Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: نبود کارشناس حقوقی توانمند در ادارات این استان از بزرگترین مشکلات ساختار اداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراد محمدی روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان سقز، اظهار کرد: نداشتن کارشناس حقوقی توانمند باعث شده در 70 درصد دعواهای حقوقی له یا علیه دولت رای به ضرر دولت صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این نشست که با محوریت کارگاه آموزشی پیشگیری برای حفظ سلامت اداری برگزار شد، افزود: عدم واریز درآمد به حساب خزانه، وجود حساب های غیرمجاز، عدم ثبت معاملات در سامانه الکترونیک دولت و عدم توانایی در اجرای طرح های عمرانی توسط برخی از ادارات کل از عمده ترین تخلفات اداری در استان کردستان است.
محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون رعایت قانون تاکید کرد: یکی از معروف های بزرگ، رعایت قانون و مقررات است و بی توجهی به قانون و عدم رعایت آن از منکرات است ضمن اینکه عدم آشنایی مدیران با قوانین و مقررات از دیگر دلایل تخلف اداری در استان کردستان است.
مدیرکل دیوان محاسبات کردستان یادآور شد: مدیران باید بر قانون اشراف کامل داشته باشند و بندهای 598 تا 606 قانون مجازات اسلامی را هفتگی مرور کنند.
وی اضافه کرد: از دیگر دلایل تخلف مدیران در استان کردستان، حساس نبودن به بیت المال و اموال عمومی و مصلحت اندیشی و ترجیح دادن مصلحت بر قانون است.
محمدی گفت: دیوان محاسبات، سازمانی دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل و یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.
وی اظهار کرد: این دیوان به همه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکت های دولتی و دیگر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحای مختلف از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.
محمدی یادآور شد: دیوان محاسبات کشور حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوط را برابر قانون جمع‌آوری می‌کند و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند.
علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز هم در این نشست در سخنان کوتاهی بر ضرورت رعایت قانون و مقررات و حفاظت از بیت المال توسط مدیران ادارات اجرایی شهرستان تاکید کرد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
7249/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات روستای مهموئی که با حضور معاون عمرانی استانداری، فرمانداران بیرجند و قاینات، اعضای شورای اسلامی این روستا و جمعی از مدیران استان برگزار شد، گفت: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در جهت رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم بود.

او با اشاره به ویژگی هم افزایی و همگرایی مدیران در خراسان جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

قناعت با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده، اظهار کرد: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از مردم روستای مهموئی، بیان کرد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

بیشتر بخوانید

 زنده شدن بارقه‌های امید در دل زرشک کاران خراسان جنوبی

او با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمانبر است، تصریح کرد: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه ریزی می‌شود.

قناعت عنوان کرد: در جهت فرهنگ سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر شده و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص راهکار‌های رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

مهموئی روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است.

پارسال به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند