Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، در ابتدای این جلسه محسن ایروانی، مدیر کل دفترجذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجربیات و دیدگاه ها دررمینه برگزاری جلسات شورای گفت وگو در استان های اصفهان و قم ذکر کرد و گفت: با توجه ویژه استاندار و همراهی اتاق های اصناف، تعاون و اتاق بازرگانی اصفهان و تعامل فعالان بخش خصوصی شورای گفت و گوی استان اصفهان توانسته است گام های ثمربخشی به منظور برطرف و تسهیل کردن مشکلات فعالان اقتصادی برداشته و رتبه نخست را در میان شوراهای گفت و گوی کشور کسب نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود تیم کارشناسی قدرتمند را یکی از رموز موفقیت این شورا در استان عنوان کرد.

مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان و مشاور عالی شورای گفت و گوی استان اصفهان نیز با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی میان اتاق بازرگانی، استانداری و قوه قضاییه اصفهان به منظور توسعه کسب و کار فعالان اقتصادی استان صورت گرفته است، گفت: عملکرد نمایندگان اتاق بازرگانی در دفاع از فعالان اقتصادی در هیات های حل اختلاف به صورت مرتب رصد می شود.

وی برگزاری جلسات و همایش های مختلف برای آموزش نمایندگان اتاق بازرگانی، برگزاری جلسات هم فکری و هم افزایی میان نمایندگان اتاق و ایجاد کرسی مشاوره روانشناختی برای فعالان اقتصادی استان را از جمله اقدامات شاخص اتاق بازرگانی اصفهان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان ذکر کرد و افزود: شعار هیات نمایندگان این دوره از اتاق بازرگانی اصفهان «اتاق برای همه و همه برای نجات اقتصاد استان»بوده و به همین منظور این اتاق به پاتوق کارآفرینی تبدیل شده است.

محمود اقارب پرست، قایم مقام دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان و مسوول دبیرخانه شورای گفت و گو نیز در این نشست همکاری مطلوب استانداری اصفهان و به ویژه شخص استاندار را در موفقیت شورای گفت و گوی استان اصفهان موثر خواند و در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد و فرایند تصمیم گیری در این شورا پرداخت.

وی با بیان اینکه جلسات شورای گفت و گوی استان اصفهان به صورت ماهیانه برگزار می شود، تصریح کرد: این شورا متشکل از کمیته کارشناسی و کمیته پیگیری بوده و تمامی موارد پیشنهادی ابتدا در کمیته کارشناسی بررسی و در صورت نظر مثبت اعضاء به عنوان مصوبه به کمیته پیگیری ارجاع می شود. وی افزود: کمیته پیگیری نیز به رصد میزان اجرایی شدن مصوبات در ارگان های مختلف در دوبخش ملی و استانی می پردازد.

مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی اصفهان تعداد جلسات کارشناسی این شورا را از سال 91 تاکنون 103 جلسه، 65 جلسه پیگیری مصوبات و جمعا 220 جلسه متشکل از 345 مصوبه استانی و 256 مصوبه ملی و مجموعا 601 مصوبه ذکر کرد. اقارب پرست تاکید کرد: حدود 70 درصد از مصوبات استانی این شورا عملیاتی شده است.

در ادامه رضا چینی، نایب رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان و از اعضاء شورای گفت و گوی این استان نیز تشکیل شورای گفت و گو را در ایجاد روح مطالبه گرانه در کل اقتصاد ایران موثر خواند و گفت: هم جهتی تشکل های متفاوت نیز در موفقیت عملکرد این شورا بسیار تاثیرگذار بوده است. وی افزود: حل تمامی مشکلات بخش صنعت که در شورای گفت و گوی استان اصفهان مطرح شده، قطعی بوده است.

جعفر لطفی، مشاور شورای گفت و گوی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه این نشست ضمن ارایه گزارشی از نحوه تهیه دستور کار شورا، رمز موفقیت شورای گفت و گوی استان اصفهان را همدلی و وحدت رویه اعضاء آن عنوان کرد.

فرشاد خوشنویسان، سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم نیز در این نشست شرط رسیدن به جایگاهی اثربخش در اقتصاد جهانی را قدرتمندتر شدن بخش خصوصی و پررنگ تر کردن این بخش در فعالیت های اقتصادی کشور در کنار فعالیت بخش دولتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رییس اتاق بازرگانی استان قم اهتمام ویژه ای به منظور پررنگ تر شدن بخش خصوصی در این استان دارد، افزود: با توجه به اینکه شورای گفت و گوی استان اصفهان چه از حیث کمیت و کیفیت جلسات و چه از لحاظ تعداد مصوبات از جایگاه بسیار رفیعی در کل کشور برخوردار است، مقرر شد به منظور استفاده از تجارب بخش های مختلف اتاق بازرگانی اصفهان و چگونگی تعامل با بخش هایی که به نحوی بر اقتصاد استان تاثیرگذار هستند مانند صنعت، معدن، گردشگری و.. به استان اصفهان سفر کنیم. خوشنویسان تصریح کرد: هدف استان قم ایجاد یک شورای گفت و گوی نظام مند با محوریت بخش خصوصی است.

در ادامه محمدعلی یزدان پناهی، نماینده اتاق تعاون استان اصفهان در دبیرخانه شورای گفت و گو گفت: اتاق تعاون از طریق کمیسیون های خود موانع موجود را مطرح و به ارایه راه حل آن پرداخته است و از طریق احصاء موارد و ارایه پیشنهادات و راهکارها توانسته در این شورا و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان تاثیرگذار باشد.

محمدعلی انصاری پور، نایب رییس اتاق اصناف اصفهان نیز در ادامه گفت: حل بسیاری از مشکلات بخش صنفی و واحدهای کوچک صنعتی از مجرای شورای گفت و گو تسریع شده و تصمیم ها و اقدامات این شورا در مرتفع کردن چالش های آنها اثربخش بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه