Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی حافظ قرآن کریم و دارنده رتبه عالی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در خصوص دلایل ناکامی متسابقین آذربایجان غربی در رقابت ها گفت: دلیل این امر نبود آموزش های کافی و متخصص پروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی آذربایجان غربی باعث شد تا حاشیه هایی برای ارومیه به عنوان محل برگزاری این رقابت ها به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از مسابقات، برخلاف دوره های قبلی، در بخش برادران شاهد ناکامی تمام متسابقین و نمایندگان استان بودیم، به طوری که تنها در بخش دعاخوانی شاهد کسب رتبه توسط یکی از شرکت کنندگان بودیم.

در بخش خواهران این مسابقات نیز، تنها نماینده آذربایجان غربی که توانست رتبه عالی را به دست آورد، «ربابه زرّین» بود که در بخش حفظ ۲۰ جزء موفق به کسب این رتبه برای استان شد.

این حافظ کل قرآن کریم پس از کسب رتبه عالی، زمانی را برای گفت و گو خبرنگار اروم نیوز اختصاص داد تا در خصوص شرایط مسابقات و نیز دلایل ناکامی متسابقین استانی توضیحاتی ارائه دهد.

مشروح این گفت و گو را در زیر می خوانید:

* در ابتدا اندکی از خود و خانواده تان برایمان بگویید؟

ربابه زرین هستم. حافظ کل قرآن و دارنده رتبه عالی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران. ۲ خواهر دیگر به نام های فاطمه و معصومه دارم که هر ۲ جزو متسابقین مسابقات در رشته های حفظ کل و حفظ ۱۰ جزء بودند.

البته خواهرانم به دلیل بالا بودن سطح مسابقات و شرکت کننده ها تنها با اختلاف صدم نمره از راهیابی به مرحله فینال بازمانده و در مرحله نیمه نهایی از دور مسابقات حذف شدند.

بنده سال ۸۵ موفق به قبولی از دانشگاه فرهنگیان شدم و شغل فرهنگی را انتخاب کرده ام.

* چگونه با حفظ قرآن آشنا شده و ادامه دادید؟

در زمان کودکی توفیق آشنایی با آقای «قربانعلی محمدنژاد» را داشتیم. در سال ۷۲ در مسجد ملی واقع در خیابان ولیعصر کلاس های قرآن برگزار کرده بودند و شرکت کنندگان در این کلاس ها در صورت کسب موفقیت به کلاس ها و مسابقات بالاتر معرفی می شدند.

اکنون من به همراه ۲ خواهرم حافظ کل قرآن هستیم که همگی از خدمت استاد محمدنژاد بهره برده ایم.

البته ۲ برادرم نیز قاری قرآن هستند که یکی از برادرانم موفق به کسب رتبه برتر قرائت مسابقات سراسری بانک مسکن شده است.

* از فعالیت های فعلی خود برایمان بگویید.

بنده مدت یک سال است که توفیق مدیریت بخش خواهران دارلقرآن امام خمینی(ره) را دارم. در این مجموعه همراه با خانم ها خدایی و شیری به خدمت قرآن آموزان مشغول هستیم.

* با توجه به قشر مخاطبتان، همکاری ارگان های مختلف نظیر آموزش پرورش با دارالقرآن تحت مدیریت شما چگونه است؟

همکاری چندانی با آموزش و پرورش یا دیگر ارگان ها شاهد نیستیم به جز ریاست آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه که نسبت به قسمت های دیگر فعال تر است، متاسفانه فعالیتی از افراد دیگر شاهد نیستیم.

در واقع به صراحت می توان گفت که دارالقرآن امام خمینی(ره) درحاشیه کارهای تمامی ادارات به خصوص آموزش و پرورش می باشد.

در حالی که دارالقرآن در طی ۲ سال موفق به کسب بیش از ۶۰ مقام در مسابقات مختلف استانی شده ولی حتی تکه کاغذی به معنی تقدیر و تشکر از هیچ ارگانی دریافت نکرده است.

* درخواستتان از مسئولین در این خصوص چیست؟

دارالقرآن امام خمینی(ره) برای ایجاد تغییر و تحول عظیم در استان نیازمند همکاری آموزش و پرورش است چراکه جامعه قرآنی دارای ایده ها و ظرفیت های قرآنی بسیار زیاد است که باید به آن ها بها داده شود.

* اندکی در خصوص کیفیت برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی ارومیه برگزار شد، توضیح داده و ارزیابی خود را از این مسابقات بفرمایید.

اصلی ترین مشکل در این مسابقات، مربوط به اطلاع رسانی مسابقات بسیار ضعیف بود به طوری که ۴۵۰ بنر نصب شده در خیابان ها بسیار ناخوانا و نامناسب بودند.

همچنین زمان برگزاری مسابقات بسیار زمان نامناسبی بود. آذربایجان غربی استانی با مردمانی کشاورز است و در این زمان ۹۰ درصد مردم مشغول کارهای باغداری و برداشت محصولات بودند به همین دلیل شاهد خالی بودن سالن از تماشاگر بودیم.

مسئولین برگزاری می توانستند مسابقات را در سالن بهتر و با ابعاد کوچک تری برگزار کنند تا خلا تماشاگر کمتر دیده شده و استقبال بهتری داشته باشیم.

از دیگر معایب برگزارس سابقات این بود که هیچ تدارکی جهت بازدید متسابقین استان های دیگر از شهر ارومیه وجود نداشت و متسابقین استان های دیگر از مسیر ثابت موجود برای رفت و آمد گلایه مند بوده و انتظار دیدن زیبایی های شهر ارومیه را در حاشیه مسابقات داشتند.

با نگاهی دیگر می توان به همکاری ضعیف بین ادارات و ارگان ها اشاره کرد چراکه اوقاف به تنهایی تمامی مسئولیت هارا برعهده داشته و دچار مشکلات متعددی می شد.

با یادآوری مسابقات گیلان و برگزاری بسیار هدفمند مسابقات می توان به همکاری بسیار زیبای مسئولان آن ها پی برد.

* حضور و همکاری مسئولان استانی را به عنوان میزبان در چهلمین مسابقات سراسری قرآن کریم چگونه ارزیابی کردید؟ رضایت بخش بود یا خیر؟

متاسفانه حضور مدیران برخی ارگان ها و استاندار در مسابقات قرآنی آنگونه که باید دیده نشد.

این امر تا جایی دردناک بود که استاندار مرکزی به عنوان میزبان سال آینده مسابقات در اختتامیه جهت تحویل حضور داشت اما دریغ از حضور مسئولان آذربایجان غربی!

* همکاری مسئولین در حوزه های قرآنی را چطور ارزیابی می کنید؟ علاوه بر مسابقات در دیگر زمینه ها چه اندازه همکاری دارند؟

متاسفانه هیچ گونه همکاری از مسئولین چه در مسابقات و چه در مجالس قرآنی مشاهده نمی شود و تمام متسابقین در رقابت های مختلف موفقیت هایشان را تنها با تلاش های شبانه روزی خود به دست آورده اند.

حتی امسال مسئولین استانی ارزشی به متسابقین قائل نشدند. در سال گذشته حداقل با یک پیامک و هدیه ناقابل قدردانی می شد اما امسال شاهد هستیم که تنها یک پیامک تبریک هم نصیبمان نشده! این بی توجهی ها به قاریان و حافظان بیش از هر چیزی متوجه خواهران فعال قرآنی می شود.

مسئولین باید بهای بیشتری به مسابقات قرآنی و به خصوص فعالان و نخبگان قرآنی بدهند.

* به نظر شما، علی رغم میزبانی مسابقات، مهم ترین دلیل حذف قاریان و حافظان آذربایجان غربی در مراحل نخست مسابقات چه بود؟

آذربایجان غربی دارای نخبگان قرآنی بسیاری است اما متاسفانه تمام این موفقیت و پیشرفت ها حاصل زحمات و همت های فردی نخبگان است و هیچ کلاس یا آموزش تخصصی را در اختیار ندارند.

فعالان قرآنی شهرستان هایی غیر از مرکز آذربایجان غربی در این زمینه دچار ضعف بسیار هستند.

در همین بخش خواهران حافظانی وجود دارند که بسیار زیباتر و بهتر از برادران قرآن را حفظ بودند اما در قرائت خود اشباهات و خطاهای بسیاری داشتند. دلیل این امر هم نبود آموزش های کافی و متخصص پروری است.

در سال گذشته و امسال به خوبی شاهد بودیم که ادارات اوقاف استان های دیگر چند ماه قبل از مسابقات، زمینه تمرینات تخصصی برای متسابقین را با اساتید برتر کشوری فراهم می کنند تا متسابقین استان بتوانند رتبه های برتری به دست آورند اما دریغ از برگزاری کلاس هایی در آذربایجان غربی برای خواهران و آماده سازی آنان!

* به عنوان سوال پایانی، انتظارت شما از مسئولین و همکاری آنان با جامعه قرآنی چیست؟

جامعه قرآنی برای اینکه متوجه همکاری مسئولان باشد باید همکاری را ابتدا از خود شروع کنند. در ابتدا باید در داخل جامعه قرآنی متحد شوند چراکه فعالان قرآنی در آذربایجان غربی بسیار گسسته بوده و هدف خاصی ندارند.

علاوه بر این، جامعه قرآنی باید مطالبات خود را به صورت دسته جمعی از مسئولان درخواست کنند و برای داشتن محل و محفلی برای تجمع افراد قرآنی به اتفاق نظر برسند.

در این میان، از مسئولین انتظار می رود تا به مطالبات جامعه قرآنی توجه کرده و به مطالبات آن ها ارزش و بها دهند و در صدد برآورده کردن این مطالبات و درخواست ها برآیند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن