Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - واگذاری اراضی شهری کرج در قالب تهاتر به برخی افراد موضوعی بود که در جلسه شورای شهر کرج مطرح و موردانتقاد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین خلیلی اردکانی در دوازدهمین جلسه شورای شهر کرج که صبح چهارشنبه برگزار شد، در نطق پیش از دستور با اعلام اینکه در خصوص قطار شهری مطالب متعددی را مطرح خواهم کرد، افزود: یکی از مطالبه به‌حق مردم در خصوص راه‌اندازی مترو تاکنون تحقق‌نیافته و کندی روند به توقف و بلاتکلیفی تبدیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهروندان در راستای اجرایی نشدن پروژه قطار شهری بیشترین زیان را دیده‌اند، ادامه داد: به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر پس از بررسی‌های انجام‌شده پیرامون عملکرد این پروژه نکاتی را مطرح و انتظار دارم در اسرع وقت به معضلات مدیریت پیش‌آمده تا قبل از عمر شورا خاتمه داده تا شهروندان طعم شیرین بخشی از این پروژه را بچشند.

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: در ابتدای امر شش خط برای مترو قطار شهری کرج تصویب و این مهم به دو خط کاهش پیدا کرد، پروژه قطار شهری با هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد تومان موردبررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ پروژه پیرو دعاوی حقوقی صورت گرفته تعطیل‌شده بود، ادامه داد: امسال تا پایان مرداد بودجه‌ای به این پروژه تخصیص نیافته بود، متأسفانه پیشرفت این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر معادل ۳۷ درصد اعلام‌شده است.

فروش اوراق مشارکت برای متروی کرج که به ایستگاه پایانی نرسیده استخلیلی اردکانی در ادامه تصریح کرد: عدم تأمین مالی و مشکلات پیمانکار سبب عدم پیشرفت پروژه شده است، از ۱۵ ایستگاه در ۶ ایستگاه عملیات تعریض صورت نگرفته است، به نظر می‌رسد ساخت ایستگاه بدون بارگیری مسافر از زمان صفر به یک سال مهلت نیاز دارد.

وی به فروش اوراق مشارکت به قیمت ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: این امر در حالی اجرایی شده که تاکنون فازی از این پروژه به سرانجام نرسیده و تنها شهرداری در حال پرداخت بازپرداخت آن به میزان سه ماه ۵۰ میلیون تومان است.

خلیلی اردکانی خرید دو رام قطار شهری با توجه به‌سرعت رشد فنّاوری در عصر کنونی را اشتباه عنوان کرد و افزود: هزینه نگهداری از این دو قطار که در مدت‌زمانی توسط شرکت قطار شهری کرج خارج از قانون مورداستفاده گرفته بود را بسیار بالا اعلام کرد.

عضو شورای کرج عدم وجود چارت سازمانی منطبق با نیازهای این پروژه را یکی از مشکلات این مهم دانست و تصریح کرد: تعدادی از بهترین کارکنان قطار شهری به دلیل تبعیض در قراردادها درخواست انتقال داده که مورد موافقت قرارگرفته است.

طرح طبقه‌بندی مشاغل در شهرداری کرج بدلیل پرداخت‌های نامتعارف چون جایگاه برخی را به خطر می‌انداخت اجرا نشدوی با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در سال‌های گذشته با مبلع ۶۰ میلیون تومان تهیه شد، افزود: این طرح به دلیل پرداخت‌های نامتعارف چون جایگاه برخی را به خطر می‌انداخت کنار گذاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه باید اشل پرداختی قطار شهری با شهرداری مطابقت داده شود، خاطرنشان کرد: نیروهای مأمور به شهرداری همواره مورد گلایه کارکنان شده چراکه شهرداری برای این افراد به حیاط‌خلوتی تبدیل‌شده است.

عباس زارع دیگر عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه پروسه تغییر و تحولی که مردم با انتخاب خود رقم زدند با معارفه شهردار وارد فاز جدیدی شد، گفت: در جلسات با شورای منتخب برنامه‌های خاصی توسط شهردار ارائه شد.

زارع با اعلام اینکه شورای پنجم کرج با محدودیت فراوانی دست‌به‌گریبان است، گفت: مردم نیازمند تغییراتی مثبت در شهر هستند، باید رفتار همراه باکرامت با ارباب‌رجوعان موردتوجه همگان قرار گیرد.

متأسفانه سطح اعتماد مردم نسبت به شهرداری کرج پایین است

عضو شورای شهر کرج تخلفات ساختمانی و برخورد نامناسب پلیس ساختمان را یکی از مشکلات کرج مطرح کرد و گفت: باید در خصوص املاک قولنامه‌ای با جدیت ورود کنیم.

زارع بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال نسبت به‌کل سال تنها ۲۰ درصد بودجه محقق شده است، ادامه داد: کرج با مشکلاتی چون محیط‌زیست، مسائل اجتماعی و سیما و منظر مواجه است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع فعالیت از شهردار کرج خواهان قانون مداری در شهرداری هستم، اظهار کرد: متأسفانه سطح اعتماد مردم نسبت به شهرداری کرج پایین است لذا باید برای برون‌رفت از این مشکلات بیش از گذشته تلاش کنیم.

منصور وحیدی دیگر عضو شورای شهر کرج بابیان اینکه با توجه به پیشینه، تجربه و دانش علمی شهردار تمام اعضا بنا دارند باهمت و تلاش بیشتر در جهت اصلاح امور ساختار انسانی، مالی و عمرانی ورود کنند، افزود: مهم‌ترین مؤلفه در شرایط کنونی مدیریت شهری بحث صرفه‌جویی است، امروزه مشکل اساسی شهرداری کرج بحث چگونگی کسب درآمد است.

اراضی شهری کرج باارزشی بالغ‌بر هزاران میلیارد تومان در قالب تهاتر به برخی افراد واگذارشده که ابهامات بی‌شماری را ایجاد کرده استوحیدی گفت: درآمد شهرداری طی این روزها شرایط حساسی را طی می‌کند لذا باید برای برون از این شرایط همکاری همگانی حاصل شود.

وی بابیان اینکه کارخانه آسفالت کرج که ظرفیت بهره‌برداری از آن در سال‌های اخیر تنها ۲۰ درصد بوده برای مردم قابل‌قبول نیست، تصریح کرد: بحث تهاتر بلای خانمان‌سوز مدیریت شهری کرج است، با اصل این امر مخالف نیستیم اما با دلال‌بازی و باندبازی مخالفت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اراضی شهری کرج باارزشی بالغ‌بر هزاران میلیارد تومان در قالب تهاتر به برخی افراد واگذارشده که ابهامات بی‌شماری را ایجاد کرده است.

وحیدی بابیان اینکه با جذب نیرو به‌وفور در ادوار گذشته مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: در حوزه بافت‌های فرسوده با توجه به اندوه مطالبات باید اولویت‌بندی‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۶۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم هم افزایی شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پیگیری مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سفر به خراسان شمالی و جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر آغاز به کار کردند، افزود: عقب ماندگی‌ها به واسطه عقب بودن در آغاز به کار همچنان جبران نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها در امتداد هم فعالیت دارند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات دارند اما در این باره مدیریت شهری به پشتیبانی خانه ملت نیاز دارد.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدیریت شهری به خانه ملت راه یافته اند بر این اساس تأثیر زیادی در حل شدن مشکلات شهرها دارند.

چمران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی دور گذشته، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را پیگیری کرد اما مشکلات هنوز وجود دارد، به طور مثال انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پشتیبانی خانه ملت اجرایی شود.

کد خبر 750085

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی