Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حاشیه نشینی از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه به شمار می رود که باید به نحو مطلوبی مدیریت شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: هرچند امروز پدیده حاشیه نشینی توسط وزارت کشور به صورت ویژه دیده شده ولی هنوز به شکل جدی در این بخش ورود نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: حاشیه نشینی همواره در استانها بویژه بوشهر وجود داشته ولی به صورت امروزی گسترش نیافته بود که مدیریت این پدیده توجه مدیران دستگاههای اجرایی را می طلبد.
صفایی بوشهری، برضرورت تشکیل کارگروهیبرای بررسی پدیده حاشیه نشینی در استان بوشهر با حضور دستگاههای اجرایی ذیربط تاکید کرد.
وی بیان کرد: آسیب های حاشیه نشینی شهرها اخلاقی، سیاسی، قومی و اجتماعی است که اگر مدیریت نشود این مشکل به فضای شهرها می رسد.
امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه بسیاری از موارد اخلاقی و فرهنگی نشات گرفته از مباحث اقتصادی است در این ارتباط با توانمند سازی افراد آسیب دیده می توان جلو بسیاری از آسیب ها را گرفت.
وی اظهار کرد: با توجه به مهاجرت ها و تغییر بافت شهر عسلویه می طلبد این شهرستان در بخش آسیب های اجتماعی به صورت ویژه دیده شود.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان اسناد و کتابخانه های ملی استان بوشهر گفت: با توجه به وجود 6 میلیون نسخه سند و اوراق دولتی در این کتابخانه، مسئولان باید نسبت به احداث فضای مناسب برای نگهداری این سندها همت کنند.
وی تاکید کرد: در زمان حاضر اسناد تاریخی استان بوشهر به دلیل نبود فضای مناسب، در شرایط بدی نگهداری می شود و احتمال نابودی آنها وجود دارد.
سرپرست استانداری بوشهر گفت: پدیده حاشیه نشینی شهرها از جمله اولویت های شورای اجتماعی کشور به شمار می رود که رسیدگی به این پدیده از جمله تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است.
عبدالکریم گراوند افزود: براساس تصمیم گیری های انجام شده پدیده حاشیه نشینی به وزارت راه و شهرسازی واگذارشده که در این ارتباط در استان بوشهر شهرهای بوشهر و برازجان از جمله شهرهایی است که با این پدیده روبرو هستند.
وی بیان کرد: برهمین اساس برای بهسازی و ساماندهی حاشیه نشینی در شهرهای یاد شده برنامه ریزی ها و اعتباراتی پیش بینی شده است.
سرپرست استانداری بوشهر گفت: با توجه به روند افزایش تصویب اعتبارحوزه آسیب های اجتماعی در شورای اجتماعی انتظار می رود این پدیده در شهرهای انتخاب شده استان بوشهر کم رنگ تر شود.
وی تاکید کرد: وجود برخی آسیب های اجتماعی در جامعه پس از گذشت حدود 40 سال از عمر انقلاب زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در استان بوشهر گفت: این جشنواره 19 مهرماه با حضور 64 نفر از استانهای بوشهر، تهران، فارس، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، همدان و کرمانشاه در بوشهر برگزار می شود.
حمیده ماحوزی افزود: از بین این افراد هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب می شوند.
وی اظهار کرد: سال گذشته 2 خانواده رضوی در این جشنواره معرفی شد که امسال این شمار به 9 خانواده رضوی افزایش یافته است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده