Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وقتي کرباسچي 16 سال شکست اکثريتي اصلاح‌طلبان در تمام انتخابات‌ها را نمي‌بيند...
سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم. 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


***
گلايه مشاور وقت خاتمي از موضع‌گيري سياسي مدّاحان

مصطفي درايتي، مشاور وقت رئيس دولت اصلاحات در امور روحانيت و عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت، به تازگي طي يادداشتي در روزنامه آرمان امروز نوشت:
«هرساله ماه محرم در برخي از هيات‌ها شاهد سخنراني‌ها و نوحه‌هاي سياسي هستيم. اين موضوع البته مساله امروز نيست. سال‌هاي طولاني است که اين سنت در کشورمان باب شده و برخي از مداحان فراتر از عرف معمول مداحي به مديحه‌سرايي مي‌پردازند. البته حادثه عاشورا حادثه‌اي سياسي است، اما برداشت‌هاي سليقه‌اي و شبيه‌سازي غير دقيق از اين حادثه با واکنش بخشي از جامعه روبه‌رو خواهد شد. برخي مداحان نگاهشان به واقعه عاشورا منطبق بر سليقه عموم مردم نيست و برداشت عموم مردم اين است که برخي از مداحان از نام و مکتب امام حسين(ع) سوء‌استفاده مي‌کنند. جالب اينکه اين‌گونه مداحي‌ها تاثيري ندارد، جز اينکه فضاي پاک و معنوي عزاداري امام‌حسين(ع) با اين‌گونه مداحي‌ها آلوده مي‌شود. از اين رو بايد تلاش شود مجالس عزاداري امام حسين(ع) از اين‌گونه مداحي‌هاي خارج از عرف پيراسته شود.»
او افزوده است:
مداحان مجالس سالار شهيدان بايد از اشعاري استفاده کنند که از محتواي دقيقي برخوردار باشد و نيازي به موضع‌گيري‌هاي سياسي در اين مجالس وجود ندارد. البته مجالس امام‌حسين(ع) هيچ‌گاه از مسائل سياسي به‌معناي عام آن، يعني طرفداري از عدالت و آزادي و مبارزه با ظلم خالي نيست. اما گاهي برخي از شبيه‌سازي‌ها که نگاه ويژه در آن وجود دارد، منجر به نتايج ناشايستي خواهد شد.[1]
*طبيعيست چهره هاي جرياني سياسي که متأسفانه همواره نسبت به بارگاه و ساحت عزاداري براي سيدالشهدا(ع) با کنايه صحبت کرده است، نسبت به موضع گيري سياسي مداحان و ذاکرين امام حسين(ع) نيز معترض باشند...
خاصه اينکه ذات سياسي حادثه عاشورا و نقش مهم «بصيرت نافذ» در آن برکننده نقشه هاي شومي است که تا هميشه عليه تفکر شيعه، اسلام ناب و حکومت اسلامي پي ريزي مي شوند!
اشاره به هيئت هاي عزاداري با کنايه برنج و روغن[2]، تأکيد بر اينکه عملکرد ائمه پس از عاشورا عقلاني‌تر شده است و عامليت غذاي نذري در شکل گيري گسترده عزاداري هاي ماه محرم! از جمله کنايه هايي بوده است که چهره ها و رسانه هاي اصلاح طلب تنها طي 4 سال گذشته نسبت به ساحت عزاداري براي سيدالشهدا(ع) ابراز کرده اند.
مسئله مهم ديگري که بايد آنرا بيان کرد بي حسّي و سردي امثال آقاي درايتي به اين توهين هاست و مشخص نيست چرا معاريف اصلاح طلب هيچگاه نسبت به چنين رفتارهايي از واکنش لازم برخوردار نيستند و فقط گويي مسئله اصلي را چرايي موضع گيري سياسي درست برخي مادحين مي دانند؟!
***
وقتي کرباسچي 16 سال شکست اکثريتي اصلاح‌طلبان در تمام انتخابات‌ها را نمي‌بيند...

غلامحسين کرباسچي، دبير کل حزب کارگزاران سازندگي به تازگي در يک مصاحبه با سايت نامه نيوز درباره طيف اصولگرايان گفته است: اين جريان سياسي نمي خواهد اکثريت مردم، آرمان ها و مطالبات آنان را باور کند و به اين نگاه نمي تواند موفق شود.
او افزوده است:
اگر اصولگرايان بخواهند در انتخابات بعدي قوي تر ظاهر شوند بايد به اکثريت واقعي جامعه و نه اکثريتي که در ذهن خودشان تصور مي کنند، توجه بيشتري نشان دهند و براي جلب راي آن ها بکوشند.
کرباسچي تصريح مي کند:
اصولگرايان بايد باور کنند که جريان ديگري غير از آن ها در ميان مردم جايگاه دارد. نمي شود که هم بخواهند راي مردم را به دست آوردند و هم عليه جرياني که در ميان مردم جايگاه دارد تبليغات منفي کرده و ناسزاهاي سياسي دهند.[3]
*اظهارات کرباسچي در حالي است که طي 16 سال گذشته هيچ رئيس مجلس و هيچ رئيس جمهوري اصلاح طلب نبوده است.
جالب آنکه حتي رياست مجلس دهم که اصلاح طلبان مدعي پيروزي در انتخابات آن هستند نيز در اختيار چپ ها نيست و في الواقع به هيچ وجه مشخص نيست آقاي کرباسچي بر اساس کدام منطق يا سند از اکثريت بودن جريان مقابل اصولگرايي سخن مي گويد؟!
به سخن ديگر اينکه طي 16 سال گذشته، اين جريان اصولگرايي بوده که يا در انتخابات ها پيروز اکثريتي بوده و يا دست برتر را داشته است. و اين اصلاح‌طلبان بوده اند که براي ابراز يک پيروزي بي قاعده حتي مجبور به عبور از آرمان هاي خود و فعاليت در لفافه شده اند اما باز هم در هيچ انتخاباتي پيروز اکثريتي نبوده اند.
***
نماينده سلفي بگير: اسناد عليه قاليباف ناکامل بود ولي ما را قانع کرد!

عليرضا رحيمي، از نمايندگان اصلاح طلب و از نمايندگاني که تقلّاي او براي گرفتن عکس سلفي با فدريکا موگريني در مجلس رسوايي سياسي بزرگي را به بار آورد، به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با روزنامه دولتي ايران و در اشاره به ادعاي هميشگي برخي نمايندگان اصلاح طلب مجلس براي تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در دوران محمدباقر قاليباف در پاسخ به اينکه «چقدر براي شما سند و مدرک وجود داشت که اصرار به تحقيق و تفحص داشتيد؟» گفته است: يک بخش مهمي از اسناد به صورت ابتدايي تهيه شده و در اختيار نمايندگان قرار گرفته بود.
خبرنگار در ادامه از رحيمي مي پرسد: «از چه کانالي؟» و او پاسخ مي دهد:
از کانال‌هاي مختلفي بود، برخي از مدارک را افرادي در شهرداري تهران به ما داده بودند، برخي از اعضاي شوراي شهر هم مدارکي را در اختيار ما گذاشتند و نهايتاً يکسري مدرک هم توسط مردم تهيه شده بود. يکسري از اسناد را هم برخي پيمانکاران که ادعاهايي در اين خصوص داشتند به ما رساندند.
خبرنگار ايران در ادامه به رحيمي مي گويد: «اين اسناد اوليه چقدر تکميل شدند؟» و او جواب مي دهد:
«خب اينها اسناد کاملي نبودند ولي اينقدر بودند که براي ما روشن شود نياز به تحقيق و تفحص در شهرداري تهران وجود دارد. بعد از اينکه طرح تحقيق و تفحص را کليد زديم اسناد بيشتري از همين دست کانال‌هايي که اشاره کردم، به ما رسيد!»[4]
*قضاوت درباره اظهارات اين نماينده اصلاح طلب و اذعان او به اينکه اسناد موجود در دست مدعيان، ناکامل و ناکافي است را به قضاوت مخاطبان محترم مي گذاريم...
لازم به ذکر است که طي 12 سال شهرداري محمدباقر قاليباف، عليرغم ادعاي اصلاح طلبان حتي يک مورد فساد مرتبط با قاليباف در شهرداري تهران کشف نشد و به گواه نهادهاي قضايي و امنيتي کشور نيز نه تنها هيچ فساد سازمان يافته و نجومي اي هم در شهرداري تهران رخ نداد بلکه کارنامه اي بي بديل از مديريت جهادي در ذهن مردم ماند و تهران به گونه اي ساخته شد که حتي تحسين دشمنان جمهوري اسلامي ايران را نيز برانگيخت.
تحليلگران معتقدند تلاش چپ ها و جريانات دولتي براي لک‌دار کردن کارنامه و سابقه مديريت جهادي قاليباف در شهرداري تهران از آن روست که آنها بوضوح مي دانند توانايي تکرار کارنامه قاليباف را ندارند و از همين رو در صدد آسيب رساندن به او هستند.
اين قضيه ابعاد و اهداف مختلفي نيز دارد که يکي از آنها تأثيرگذاري بر انتخابات رياست جمهوري سال 1400 و جلوگيري از تأثيرگذاري سابقه مديريت جهادي و انقلابي در خدمت به مردم بر اين انتخابات است.
***
1_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/199006
2_mshrgh.ir/777533
3_http://namehnews.ir/fa/news/430448
4_http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/201521

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟