Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب منظومه خاک و خون گفت: با جوانان نسل امروزی باید با زبان و با وسعت و پهنای دسترسی بچه‌ها به اطلاعات درباره دوران ۸ سال دفاع مقدس صحبت کرد.

پیمان کلانتر معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به آنکه نسل ما که در جنگ حضور داشتند برای قلم‌زدن درحوزه دفاع مقدس نیاز به هیچ‌گونه موتور محرکه‌ای ندارند، اظهار داشت: آنقدر در اذهان من و هم‌نسلان من خاطرات روزهای شیرین جنگ و دوستانی که به جنگ رفتند و در راه دفاع از وطن شهید شدند هست با توجه به چنین پس‌زمینه فکری به هیچ‌گونه موتور محرکه‌ای برای قلم‌زدن در این حوزه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آن سال‌های جنگ به دلیل آنکه من در سنین نوجوانی بودم همچون همسال‌های خود بسیار تحت تأثیر فضای حاکم قرارگرفته بودم و اکنون تصویری که از آن روزها در ذهن دارم را به رشته تحریر در می‌آورم.

نویسنده کتاب منظومه خاک و خون با اشاره به آنکه این روزها هر روایتی از جنگ برای نسل آینده قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: معمولا در روایت‌هایی که برای یک ملت مهم و حائز اهمیت باشد مسائل شعارگونه بسیار به چشم می‌خورد چرا که برخی از موضوعات هستند که نسل نمی‌شناسد و در صورتی‌که برای هر نسلی روایت کنید که روزی دشمن به کشور ما تجاوز کرد و بسیاری از جوانان ما برای دفاع از حریم کشور رفتند و شهید شدند برای نسل جوان قابل درک و پذیرش است.

وی بیان کرد: اگر امروز نیز به کشور ما تجاوزی صورت گیرد همان نوجوان و جوان نسل کنونی برای دفاع از کشورش می‌شتابد همچنین بیشتر باید برای نسل جوان مسائلی را مطرح کرد که جنبه احساسی و باورپذیری آن بیشتر است به همین خاطر روایت‌ها باید به‌نوعی قابل ملموس بیان شود.

کلانتر معتمد پیرامون ایده‌های مناسب برای جذب هر چه بیشتر نوجوانان نسل دهه 80 و 90 اظهار داشت: از نظر من بچه‌های امروز نیز باورهای متناسب با خود را دارند چرا که هر کدام از آن‌ها اعتقادات متفاوت با ما و با همنوعان خود را دارند اما برخی مسائل همچون دفاع از حریم سرزمین و مباحث مرتبط با مذهب با تفاوت نسل‌ها مرتبط نیست.

وی افزود: با جوانان و نوجوانان امروزی باید با زبان و با وسعت و پهنای دسترسی بچه‌ها به اطلاعات باید صحبت کرد و درصورتی‌که هر مبحثی را در قالب حماسه به نسل جوان بخواهیم القاء کنیم ممکن است از سوی آن‌ها رد شود مورد پذیرش قرار نگیرد.

نویسنده حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: برای شناساندن برخی از تاریخ معاصر ابتدا باید مشترکات این دوره و آنچه در گذشته رخ داده است را شناخت و سپس بر اساس آن مشترکات برای نسل جدید به روایت پرداخت.

وی با اشاره به آنکه به‌طور تخصصی در حوزه تاریخی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: بسیار علاقه‌مند بودم که اتفاقات مهمی که در نسل من رخ داد به‌ویژه در مورد حماسه خرمشهر را از خود به یادگار بگذارم چرا که در 8 سال دفاع مقدس جنگی همچون حماسه خرمشهر در دست نداریم.

کلانتر معتمد تصریح کرد: منظومه خاک و خون جزء آثار بدیع به‌حساب می‌آید که این کتاب در قالب مثنوی حماسی وقایع خرمشهر را بیان کرده است. با توجه به اینکه در قالب مثنوی حماسی نویسنده‌ها و شاعران کمتر پرداخته‌اند کتاب منظومه خاک و خون از نظر من جزء آثار بدیع در حوزه دفاع مقدس به‌حساب می‌آید.

نویسنده حوزه دفاع مقدس با اشاره به آنکه در دو سال نخست دفاع مقدس ارتش و سپاه کشور ما از سازمان‌دهی و انسجام مناسبی برخوردار نبودند، خاطرنشان کرد: صحبت‌های مقدماتی را با سردار آذر افروز فرمانده ارشد نظامی آجا داشته‌ام که بنا بر آن شده تا بر اساس تحقیقات صورت گرفته از طریق ارتش و دفتر تحقیقاتی جنگ جلد دوم کتاب منظومه خاک و خون را به رشته تحریر درآورم.

انتهای پیام/

R41346/P1361/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری ) از شهدای ۸ سال دفاع مقدس در بوشهر تشییع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام شامگاه جمعه و صبح امروز مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر برپا شده است.

در این روز مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با نصب پرچم عزا و برگزاری مراسم‌ سوگواری ارادت خود را به خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام ابراز می‌کنند.

در مراسم سوگواری که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام ویژگی‌های این امام بزرگوار را برشمرد و اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف در بخش‌های مختلف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام فرهنگ ناب محمدی (ص) و شیعه را در جامعه ترویج داد گفت: تعلیم و ترویج مکتب اهل بیت علیه‌السلام از مأموریت‌های مهم مسلمانان و مؤمنان است.

وی مکتب امام صادق علیه‌السلام را ترویج دهنده ارزش‌های انسانی و اسلامی دانست و بیان کرد: غیرت دینی یکی از ویژگی‌های مهم شیعیان پیرو مکتب امام صادق علیه‌السلام است.

تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی دشتی نظری

همچنین همزمان با مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام و پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی دشتی نظری از میدان قدس تا حوزه علمیه بوشهر تشییع شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه این رزمنده دفاع مقدس در اسفند ماه سال 1363 در منطقه شرق دجله به شهادت رسیده است اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید به‌عنوان رزمنده گمنام که در سال 1388 تفحص شد در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.

نعمت اله غلامپور با بیان اینکه این شهید والامقام در آذر ماه سال 1400 تعیین هویت شد گفت: پیکر این شهید که همجوار مزار شهید محسن حُجَجی در نجف آباد دفن شده بود پس از تصمیم‌گیری خانواده شهید پیکر مطهر آن برای دفن در گناوه به استان بوشهر منتقل شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید والامقام مرتضی غلامی دشتی نظری امروز بر روی دستان مردم قدرشناس بوشهر تشییع شد گفت بعد از ظهر امروز پیکر مطهر این شهید بر روی دستان مردم گناوه تشییع و بعد از آن در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند