Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه امروز این کمیسیون با وزیر دادگستری، از تشکیل کمیته مشترک به‌منظور تدوین طرح بازگشت اموال نامشروع برخی مسئولان خبر داد.حسن نوروزی با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر دادگستری اعلام کرد: جلسه امروز کمیسیون در محل وزارت دادگستری و با حضور سیدعلیرضا آوایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این جلسه درخصوص مباحثی همچون بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با فساد در دستگاه‌های اداری و لزوم چابک‌سازی دستگاه قضا، تعزیرات حکومتی، قانون رسیدگی به اموال مسئولان اعم از شورای شهر، شهرداران، فرمانداران، استانداران و سایر سازمان‌های حکومتی و همچنین بررسی اصل ۱۴۲ قانون اساسی بحث و بررسی شد.

نماینده اصولگرای رباط‌کریم و بهارستان در مجلس با اشاره به اهمیت بحث رسیدگی به اموال مسئولان یادآور شد: قرار است این موضوع در جلسه هفته آینده شورای‌عالی قضایی با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین به بررسی نحوه اجرای اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: درمورد بازگشت اموال نامشروعی که توسط برخی مسئولان کسب شده، قرار شد با تشکیل کمیسیون مشترکی بین وزارت دادگستری و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، نسبت به تهیه و تدوین طرحی در این رابطه اقدام کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر این کمیسیون و وزارت دادگستری گفت: این نخستین جلسه کمیسیون قضایی از زمان آغاز به کار آقای آوایی بود و لازم است جلساتی از این دست بیش از این در دستور کار قرار گیرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان