Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - بازار ساحلی آستارا به عنوان یکی از بازارهای بزرگ کشور، این روزها در کنار فعالیت های تجاری، حال و هوای معنوی ماه محرم را پیدا کرده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا؛ با برافراشته شدن پرچم های عزا و بلند شدن صدای شیپور و سنج دسته جات عزاداری از مساجد آستارا، بازار ساحلی این شهرستان هم رنگ و بوی دیگری را به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از مغازه ها با نصب پارچه سیاه و پرچم های منقش به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بر سردر شان، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
وارد بازار که می شوی در همان گام های نخست، شاهد احسان و نذورات بازاریان هستی . شربت، چای، خرما، شله زرد، آش نذری از جمله نذوراتی است که بیشتر از هر خرید و فروشی در این بازار ارزش پیدا کرده .
یکی از بازاریان جوان آستارایی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بازاریان آستارایی همواره با فرا رسیدن ماه محرم در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی عشق و علاقه خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می دهند.
علی اکبری اضافه کرد: تکیه سوگواری در جوار بازار ساحلی تشکیل شده و بازاریان در شب های محرم پس از بستن مغازه های خود در آئین های مخصوص آن شرکت می کنند.
وی اظهار کرد: از نخستین روزهای ماه محرم، احسان و نذورات توسط بازاریان رونق گرفته و تبدیل به یک رسم زیبا شده و همه ساله بر شکوه این حرکت فرهنگی افزوده شده است.
سیامک ضاربیان از دیگر بازاریان آستارا در خصوص علاقه بازاریان به اقدامات خیرخواهانه گفت: بسیاری از بازاریان در ایام مختلف سال به خصوص در ماه های محرم و صفر در طرح هایی نظیر اکرام ایتام شرکت می کنند و جلوه دیگری از احسان و نیکوکاری را با دستگیری از کودکان نیازمند خلق می کنند.
وی بیان کرد: کسبه پیشکسوت بازار معتقدند با شرکت در حرکت های خیرخواهانه خداوند به رزق و روزی آنها برکت می دهد و به گفته خودشان این امر را به معنای واقعی لمس می کنند.
رئیس اتاق اصناف آستارا نیز گفت: بازار ساحلی آستارا به عنوان مهم ترین مرکز تجاری این شهرستان، در ماه محرم سیاه پوش می شود و بازاریان احترام و ارادت خود را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) با تعطیلی مغازه های خود به نمایش می گذارند.
عارف باباشپور افزود: بازاریان از دوران انقلاب اسلامی تاکنون در صحنه های مختلف ملی و مذهبی حضوری پررنگ داشته و ثابت کرده اند که نقش بازار فقط در فعالیت های تجاری خلاصه نمی شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود پنج هزار واحد تجاری در این شهرستان فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است

شنبه همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعطیل هستند.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اعلام کرد: روز شنبه 15 اردیبهشت ماه همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد