Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در واکنش به جوسازی رسانه‌های منتقد پیرامون مباحث مطرح شده توسط وی در سخنرانی‌ها گفت: وقتی به فکر انقلاب حمله می‌کنند راهکاراین است که ما حرف خود را دوباره و به‌صورت منطقی تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام علی کشوری در بازدید از خبرگزاری تسنیم نمایندگی استان اصفهان، در واکنش به جوسازی رسانه‌های منتقد پیرامون مباحث مطرح شده توسط وی در جلسات و سخنرانی‌ها اظهار داشت: دو نکته راجع به این موضوع مطرح شده در رسانه‌های ضدانقلاب و ضد مردم مورد تأکید است، نخست اینکه وقتی به فکر انقلاب حمله می‌کنندراهکاراین است که ما حرف خود را دوباره و به‌صورت منطقی تبیین کنیم، زمانی که طرف مقابل با بی‌اخلاقی و بی‌منطقی گفتمان فکری را به چالش می‌کشد در واقع در حال فرصت‌سازی برای یک گفتمان فکری اصیل است تا حرف آن گفتمان بیشتر شنیده شود، بنابراین این قسمت مثبت اول داستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نکته دوم مورد تأکید رسانه‌های انقلاب که محاسبات گسترده الگوی پیشرفت اسلامی است، افزود: به‌طور مثال 26 جلد از دانشنامه ما منتشر شده است که در آینده 100 جلد از این دانشنامه در اختیار نخبگان قرار می‌گیرد، همچنین نشست‌هایی که برگزار می‌کنیم و متن همه این نشست‌ها استدلال‌هایی درباره وضعیت موجود کشور است که با هیچ هجمه رسانه‌ای تخریب نمی‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با بیان اینکه وقتی دندان پوسیده است با ضربه‌ای آن دندان خُرد می‌شود، تصریح کرد: وقتی جریانی از ابتدا استدلال دارد وابتدای مباحثش درد مردم است آنجریان شکست نداردچونما باید بر روی درد مردمتاکیدکنیم.

وی ادامه داد: وقتی بالای منبر از ناکارآمدی دستگاه سلامت کشور صحبت می‌کنیم و مثلاً با مردم بحث می‌کنیم که 47 درصد مرگ‌ومیرها در کشور ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است این موضوع تا مغز استخوان برای مردم قابل‌ درک است ازاین‌رو نمی‌توانند جلوی این جریان اصیل را بگیرند.

کشوری گفت: وقتی با مردم صحبت می‌کنیم و می‌گوییم در ذیل تراریخته‌ها احتمال ترور بیولوژیک مردم ایران وجود دارد در این حرف یک منطق و استدلال نهفته است، از این‌رو اگر طرف مقابل بگوید شما تروریست هستید و یا شما را تحقیر کنند در واقع خودشان را تحقیر کرده‌اند.

وی بیان کرد: این واقعیتی است که در سال‌ها و یا حتی دوره‌های گذشته وجود داشته است که دستگاه باطل و دستگاهی که ضد منافع مردم عمل کرده از سر استیصال حرف‌هایی را مطرح می‌کند، از این‌رو ممکن است برای مدت کوتاهی فضا را متشنج و کدر کند ولی در نهایت کسی که آرامش خود را حفظ کرده و به استدلال‌های خود ادامه می‌دهد این موضوع را مدیریت می‌کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ادامه داد: در این ارتباط اصلاً نگرانی ندارم، اگر برخی شائبه‌ها ایجاد نمی‌شد مشخص‌تر می‌گفتم که موفقیت‌های آینده جبهه الگوی پیشرفت اسلامی چیست.درحالی‌که اکنون موفقیت‌های فعلی الگوی پیشرفت قابل‌انکار نیست، یعنی کارنامه روشنی در این زمینه وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که یکی از موضوعات القای فضاسازی به جامعه در رابطه با نفی شما است که علاوه بر به چالش کشیدن گفتمان جریانسازی با شما هم مشکل‌ دارند که اخیراً در پستی شما را به نظریه‌سازی در تمامی محافل متهم کرده‌اند، واکنش شما به این موضوع چیست اظهار داشت: پاسخ این مسئله روشن است، ما در همه حوزه‌های مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی ورود می‌کنیم، وقتی به ‌صورت طبیعی ما در قم تصمیم گرفتیم که نظام برنامهریزی کشور را اصلاح کنیم همه حوزه‌های مرتبط با آن را می‌توانیم مدیریت کنیم و این روال منطقی است.

کشوری تصریح کرد: نکته دوم بحث این است که چرا کتاب‌های ما را نقد نمی‌کننددر زمینه بیوتکنولوژی بحث کرده‌ایم و ادله‌ای گفتیم، چرا آن را نقد نمی‌کنند.

وی افزود: در حوزه مدیریت شهری بحث‌هایی مطرح کردیم و کتاب آن در اختیار است، چطور کتابی که ما در حوزه مدیریت شهری نوشتیم توسط کارشناسان شهری مورد استقبال قرار می‌گیرد و درباره آن به گفت‌وگو می‌پردازنددر حوزه برنامهریزی 40 جلسه در دانشگاه شریف که یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور است بحث کردم، در این راستا بخشی از مخاطبان ما دانشجویان رشته‌های مدیریتی و فنی حوزه برنامه‌ریزی بودند، چطور ما با یک جمعیتی به تفاهم می‌رسیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با بیان اینکه اگر توان نقد کردن را دارند به کتاب‌های الگو نقد کنندخاطرنشان کرد: برای مثال کتاب 4 جلدی برنامه‌ریزی با نگاه الگوی پیشرفت اسلامی را نقد کنند همچنین کتاب مدیریت شهری را مورد نقد قرار دهند این کتاب‌ها قابل‌ دسترس است، در این راستا باید گفت در مقابل هجمه‌های سنگین،کتاب‌های الگوی پیشرفت را منتشر می‌کنیم و این پاسخ ما است.

وی گفت: استقبال می‌کنم که فردی در خارج و داخل کشور برای فلان کتاب که شورای راهبردی پیشرفت منتشر کردهبحث کرده و اشکالاتی به آن وارد کند. این موضوع عاقلانه است و با هجوم و تحقیر به سرانجام مطلوبی نمی‌‌رسیم.

انتهای پیام/

R41346/P1492/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی درویشی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش‌برجسته و بی‌بدیل خبرنگاران و رسانه‌ها در دنیا، اظهار داشت: امروز سلاح جنگ، رسانه‌ها هستند، رسانه می‌تواند نقش خط مقدم افسر جهاد تبیین باشد.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و ادراکی دشمنان علیه کشور و نقش رسانه‌ها در مبارزه با دشمنان دراین‌رابطه، عنوان کرد: امروز افکار عمومی دست رسانه‌ها است، رسانه می‌تواند در فرهنگ‌سازی، توسعه، ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی و … مؤثر باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی در استان، گفت: تقدیر از معلمان نمونه و گفتمان‌سازی تجلیل از معلمان یکی از برنامه‌های این هفته در استان به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به اینکه تحقق هر امر و ارزشی بستگی به همت معلمان، استادان و … دارد، تأکید کرد: مبارزه با دشمن در عرصه فرهنگی و جهاد تبیین بدون معلمان قابل‌انجام نیست.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و همچنین تظاهرات دانشجویان آمریکا علیه این جنایت‌ها و با تأکید بر زیر سوال رفتن تفکر و دموکراسی غربی در این راستا، عنوان کرد: این اتفاقات باید توسط رسانه‌ها تجزیه‌وتحلیل شود.

کد خبر 6090402

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر