرد: مسئولان حتي ساعت‌ها زير آفتاب سوزان کنار جاده ايستاده و نظاره‌گر و پيگير سلامتي همه حجاج بودند. با حساسيت فراوان و با برنامه‌ريزي دقيق کارها را پيش بردند که الحمدالله حج عزت‌مندانه و مقتدرانه همان طوري که رهبر معظم انقلاب خواسته بودند، برگزار شد.

وي با بيان اينکه وقتي در حج بودم دلم پيش دختر‌هايم بود، گفت: وقتي به کشور بازگشتيم ريحانه و محيا با ذوق بسيار به استقبالم آمدند. در آبادان استقبال باشکوهي از حجاج شد. خدا رو شکر که حاجيان به سلامت به کشور بازگشتند و با تلاش مسئولان مشکلي براي کسي پيش نيامد که جا دارد از همه مسئولان و دست‌اندرکاران اين مراسم قدرداني کنم که با همت و تلاش بسيار براي سلامتي حاجيان فعاليت مي‌کردند.
به گزارش فارس، شهيد «محمدسعيد سعيد زاده» سال 1358 در خانواده‌اي مذهبي در آبادان متولد شد. از دوران کودکي به واسطه صداي زيبايش به تلاوت قرآن علاقه بسياري داشت به همين دليل از هر فرصتي براي تلاوت کلام وحي استفاده مي‌کرد.
وي که کودکي خود را در دوران جنگ سپري کرده بود، همواره سعي مي‌کرد قرآن کريم را با صوتي زيبا تلاوت کند و بتواند دين اسلام را توسعه دهد.
سعيدي‌زاده در دوران نوجواني با گروه تواشيح باقرالعلوم آشنا مي‌شود و از آن پس همواره سعي مي‌کند در اين راه به موفقيت‌هاي ملي برسد. وي سرپرست گروه تواشيح باقرالعلوم بود که سال 1394 به دليل کسب رتبه نخست در مسابقات سراسري قرآن کريم به حج تمتع اعزام شد اما متأسفانه در فاجعه منا به دليل بي‌کفايتي آل‌سعود در روز عيد قربان به شهادت رسيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل کارگران شهرداری بخش رضویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی مصطفی مهرافروز شهردار رضویه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز کارگر و قدردانی از زحمات شبانه روزی کارگران شهرداری رضویه از کارگران خدوم و زحمت کش شهرداری تجلیل شد.

شهردار رضویه افزود: در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری که چهل نفر حضور داشتند، یک بسته معیشتی شامل روغن، برنج و حبوبات به پاس قدردانی از زحمات این عزیزان اهدا گردید. 

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام امجدی زاده امام جمعه رضویه، سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم شریف رضویه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، اعضای شورای اسلامی و شهردار رضویه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل کارگران شهرداری بخش رضویه
  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • خسارت آتش سوزی در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت - گیلان
  • روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها
  • حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز کرجی در کنکور امسال
  • لحظه حمله موشکی حزب الله به دو ساختمان محل حضور سربازان اسرائیلی
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • لحظه انهدام محل حضور سربازان اسرائیلی | ویدئو
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود