Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارگردان مجموعه "این بیست و سه نفر" گفت: ده داستان از قصه‌های کتاب "آن بیست و سه نفر" توسط امیررضا مافی بازنویسی شد، و من براساس آن متن‌ها استوری بُرد طراحی کردم و طبق آن طرح‌ها تصویرسازی انجام دادم. بعد از آماده سازی تصاویر، مرحله برش و چیدمان‌شان در صفحه را انجام داده و دکور نهایی را اضافه می‌کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارا کاوه کارگردان برنامه سیاسی تاریخی "این بیست و سه نفر" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: یکی از جدیدترین برنامه‌های تلویزیونی سیما که در دهه اول محرم و همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده است، مجموعه "این بیست و سه نفر"، اثری که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده و قصه آن مربوط به نوجوان‌هایی است که در زمان هشت سال دفاع مقدس به اسارت رژیم بعث درآمدند.

وی ادامه داد: انتخاب کتاب "آن بیست و سه نفر" برای ساخت این برنامه و محتوای داستانی آن پیشنهاد حوزه هنری بود، اما در مورد مدل ساخت، چون قبلا کارهایی در زمینه فیلمبرداری انجام داده بودم، خواستم یک تغییر مثبت ایجاد کنم تا نتیجه کار تمیزتر از آب دربیاید. به همین دلیل فکرم به سمت تکنیک استاپ موشن و عکسبرداری از تصویرسازی‌ها رفت.

وی افزود: ده داستان از قصه‌های کتاب "آن بیست و سه نفر" توسط امیررضا مافی بازنویسی شد، و من براساس آن متن‌ها استوری بُرد طراحی کردم و طبق آن طرح‌ها تصویرسازی انجام دادم. بعد از آماده سازی تصاویر، مرحله برش و چیدمان‌شان در صفحه را انجام داده و دکور نهایی را اضافه می‌کردم.

کاوه تصریح کرد: برنامه تلویزیونی "این بیست و سه نفر" ده قسمت دارد که هرقسمت آن حدودا 5 دقیقه است، اما زمان تولید هرکدام از این قسمت ها حدود یک هفته زمان برده است، یعنی مراحل طراحی، تصویرسازی، دکور و اجرای هر قسمت یک هفته وقت برده است که در واقع ما برای ساخت کل این فصل بیش از دو ماه زمان پشت سر گذاشتیم و برای هر قسمت نیز حدود 1500 تا 1700 فریم عکس ثبت شد.

وی ادامه داد: این فصل ده قسمت دارد و مجموعه بعدی "این بیست و سه نفر" که هشت قسمت دارد را نیز در دست تولید داریم، البته برای فصل دوم از کتاب‌های دیگر استفاده کرده ایم که این کتب نیز به ادبیات پایداری و دفاع مقدس ارتباط دارد و فضای آن از فصل اول این مجموعه خیلی دور نیست.

کارگردان برنامه "این بیست و سه نفر" در خصوص اینکه این برنامه تلویزیونی دارای چند فصل است افزود: به طور کلی ما سه فصل از این مجموعه خواهیم داشت که فصل دوم آن به احتمال فراوان تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص تاثیر گذاری یک مجموعه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من فرم در ارائه محصول و اثرگذاری بر مخاطب خیلی مهم است. اگر فرم جدید، جذاب، خلاقانه و گویایی داشته باشید و رنگ و لعاب کار هم درست باشد اثرگذاری به مراتب بیشتری دارد، به خصوص که وقتی مخاطب اثر جوان‌ها هستند "خلاقیت"، عامل تاثیرگذاری برای جذب جوان‌ها به موضوعات مختلف است.

گفتنی است، "این بیست و سه نفر" محصول مرکز بسیج صدا و سیماست و مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره حوزه هنری به عنوان مجری طرح تولید آن را به عهده داشته است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

به گزارش  قدس آنلاین از روابط عمومی پروژه، فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی از امشب ۱۳ اردیبهشت ماه به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

بدین ترتیب این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه یابی آن را برعهده داشته است، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود. 

حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدحسینی و علی علائی چهار کارگردان «رخ مادر» هستند که پروژه را در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین برده‌اند. 

«رخ مادر» که در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب