Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر محقق شود باید بدون تعارف از خود شروع کنیم در هر لباسی و مسئولیتی و در هر جایگاهی هستیم فرق نمی کند جه مرد و چه زن و چه روحانی و غیر روحانی همگی باید این فریضه واجب را انجام دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان ؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز صبح در همایش امر به معروف و نهی از منکر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دو نکته مهم در رابطه با این فریضه واجب اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات نورانی امام و رهبر فرزانه انقلاب پیرامون قیام ، حرکت و یاران امام حسین (ع)، نکته مهم این است که اتفاقات تاسوعا و عاشورای محرم 61 افتاد تشنگی، شهادت، ایثار، اسارت خاندان آل الله بعد از جریان عاشورا و همه این اتفاقات در ادامه کربلا تا حرکت آنها به سمت مدینه در برابر یک حرکت امام حسین (ع) بسیار کوچک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر امام حسین (ع) آن حرکت را انجام نمی داد تمام این حرکت ها تحت الشعاع آن موضوع قرار می گرفت و آن نکته این است که امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه حرکت کردند و سپس از مکه به سمت کربلا بعضی شخصیت هایی مثل عبدالله ابن عباس عبدالله ابن زبیر و برادرشان،عبدالله ابن جعفر که جزو خواص صدر اسلام بودند به حضرت مراجعه کردند و اصرار داشتند که دست از این قیام بردارند و نیازی نیست این قیام را داشته باشند اینکه سرانجام کشته خواهید شد و حضرت دلایلی را برای آنان مطرح می کنند .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری تعبیرشان این است که اگر امام حسین (ع) تحت تاثیر القائات این چنینی قرار می گرفت حرکت و نهضت ابا عبدالله (ع) در همان جا متوقف می شد و این تصمیمی که امام گرفت و قیام خود را ادامه داد مهمتر از شهادت امام در کربلاست .


سردار ابوحمزه با بیان اینکه آن چیزی که امروز به شدت دشمنان اسلام و بعضی از دوستان ناآگاه در کشور ما دنبال می کنند ایجاد شبهه در افکار و اندیشه ها ست ، عنوان کرد: چرا ما امر به معروف و نهی از منکر می کنیم چه ضرورتی دارد ؟ این از همان شبهاتی است که دوستان و دشمنان ناآگاه ما در دستور کارشان است چرا که مقام معظم رهبری تنها راه مقابله با شبیخون فرهنگی، تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می دانند.

وی بیان داشت: به شرط اینکه در جای جای جامعه اسلامی ما این امر رعایت شود از جمله در خانواده، اقوام، بستگان،محیط کسب و کار، محیط علمی،ورزشی، مساجد، حسینیه ها و تکایا و در همه جا در حوزه علمیه در نیروهای نظامی و انتظامی که متاسفانه در حال حاضر این امر رعایت نمی شود.

سردار ابوحمزه علت را در موکول کردن این امر به یکدیگر دانست و تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم این فریضه به خوبی انجام شود هر فردی در هر شرایطی که هست بر او واجب است که این امر را انجام دهد.

وی به تعبیر امام حسین (ع) در این رابطه اشاره کرد و اذعان داشت: اگر در جامعه ای امر به معروف انجام نشود در آن جامعه اشرار حاکم می شوند و دعایشان مستجاب نمی شود زیرا امر به معروف را ترک کرده اند و یا تعبیری که امیر مومنان علی (ع) در نهح البلاغه دارند می فرمایند کسی که امر به معروف می کند قدرت او بروز می کند و می تواند دماغ منافقین را به خاک بمالد ولی در جامعه ما چقدر با آن همفکری دارد.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی ما کسی نمی خواهد خودش را ضایع کند با این جمله که عیسی به دین خود و موسی به دین خود ، با یک چنین توجیهاتی فریضه های واجب را کنار می گذاریم .


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در همین دهه اول در تاسوعا و عاشورا این همه زنجیر زدن این همه اطعام و مجالس چقدر امر به معروف تبیین می شود چقدر امر به معروف ونهی از منکر شیوه اش بیان می شود و اگر بیان می شود چقدر جامعه آن را اجرا می کند .


وی گفت: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر محقق شود باید بدون تعارف از خود شروع کنیم در هر لباسی و مسئولیتی و در هر جایگاهی هستیم فرق نمی کند جه مرد و چه زن و چه روحانی و غیر روحانی همگی باید این فریضه واجب را انجام دهیم.


سردار ابوحمزه در پایان خاطرنشان کرد: بیان قرآن این است که با زبان و بیان نرم باید مردم را امر به معروف و نهی از منکر کرد و پیشنهاد من این است در هر دستگاهی هستیم به پاس اجرای منویات امام راحل که برگرفته از نهضت عاشوراست، تصمیم بگیریم هر ماه یک معروف اقامه کنیم و جلوی یک منکر را بگیریم که در این صورت تا پایان ماه 12 معروف اقامه و 12 منکر را جلوگیری کنیم .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد