Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و با ابطال ماده ٦ آیین نامه اجرایی بند ٩٥ قانون بودجه سال ٩٢، بنياد شهيد مكلف به پرداخت صد در صدی شهريه ايثارگران شاغل به تحصيل در واحدهای پرديس خودگردان شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری ميزان، در جلسه 4 مهرماه سال جاری هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ماده 6 آیین نامه اجرایی بند 95 قانون بودجه سال 92 کل کشور مصوب هیات وزیران که بیان می‌دارد: « شهریه پرداختی ایثارگران شاغل به تحصیل در واحدهای پردیس خودگردان و بین الملل دانشگاه های داخل کشور معادل شهریه همان رشته در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، مورد بررسی قرار گرفت.

شاکی با استناد به ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که بر اساس آن بنیاد موظف است نسبت به تامین و پرداخت 100 درصد هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد و جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آن ها ، آزادگان ، همسر و فرزندان آن ها که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت مشغول به تحصیل می باشند، اقدام نماید ،ابطال آیین نامه فوق را خواستار شده است و اعلام داشته که این آیین نامه موجب تضییع حقوق وی که در واحد دانشگاهی پردیس تهران قبول شده و بنیاد شهید از پرداخت شهریه اش خودداری می‌ورزد، شده است.

موضوع با اعلام نظر هیات تخصصی پژوهشی و فرهنگی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه در اقدام صورت گرفته در ماده 6 آیین نامه اجرایی بند قانونی مذکور میزان شهریه افراد مشمول شامل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند ک ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه در دانشگاه غیردولتی را معادل شهریه دانشگاه آزاد شهرستان محل تحصیل تعیین نموده مغایر اطلاق حکم بند قانونی موصوف و قابل ابطال است ،در هیات عمومی دیوان بررسی شد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی با تایید نظر هیات تخصصی آن را قابل ابطال دانست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»