Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يقينا شما هم با تماشاي برنامه اين هفته نود اين سوال براي تان پيش آمده که مهدي طارمي و پرسپوليس دست در دست هم تخلفي را مرتکب
به گزارش مشرق، شواهد و قرائن در پرونده پرسپوليس، تخلف بازيکن و البته حمايت باشگاه از اين تخلف را نشان مي‌دهد؛ حمايتي که در نهايت منجر به حکم اوليه فيفا درباره مهدي طارمي و البته محروميت باشگاه پرسپوليس از نقل و انتقالات زمستانه و تابستانه آينده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما نکته مهم در اين ماجرا مساله پرداخت مبلغ يک ميليارد و يکصد و پنجاه ميليون توماني توسط حسين هدايتي براي فسخ قرارداد اين بازيکن با ريزه اسپور بوده که در برنامه نود گفته شد طارمي اين پول را صرف خريد يک خودروي لوکس براي خود کرده است.
اين در حالي است که از زبان طارمي گفته شده، مبلغ دريافتي اين بازيکن از هدايتي ارتباطي با مبلغ فسخ قرارداد با ريزه اسپور نداشته و طارمي مثل بازيکناني مثل وحيد اميري، سيدجلال حسيني اين پول را بابت کمک يک هوادار از هدايتي دريافت کرده است.
شايد بد نباشد کليه سوالات موجود در اين پرونده و پاسخ هاي آن را هم مرور کنيم با ذکر اين نکته که همچنان اطلاعات چندان دقيقي از اين قرارداد و پيچيدگي هايش وجود ندارد. اما صحبت‌هاي ميداني خبرنگار ما با افراد مطلع و درگير اين ماجرا به ما کمک مي‌کند اين موضوع را موشکافانه مورد بررسي قرار دهيم.
سوال اول: آيا مهدي طارمي مرتکب تخلف شده است؟
پاسخ: مهدي طارمي مهاجم ملي پوش تيم فوتبال پرسپوليس که در پايان ليگ پانزدهم براي عقد قرارداد با باشگاه ريزه اسپور به ترکيه سفر کرده بود، پاي قراردادي به ارزش تقريبي 700 هزار يورو را امضا کرد. سپس بعد از مدتي تمرين اقدام به ترک قرارداد کرده است. با توجه به اينکه او بابت جدايي از ريزه صلح نامه اي در دست ندارد و توافقي صورت نداده، از نظر شرايط قراردادي و داوري بين المللي متخلف شناخته مي شود.
سوال دوم: آيا آنچنان که کميته حل اختلاف فيفا ادعا کرده پرسپوليس در خصوص تخلف مهدي طارمي با او مباشرت کرده است؟
پاسخ: باشگاه پرسپوليس در بازگشت مهدي طارمي از ترکيه اقدام به عقد قرارداد با وي کرده و با توجه به اينکه اعلام رسمي اين قرارداد در وبسايت باشگاه، تاريخي پس از قرارداد با ريزه اسپور دارد، از نظر فيفا تحريک کننده طارمي و عامل جدايي وي از اين تيم ترکيه‌اي شناخته شده است. مديران پرسپوليس ادعا مي کنند با مهدي طارمي در دو تاريخ مختلف توافق کرده و حتي قراردادي با او امضا کرده‌اند و تنها اعلام عقد قرارداد با وي به تاريخ بازگشت از ترکيه موکول شده است. مديران پرسپوليس اولين قرارداد با مهدي طارمي را در تاريخ 24 فروردين 94 و پس از دربي منعقد کردند و اين مدرک در تجديدنظر به فيفا ارسال خواهد شد.
سوال سوم: آيا مهدي طارمي بنابر آنچه که در برنامه نود اعلام شده، مبلغ فسخ قرارداد خود را دريافت کرده و از پرداخت آن به ريزه اسپور امتناع کرده است؟
پاسخ: در نگاه اول پاسخ مثبت است. ضمن اينکه حسين هدايتي، هوادار متمول پرسپوليس فايل‌هايي از مهدي طارمي در اختيار دارد که طارمي در آن به شخص سومي مي‌گويد بيش از 500 ميليون براي فسخ قرارداد با ريزه اسپور نياز دارد اما ظاهرا طارمي ادعاي ديگري دارد و در اينباره گفته که اين پول برخلاف ادعاي هدايتي مربوط به فسخ قراردادش نيست و بابت اختلاف قرارداد با پرسپوليس پرداخت شده، مثل دريافتي وحيد اميري، سيدجلال حسيني و رامين رضاييان.
حرف طارمي از اين جهت جالب توجه است که رامين رضاييان بدون پرداخت وجه فسخ قرارداد با ريزه اسپور را دريافت مي‌کند اما او نيز 100 هزار يورو دريافت مي‌کند و به پرسپوليس بازمي گردد. در حالي که به هيچ وجه نيازي به پول براي فسخ قرارداد نداشته است. مديران پرسپوليس نيز مدعي هستند با توجه به اينکه با تمديد قرارداد طارمي به او بيش از 900 ميليون پرداخت نمي‌کردند، هدايتي اين مبلغ را شخصا به آقاي گل پرداخت کرده است. همچنين پرسپوليسي‌ها ادعا مي‌کنند اسپانسر اين باشگاه قبلا به دنبال نقد کردن اين پول بعد از گذشت چند ماه بوده اما طبق مدارک، آنها سند را جزو کمک ها قرار داده و هرگز آن را باز پرداخت نکرده‌اند. نکته اين است که چرا هدايتي اين مبلغ را به بازيکن پرداخت کرده و در اختيار باشگاه قرار نداده است.
سوال چهارم: آيا پرسپوليس به دادگاه عالي ورزش شکايت خواهد کرد؟
پاسخ: احکام کميته حل اختلاف فيفا به صورت تيپ در دو صفحه آخر متني را در خود دارند که در آن به طرفين پرونده اعلام شده آنها قادر به اعتراض در خصوص راي در دادگاه عالي ورزش هستند. در حال حاضر باشگاه پرسپوليس در تدارک شکايت به دادگاه عالي ورزش براي شکستن اين راي است. پرسپوليسي‌ها عقيده دارند راي صادره از کميته حل اختلاف فيفا نادرست است و با ادله اي که آنها ارائه خواهند داد آن را مي‌شکنند.
سوال پنجم: آيا طارمي در فصل گذشته به عنوان بازيکن غيرمجاز براي پرسپوليس بازي کرده؟
پاسخ: با توجه به ثبت قرارداد مهدي طارمي در سازمان ليگ و دريافت کارت بازي و همچنين معرفي وي به کنفدراسيون فوتبال آسيا براي ليگ قهرمانان نتايج پرسپوليس کاملا قانوني است.
سوال ششم: مبلغ 789 هزار يورو جريمه فيفا را در صورت تثبيت و صدور مجدد راي چه کسي بايد پرداخت کند؟
پاسخ: مهدي طارمي بازيکن تحت قرارداد پرسپوليس است و پرداخت مبلغ به گردن اوست. اما اگر باشگاه پرسپوليس بعد از اعلام مجدد و نهايي اين راي مبلغ را به باشگاه ريزه اسپور پرداخت کند، اين پول جزو تعهدات دريافتي مهدي طارمي قرار خواهد گرفت و او بايد اين مبلغ را با باشگاه پرسپوليس تسويه کند. به اين معنا که توافق او با پرسپوليس در سال‌هاي آينده به فرض دريافت اين رقم از باشگاه، در نظر گرفته خواهد شد.
سوال هفتم: چرا مهدي طارمي شخصا براي فسخ قرارداد دست به کار نشد؟
پاسخ: ظاهرا بنابر آنچه که از زبان اين بازيکن گفته شده، مديران ريزه اسپور بعد از اطلاع از درخواست او براي ترک اين تيم، از او درخواست سه ميليون يورو براي فسخ قرارداد مي‌کنند، مبلغ غيرمنطقي که با توجه به ميل او براي جدايي به زبان ريزه اسپوري ها آمده و آنها اين مبلغ را از مهاجم فعلي پرسپوليس طلب کردند تا رضايت بازگشت او به ايران را بدهند. مبلغي که در توان پرداخت طارمي نبوده و او اقدام به ترک اين باشگاه بدون توجه به آن شده است.
سوال هشتم: پرسپوليس با چه استدلالي به دادگاه cas شکايت خواهد کرد؟
پاسخ: پرسپوليسي‌ها معتقدند قرارداد مهدي طارمي و ريزه اسپور به جريان نيفتاده بود. طارمي بعد از يک هفته حضور در اين تيم ديناري از باشگاه دريافت نکرده در حالي که شرط جاري شدن هر قراردادي دريافت مبلغ پيش پرداخت است. پرسپوليسي ها همچنين ادعا مي‌کنند ريزه اسپور براي دريافت ITC مهدي طارمي درخواستي به فدراسيون فوتبال و باشگاه ارائه نداده و همين نشان مي‌دهد آنها مي‌توانند حق خود را در دادگاه عالي ورزش بگيرند. از سويي ديگر ريزه اسپور هم مدعي است اولين پول پرداخت به اين مهاجم ايراني قرار بوده بعد از دريافت ITC به او ارائه شود و آنها براي اين مجوز اقدام کرده بودند. موضوعي که از سوي پرسپوليس به شدت تکذيب مي‌شود.
سوال نهم: چرا فدارسيون فوتبال اقدامي براي منع بازي مهدي طارمي صورت نداده است؟
پاسخ: مسوولين انضباطي فدراسيون فوتبال (کميته تعيين وضعيت بازيکن) در شرايطي در مصاحبه خود مهدي طارمي و پرسپوليس را مقصر اين ماجرا مي دانند که ممانعتي بابت ثبت قرارداد و بازي او صورت نداده اند. ظاهرا با توجه به اينکه از سوي باشگاه ترک درخواست ITC صورت نگرفته، آنها نيز در اين موضوع با باشگاه پرسپوليس همراهي کرده اند. باشگاه پرسپوليس عقيده دارد فدراسيون فوتبال بايد در اين موضوع همراه با پرسپوليس بوده و از ابزارهاي خود براي به نتيجه رساندن اين پرونده سود ببرد.
سوال دهم: چرا پرسپوليسي ها براي کاهش جريمه احتمالي اقدامي صورت نداده‌اند؟
پاسخ: کميته حل اختلاف فيفا بعد از شکايت ريزه اسپور از پرسپوليس تنها يک بار درخواست مدارک کرده و اين باشگاه به اين کميته مدارک خود را ارسال کرده است. مدرکي که پاي پرسپوليس را نيز به اين دعوا کشانده، در صورتي که پيش از اين اتهامات تنها متوجه مهدي طارمي بود. با توجه به اينکه کميته‌هايي مثل حل اختلاف و تعيين وضعيت در داوري و رسيدگي به پرونده‌ها و شکايت‌ها نظري از شاکي و متشاکي نمي‌پرسند و بنا به مدارک راي خود را صادر مي‌کنند، پرسپوليس فرصتي براي دفاع از خود نداشته؛ اما اين فرصت را در دادگاه عالي ورزش در اختيار خواهد داشت.
سوال يازدهم: ماجراي نامه باشگاه ريزه اسپور به باشگاه‌هاي ايراني در ليگ شانزدهم چه بود؟
پاسخ: باشگاه ريزه اسپور در هفته‌هاي ابتدايي ليگ شانزدهم به باشگاه‌هاي ايراني نامه مي‌زند که مهدي طارمي بازيکن اين باشگاه محسوب مي‌شود و حضور او مقابل آنها غيرقانوني است. برخي از باشگاه‌ پرسپوليس نيز در همان تاريخ به فدراسيون نامه زده و از آنها استعلام مي‌گيرند که پاسخ فدراسيون فوتبال ممانعت از بازي مهدي طارمي نبوده است.
سوال دوازدهم: آيا همانطور که در برنامه شب گذشته نود اعلام شد باشگاه پرسپوليس در زمينه اين پرونده جعل سند قرارداد مرتکب شده است؟
پاسخ: پاسخ به اين سوال احتياج به دادرسي داشته و نيازمند طي شدن روند طبيعي پرونده است. در حال حاضر فيفا پرسپوليس را متهم به عدم صداقت کرده که معناي آن چيزي جز آنچه در برنامه نود اشاره شد نيست؛ اما مديران پرسپوليس نيز مي‌گويند از روي حکم اوليه نبايد قضاوت کرد و اشتباه برنامه نود با توجه به حکم اوليه اين است که موضع گيري کرده و اين در حالي است که راي با اعتراض پرسپوليس به دادگاه عالي ورزش از رسميت ساقط مي‌شود و بايد در انتظار حکم نهايي بود. تنها در صورتي مي‌شود عنوان حکم را به آن اطلاق کرد که دادگاه عالي ورزش نيز روي آن صحه بگذارد. همچنين پرسپوليسي‌ها به طور کلي اما منکر اين قضيه هستند و اعتقاد دارند قراردادشان با مهدي طارمي زودتر از ريزه اسپور به امضا رسيده است.
سوال سيزدهم: تا چه حد احتمال دارد راي کميته حل اختلاف فيفا به سود پرسپوليس تغيير کند؟
پاسخ: در اين زمينه نمي توان پاسخ قطعي داد اما اگر ملاک، سوابق قبلي حضور باشگاه هاي ايراني در دادگاه عالي ورزش باشد پرسپوليس شانس زيادي براي برنده شدن در اين دعوي ندارد اما حتي با وجود اين شانس اندک آنها کار خود را در دادگاه عالي ورزش پيگيري خواهند کرد چرا که در حال حاضر فرصت کافي براي تامين مبلغ مد نظر ريزه اسپور وجود ندارد و پرسپوليس بايد تمام تلاش خود را براي شکستن راي به کار ببندد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی

به گزارش «تابناک»، مهدی نصیری که برای دیدن فرزندش به کانادا سفر کرده در  گفت‌وگویی با تلویزیون بی‌بی‌سی در اقدامی شاذ و عجیب خواستار آن شد که اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کند. او مدعی است که پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند.اظهارات وی واکنش هایی در پی داشت.

انتقاد ابطحی از مهدی نصیری: توهم مضر است!

در بخشی از یادداشت ابطحی آمده است

آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزوسیون امروز شود.
اما هم برای دیروزش وهم برای امروزش توهم مضر است.
نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزوسیونی اش مورد قبول اپوزوسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند.
گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود.
خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود ونه تاجزاده علاقمند به همکاری با شاهزاده است.

روزنامه جوان در واکنش به اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور دولت اصلاحات: ابطحی انحراف نصیری را هم تقصیر حاکمیت انداخت!

در قسمتی از یادداشت روزنامه جوان در واکنش به یادداشت ابطحی آمده است

مهدی نصیری، روزنامه‌نگار سابقاً حزب‌اللهی و مدیرمسئول اسبق روزنامه کیهان، چند سالی می‌شود که از مسیر سابق خود برگشته است و اول از اصلاح‌طلب شدن شروع کرد و حالا یکی دو سالی است که یک برانداز کامل شده است.

سید محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری، مهدی نصیری را چه در سابق که به قول ابطحی «سوپر افراطی حزب‌اللهی» بوده و چه اکنون که «سوپر اپوزیسیون» است، دچار «توهم» دانسته و نوشته «نه بولتن‌نویسی و اظهارنظر‌های تند حزب‌اللهی‌اش در گذشته توانست ریشه اصلاح‌طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزیسیونی‌اش مورد قبول اپوزیسیونی قرار می‌گیرد که ۴۰ سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند.»

ابطحی البته گویا تغافل کرده که همین سوپر حزب‌اللهی با حکم مدیرمسئول کیهان و زمانی که خاتمی نماینده امام در آن روزنامه بود، سردبیر کیهان شد، یعنی که او هر چه بود، مورد قبول محمد خاتمی، مرشد و مراد ابطحی بود.

کرباسچی: نصیری، زمانی که شاگرد شریعتمداری در کیهان بود هم تعادل نداشت

غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

جواد امام،: اینکه ناگهان اصلاح‌طلبان و پهلوی در کنار هم قرار داده شوند معلوم نیست از قوطی کدام عطاری بیرون آمده

شخصا نمی‌توانم شخصیت چهره‌ای مانند مهدی نصیری را تحلیل کنم و ببینم این اظهارات با چه مبنایی سازگار است. نصیری یک چهره اصولگرای تند و رادیکال است که در رزومه او فعالیت در روزنامه کیهان درج شده است. امروز حسین شریعتمداری وارث دیدگاه‌هایی است که قبلا توسط مهدی نصیری‌ها پایه‌گذاری شده بود. در عین حال مشخص نیست آیا اظهارات نصیری در راستای یک پروژه تعریف شده، مطرح شده یا پای موارد دیگری در میان است.

روزنامه سازندگی نیز با تیتر "توهم اتحاد" به اظهارات مهدی نصیری واکنش نشان داد

در قسمتی از یادداشت روزنامه سازندگی آمده است

درباره خروج "مهدی نصیری" از ایران و سفرش به کانادا و پیشنهاد ناممکنی که برای اتحاد میان جمهوری‌خواهان و سلطنت‌طلبان تجویز کرده که می‌تواند کشور را به سمت رادیکالیسمی خونین سوق دهد

مهدی نصیری، چپ سابقاً انقلابی و سوپر منتقد جمهوری اسلامی که از درون ایران سیاست‌های حکومت را با تندترین ادبیات نقد و به ساختارها حمله می‌کرد طی روزهای گذشته بدون هیچ مشکلی از ایران خارج شد و به اتفاق همسرش برای یک سفر سه ماهه و دیدن فرزند خود به کانادا رفت. 

او در اولین فرصت نیز در گفت‌وگویی با تلویزیون بی‌بی‌سی در اقدامی شاذ و عجیب خواستار آن شد که اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کند. او مدعی است که پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند. نصیری از مهندس میرحسین موسوی، مصطفی تاج‌زاده، نرگس محمدی و فائزه هاشمی به ‌عنوان افراد اصلاح‌طلبی نام برد که می‌توانند این جریان جدید را پوشش بدهند و برای رفع مشکلات کشور با سلطنت‌طلبان چاره‌اندیشی کنند.

دیگر خبرها

  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده
  • بمب پرسپولیس در تبریز منفجر می شود؛ مهدی ترابی پایان فصل در تراکتور؟
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند