Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمنده دفاع مقدس گفت: دشمن با سمپاشی در مراسم عزاداری در صدد تضعیف وتخریب مراسم عزاداری های ما است اما جوانان وعزاداران ما با شعورتر از آن هستند که تحت تاثیر سم پاشی های دشمن قرار بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عبدالهی، رزمنده دفاع مقدس،در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: در سن 19 سالگی به صورت داوطلبانه و بسیجی به جبهه اعزام شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از رزمندگان شهرستان نهبندان است، افزود: عمده فعالیت من در جبهه غرب بوده و حدود چهار سال در جبهه بودم.

رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: خوشبخاته خانواده ام برای رفتن به جبهه هیچ مخالفتی نداشته و مشوقم بودند چرا که دفاع از میهن وظیفه شرعی بود.

عبدالهی عنوان کرد: در مدت زمان چهار سالی که در جبهه بودم در چند عملیات از جمله فتح چهار، والفجر نه و بدر شرکت کرده که در عملیات بدر از ناحیه پا، کتف و ران راست مجروح شدم.

وی اذعان کرد: عملیات والفجر نه که در منطقه غرب انجام شد یکی از سنگین ترین عملیاتها بود که رزمندگان زیادی در این عملیات به شهادت رسیدند و من به همراه سایر رزمندگان برای جمع آوری پیکر شهدا حضور داشتم که خیلی لحظات سختی بود.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به قطعنامه 598 ،گفت: زمانی که قطعنامه از طرف امام خمینی (ره) پذیرفته شد من در جبهه بودم پذیرفتن قطعنامه به تعبیر امام راحل نوشیدن جام زهر بود و قبول کردن قطعنامه برای خود امام و ما رزمنده ها سخت بود اما ما همگی پیرو ولایت بوده و به تبعیت از امام راحل قطعنامه را پذیرفتیم.

عبدالهی عنوان کرد: پذیرفتن قطعنامه برای ما رزمنده ها ناراحت کننده بود چرا که بساط شهادت و رشادت بسته شد و به قول ما رزمنده ها در باغ شهادت بسته شده بود.

وی با اشاره به همزمانی ماه محرم و هفته دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: ماه محرم درجبهه با الان خیلی متفاوت بود و در واقع جبهه دانشگاه عملی به معنای واقعی بود چرا که شهادت،رشادت، ایثار و از خود گذشتگی به وضوح پیدا بود.

رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: الان هم مجلس عزای امام حسین علیه السلام با شور و شعور برگزار می‌شود هر چند که دشمن یکسری سمپاشی هایی می‌کند و در صدد تضعیف وتخریب مراسم عزاداری است اما جوانان وعزاداران ما با شعورتر از آن هستند که تحت تاثیر سم پاشی های دشمن قرار بگیرند.

عبدالهی درباره شهدای مدافع حرم، بیان کرد: شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام و اهل بیت علیه السلام در سوریه ، یمن و... می‌جنگند و از کشور ما دفاع می‌کنند چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر مدافعان حرم درخارج از مرزها نجنگند باید در داخل کشور و از مرزهای داخلی ما دفاع کنند.

وی عنوان کرد: مردم کشور ما و جوانان هم قدر و ارزش مدافعان حرم را دانسته و برایشان ارزش و احترام قائل هستند همانگونه که برای شهید محسن حججی در مراسم تشیع در مشهد ،تهران و نجف آباد اصفهان سنگ تمام گذاشتند.

رزمنده دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس سراسر خاطرات است و یکی از خاطراتی که خیلی برایم جالب بود و معنی واقعی از خود گذشتگی را برایم تداعی کرد مربوط به عملیات فتح چهار در کردستان است.

عبدالهی ادامه داد: درعملیات فتح چهار که در کردستان انجام شد شب قبل از عملیات برای رفتن به منطقه آماده شده و از مسیری باید عبور می‌کردیم که صعب العبور بود و با وسیله نمی‌توانستیم برویم و فقط یک قاطر به همراه ما بود.

وی عنوان کرد: شب عملیات، بارانی و زمین پر از گل و لای بود و خاک منطقه طوری بود که خاصیت چسبندگی داشت در حین حرکت پایم در گل فرو رفت و کفشم از پایم در آمد و هر چه برای پیدا کردن کفشم تلاشم کردم پیدا نشد.

این رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: وقتی که دیدم از سایر هم رزمان که یک دسته بودیم عقب ماندم با یک کفش به مسیر ادامه دادم و به مسئول دسته گفتم که کفشم در گل مانده و هر چه برای پیدا کردن تلاش کردم کفشم پیدا نشد، مسئول دسته در جواب من گفت اتفاقا یکی دیگر از رزمنده ها هم مانند تو یکی از کفش هایش در گل مانده و با یک کفش راه می‌رود به نظر من یکی از شما دو نفر کفش خود را به دیگری بدهد و نفری که کفش ندارد سوار قاطر شود.

عبدالهی گفت: من گفتم کفش رزمنده دیگر را به من بدهید و او با قاطر بیاید اما رزمنده هم صحبت من را به مسئول دسته گفته بود و اظهار کرده که من سوار قاطر نمی‌شوم، درحقیقت من نمی‌خواستم که سواره باشم و همرزمانم آن مسیر صعب العبور را پیاده طی کنند و همرزمی که او هم کفش نداشت نمی‌خواست که با قاطر به مسیر ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: در جبهه همه می‌خواستند از حق خود برای دیگر همرزمان بگذرند و حقی ضایع نشود.

وی گفت: از سال 64 به مدت چهار سال در جبهه بودم و تا اواخر جنگ حضور داشتم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در حال حاضر به کار کشاورزی مشغول هستم، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و چند ساله شرایط و وضعیت کشاورزی مناسب نیست و مسئولان باید برای رفع مشکلات کشاورزان بیش از این تلاش کنند.

عبدالهی عنوان کرد: مسئولان باید در زمینه کشاورزی شرایطی فراهم کنند که ما در داخل کشور تولید کننده و خود مصرف کننده تولیدات خود باشیم زمانی‌که برای مواد غذایی و خوراکی خارج از کشورواردات داشته باشیم با قیمت ارزان و جوان ایرانی بیکارباشد درنتیجه محصولات کشاورزی که با زحمت به دست می‌آید داخل کشور به فروش نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید بیش از گذشته به فکر خانواده های شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان باشند و به آنها توجه شود چرا که توجه به این خانواده ها و یادگاران آنها به نفع جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی بعدازظهر شنبه در حاشیه یادواره شهدای روحانی در بهشهر با بیان اینکه هر اقتداری که وجود دارد به برکت خون شهیدان است، گفت: اقتدار رهبر و امت ما نیز به برکت شهدا است.

وی‌گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت فقط در بیان مدافع دین نیست و برای دین جان و مال خود را نیز فدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اظهار اینکه روحانیت نشان داده که در تمامی عرصه‌ها برای دفاع از دین خود آمادگی دارد و جان فدا می‌کند، به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: روحانیت در این دوران هم رزمنده بود هم رزمنده پرور و پشتیبان بودند و رزمنده‌ها بیش از آنکه به ما نگاه کنند به عمل ما نگاه می‌کنند.

وی‌گفت: برگزاری یادمان و کنگره شهدا فقط تکریم شهیدان نیست بلکه ادامه راه و موفقیت‌های ما همگی به برکت شهدا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر امروز رهبر ما با قدرت بر دشمن می‌خروشد و رزمندگان ما با قدرت بر سر دشمن می‌کوبند و عزت و اقتدار ما به برکت خون شهیدان است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس مایه دلگرمی رزمندگان بوده است، گفت: تبلیغات فرهنگی روحانیان در جبهبه‌های رزم به عنوان رزمنده و جنگنده حضور داشتند برای ارتقای معنویت و روحیه دادن به رزمندگان بسیار مفید و مؤثر بوده است.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده و تقویت کننده ایمان معنویت فعالیت می‌کردند گفت: بر پایه شهدا نوعی جهاد است و تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدا به ویژه علما و روحانیون برای ما و جامعه سازنده است.

کد خبر 6096497

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا