Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@04:44:57 GMT

اعلام نتایج اولیه همه‌ پرسی کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۶۵۰۹۵

خبرگزاری کردزبان روداو نتایج اولیه همه‌پرسی انجام‌شده در اقلیم کردستان عراق برای جدایی این بخش از خاک عراق را منتشر کرد.

این آمار بر اساس اعلام حزب دموکراتیک کردستان منتشر شده است. در این خبر آماری تفکیکی هم منتشر شده است.

در این آمار آمده که ۹۰ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در شهر اربیل در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند که ۸۷ درصد از این میان، به جدایی از عراق «آری» گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حزب دموکراتیک کردستان گفته که بیشتر میزان مشارکت در شهر دهوک و با مشارکت ۹۵.۲۸ درصدی به ثبت رسیده است. ۹۳ درصد از این رأی‌دهندگان، به جدایی «آری» گفته‌اند.

در شهر حلبچه یعنی همان شهری که بمباران شیمیایی‌اش بهانه‌ای برای جدایی‌طلبی بارزانی‌ها است، فقط ۵۳ درصد از افراد واجد شرایط در همه‌پرسی شرکت کرده‌اند که ۷۹ درصد از این جمعیت به جدایی «آری» گفته‌اند.

یکی از شهرهایی که با داشتن تنوع قومیتی و البته ذخائر نفتی، به محل مجادله شدید بارزانی‌ها و دولت مرکزی عراق تبدیل شده، کرکوک است. حزب دموکراتیک کردستان گفته که ۸۷ درصد از کروکی‌های واجد شرایط در این رأی‌گیری شرکت کرده‌ و ۹۵ درصدشان به همه‌پرسی «آری» گفته‌اند.

کردها مدعی‌اند که در استان نینوا هم ۹۱ درصد و در استان دیالی، ۶۷ درصد از واجدان شرایط رأی‌گیری در همه‌پرسی شرکت کرده‌اند.

گفته می‌شود که در استان صلاح‌الدین هم ۶۵ درصد از واجدان شرایط در رأی‌گیری شرکت کرده و ۹۶ درصدشان به آن «آری» گفته‌اند.

مسئولان برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق گفته‌اند که نتایج نهایی همه‌پرسی تا ۷۲ ساعت پس از اتمام رأی‌گیری اعلام می‌شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز

  سرهنگ "حسینعلی سنچولی" اظهار داشت: در پی یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان نیمروز که باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی گردید، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر از عاملان تیراندازی شده و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

 سرهنگ سنچولی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را اختلاف قبلی اعلام کردند؛ که در نهایت پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع قضایی گردیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز