Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی گفت: با توجه به دستور اکید مقام معظم رهبری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان در دست اجرا است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار سیدمحمد لاله‌زار ظهر امروز در همایش سنگرسازان بی‌سنگر که در جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد با اشاره به جایگاه رفیع شهادت اظهار داشت: شهدای بسیاری در راه دفاع از ناموس و میهن خود جانشان را فدا کرده‌اند که در رفیع‌ترین درجات جای دارند و راه این شهدا قطع نشدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیکر سردار بی‌سر کشورمان شهید محسن حججی پس از بازگشت به کشور امروز عصر در شهر نجف‌آباد اصفهان تشییع می‌شود، شهیدان بسیاری مانند شهیدحسین خرازی در راه خدا به میدان آمدند و نمی‌خواستند اجر کارشنان از بین برود اما امروزه حسرت می‌خوریم که چرا رشادت‌ها و جانفشانی‌های این افراد را به ثبت نرسانده‌ایم.

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی تصریح کرد: امروز سالروز خروج آبادان از حصر به فرمان تاریخی امام راحل است و باید بکوشیم تا ریشه‌های داعش و فتنه‌هایی که در منطقه وجود دارد را شناسایی کنیم.

لاله‌زار ادامه داد: با مطالعه تاریخ عثمانی در می‌یابیم که فتنه انگلیس و روس ریشه در آن زمان دارد زیرا در همان دوران هم به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی بودند که نخستین جنگ ناشی از این فتنه‌ها میان شاه اسماعیل صفوی و عثمانی در گرفت.

وی عنوان کرد: فتنه‌گران از همان زمان جنگ اول طرحی در نظر داشتند که از به براندازی عثمانی اطمینان داشتند و هدف اصلی آنها براندازی کشورهای اسلامی بود که این طرح خبیثانه همچنان در حال بروز رسانی است، هدف این دشمنان بر این است که روزی مسلمان، مسلمان را بکشد که در ماجرای شهادت شهید محسن حججی جهانیان دیدند یک مسلمان با نام محمد(ص) سر از بدن مسلمانی شیعه جدا کرد.

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی خاطرنشان کرد: تجزیه عراق فتنه‌ای بسیار خطرناک است که در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توانیم بگوییم از سر ناآگاهی مسعود بارزانی بوده اما اینکه این فرد بر پرچم اسرائیل سجده و بوسه می‌زند و تصاویر این حرکت را در فضای مجازی منتشر می‌کند از سر ناآگاهی نیست.

لاله‌زار بیان کرد: امام خمینی(ره) در دوران جنگ اذعان داشتند که این جنگ و فتنه غده‌های سرطانی برجا مانده از نقشه‌های انگلیس است، قرارداد 1975 هم یکی از این فتنه‌ها بود.

وی اضافه کرد: زمان جنگ هدف از آغاز جنگ تحمیلی تسخیر خاک و عقاید ملت ایران بود و در این ایام صدام در 15 کیلومتری اهواز در مصاحبه‌ای جهانی وعده جشن پیروزی را تا دو هفته دیگر در تهران داد که با اعلام جنگ تمام نیروهای بسیجی، سپاه نو پای کشور و نیروهای جهادی که موظف به آبادی مخروبه‌های زمان شاه شده بودند به میدان آمدند تا این وعده پوچ اجرایی نشود.

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی ادامه داد: در ابتدای انقلاب 70 درصد جمعیت کشور روستا نشین و تنها 30 درصد شهر نشین بودند که این بخش عظیم از جمعیت کشور با کمترین امکانات زیرساختی گذران امور می‌کردند و جهاد سازندگی به میدان آمد تا خدمات عمرانی، راه‌سازی، آب و برق به این جمعیت ارائه دهد.

لاله‌زار تصریح کرد: پس از آغاز جنگ نیروهای جهادی دست از فعالیت عمرانی خود نکشیده و علاوه بر ادامه فرایند آبادسازی روستاها در جبهه هم حضور یافتند و یکی از افتخارات انقلاب این است که علی‌رغم وجود فتنه و جنگی تحمیلی حتی برای یک روز عملیات عمرانی را متوقف نکردیم، مهندسی دفاعی ما از همان نخستین روزهای جنگ شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ کمترین تجهیزات دفاعی را در اختیار داشتیم و به این سبب از آب رود کارون به‌عنوان یک نیروی بازدارنده استفاده می‌کردیم، جهاد یک محور بود و مردم ما به فرمان امام(ره) در صحنه حاضر شدند و با مدیریت امام خمینی(ره) بر مشکلات فائق آمدیم.

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی بیان کرد: کشور ما در گذشته به میزانی مظلوم واقع شد که پس از براندازی نظام طاغوت رئیس جمهوری منافق زمام مملکت را بر دست گرفت و بیشترین ضربه را به ما وارد کرد، این رئیس جمهور پس از آزادسازی سوسنگرد در روز عاشورا از پشت تریبون حرف‌هایی ضد انقلاب بر زبان می‌آورد.

لاله‌زار افزود: حضور جهادی‌وار نیروهای رزمنده حرکت دشمن را بیش از 15 روز پشت اهواز، بیش از 10 ماه پشت آبادان و حتی به مدت 45 روز از سقوط خرمشهر جلوگیری کردند، فرمانده‌هان جان بر کف ما در آن دوران تا زمان عزل بنی‌صدر اجازه ندادند که دشمن به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از عزل بنی‌صدر امام(ره) دستور خروج آبادان از حصر را صادر کردند و در این عملیات ما توانستیم دشمن تا دندان مسلح را به کام شکست برسانیم، ما توانستیم در عملیات‌های بسیار سنگینی مانند عملیات ثامن‌الائمه که صدام شخصا در قرارگاه حضور یافته بود ایستادگی کنیم.

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی خاطرنشان کرد: پس از عزل بنی‌صدر ارتش، سپاه و جهاد در کنار هم قرار گرفتند و سه قرارگاه کربلا، نجف و حمزه سید‌الشهدا را تشکیل دادند و پس از آن باید کاری می‌کردیم که صدام بر سر میز مذاکره نتواند قسمتی از میهن ما را تسخیر کندو همین سبب شد تا جنگ را به مرز دریایی ما بکشانند و 18 جزیره و تمام مرز دریایی کشور را به خطر اندازند.

لاله‌زار عنوان کرد: پس از حضور دشمن در مرز دریایی قرارگاه نوح‌نبی(ع) تشکیل شد و همزمان سه قرارگاه قبلی هم فعالیت داشتند و سربازان جهادی این قرارگاه نخستین موشک و زیردریایی را ساختند و با تجمیع نیروهای مهندسی کشور توانستیم در 22 بهمن همان سال نخستین لندی‌گراف را بسازیم و در این جنگ دو ستون نفتی عراق را بگیریم.

وی بیان کرد: امروزه سپاه و جهاد کشاورزی دارای قدرت هستند و حتی ممکن است ارتش برتر منطقه باشند و به این سبب طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان که دستور اکید مقام معظم رهبری بود به دست برادران جهادی در حال اجرا است و بیش از 250 هزار هکتار از آن احیا و آماده بهره‌برداری شده و به بهره‌برداران تحویل داده شده است.

فرمانده قرارگاه مهندسی نوح نبی افزود: طرح پروش ماهی در قفس که یکی از بهترین و بزرگترین طرح‌های اجرای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود در بیش از پنج هزار و 600 کیلومتر ساحل دریایی که رها بود در حال اجرا است و اینگونه طرح‌ها ادامه دارند و باید به یاد داشته باشیم زمانی که دو نفر با یکدیگر مشکلی پیدا می‌کنند با تبر به ریشه و بن نزنند و نگویند که کاری انجام نشده زیرا این حجم از کار مهندسی مقرون همان دوران دفاع مقدس و شجاعت بزرگ مردان این جامعه است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد