Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران، دلیل طولانی شدن موضوع جمع آوری کودکان کار همراه متکدیان شهری را اختلاف نظر فرمانداری تهران و وزارت کار و تعاون بر سر حوزه و اختیارات اجرایی خود دانست و گفت: آن چیزی که مربوط به اختیارات ماست این است که به عملکرد و همکاری شهرداری نظارت داشته باشیم؛ در این خصوص به شهرداری تذکر داده ام و تا آخر پیگیر هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام فخاری در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره طرح جمع آوری کودکان کار از سطح شهر تهران و همکاری شهرداری تهران با این طرح گفت: متولی این کار ستاد شهرداری نیست بلکه طرح از طرف ستاد مبارزه با آسیب های اجتماعی اجرایی شده است. در این ستاد بر اساس تقسیم کاری که صورت گرفته است متولی هر کدام از این آسیب ها یکی از دستگاه ها شده اند. متولی ساماندهی کودکان کار وزارت کار و تعاون است و فرمانداری تهران متولی متکدیان و متکدیان حرفه ای است.

وی ادامه داد: مسأله این است که بر سر این دو حوزه بین فرمانداری و وزرت کار اختلاف نظر وجود دارد. به عبارتی فرمانداری این کودکان را متکدی تلقی کرده و همراه با متکدیان اقدام به جمع آوری آن ها نیز کرده است که در درجه اول این دو دستگاه ها باید مسأله را بین خودشان حل کنند.

عضو شورای شهر تهران ابراز داشت: در این بین آن چیزی که به حوزه کاری ما مرتبط می شود این است که این دو دستگاه برای اجرای طرح از برخی امکانات شهرداری در حوزه حمل و نقل کمک گرفته اند. ما در ابتدا سعی کردیم حتی الامکان این موضوع را رسانه ای نکنیم اما در جلسه روز سه شنبه شورا لازم دیدم که در این مورد به شهرداری تذکر داده شود و از شهرداری بخواهم از در اختیار گذاشتن امکانات مربوط به شهرداری تا وقتی که کمیسیون اجتماعی شورای شهر این موضوع را بررسی و در مورد آن و تصمیم گیری نکرده است، اجتناب کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حوزه تحت اختیار شورای شهر همین دخالت یا عدم دخالت شهرداری است. ما در کمیسیون مباحث تخصصی این موضوع و پیامدهای آن را دنبال می کنیم اما چون متولی نهادی به غیر از شورای شهر و شهرداری تهران است ما نمی توانیم درخواست توقف کامل طرح را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «شورای شهر تهران در ستاد آسیب های اجتماعی نماینده ای دارد یا نظرخواهی از شورا در این خصوص شده است؟»، گفت: در شورای قبل نماینده ای از طرف شورا به این ستاد معرفی شده بود اما با توجه به تغییر و تحول شورای چهارم به پنجم ما در جلسات این ستاد تا به امروز حضور نداشته ایم، یکی از دلایلی که ما از این موضوع بی خبر بوده ایم همین است. منتها از این به بعد یا خود بنده یا از اعضای کمیسیون حتما در این جلسات حضور خواهیم داشت.

فخاری پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که «در کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با طرح جایگزین جمع آوری کودکان کار پیشنهاد یا اقداماتی داشته اید؟»، اظهار کرد: ما در این مورد جلسه داشته ایم و از سازمان های مردم نهاد هم برای سروسامان دادن به این موضوع کمک خواسته شده است. در جلسه روز یکشنبه قرار بر این شد که همه دوستان از متهم کردن متقابل همدیگر در فضای رسانه ای و ایجاد تنش خودداری کنند و در ادامه جلسات مداومی در این خصوص داشته باشیم تا به راه حل مناسب با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی و روانشناختی برسیم. در واقع در حال حاضر قرارمان این است که بخش نهاد عمومی، مردمی و دولتی در کنار هم برای حل این موضوع تلاش کنیم و به حل ریشه ای مسأله برسیم نه فقط برداشتن نشانه ها و حذف صورت مسأله.

وی در پایان درباره این موضوع که «این تذکر به شهرداری چه قدر می تواند تأثیر گذار باشد و آیا شهرداری می تواند همکاری خود را با وزارت کشور یا فرمانداری قطع کند؟»، گفت: به هر حال حوزه وظایف شهرداری مشخص است و در بُعد نظارت و سیاستگذاری شورای شهر تردیدی نیست و برنامه کاری شهرداری جزو اختیارات شورای شهر است. بنابراین من تذکر کتبی خود را به شهرداری ارسال کرده ام و تا آخر این موضوع را تا قطع کامل همکاری شهرداری با این طرح، پیگیری خواهم کرد.

گفت و گو از: فرهاد فتحی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است

سخنگوی شهراری تهران گفت: توصیه‌های پدرانه مهندس چمران برای مدیران شهری فراتر از جایگاه حقوقی و قانونی ایشان، به عنوان فصل‌الخطاب و از جایگاه یک رابطه پدر و فرزندی میان وی و مدیران شهری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، درباره سخنان مهدی چمران در صحن علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: به نظر من سخنان مدبرانه و پدرانه امروز آقای چمران دارای چند بُعد مهم و تاریخی بود. مهمترین آن دعوت همه مدیران شهری و اعضای شورای شهر بر پرهیز از اختلاف‌افکنی‌ها و توجه ویژه به کار و خدمت به مردم است.

وی با اشاره به رویکرد پدرانه و انقلابی رئیس شورای شهر تهران که سال‌هاست برای همه فعالان حوزه شهری ثابت شده است، افزود: تهران رشد و پیشرفت خود را در دو دهه گذشته مرهون هدایت شخص مهندس مهدی چمران به عنوان راهبر کانونی شورای شهر تهران بوده است و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش‌آفرینی ایشان در این زمینه شود.

محمدخانی با بیان اینکه مهندس چمران چهره محبوب مردمی در میان سلایق مختلف و گروه‌های اجتماعی متنوع است. اظهار کرد: رئیس شورای شهر امروز بزرگوارانه و متواضعانه خواست تا هیچ‌کس ایشان را با شهدا مقایسه نکند، اما برداشت جامعه انقلابی و مردم اصیل تهران این است که مشی و رفتار ایشان همگان را به یاد برادر شهیدش، مصطفی چمران می‌اندازد. هرچند ایشان بزرگوارانه این شباهت را انکار می‌کنند.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که تاکید امروز آقای چمران بر جلوگیری از اختلاف‌افکنی و تشتت آرا همان تأکید همیشگی و چندباره شهردار تهران به همه مدیران شهری درباره پرهیز از اختلاف و اولویت کار و جهاد برای مردم است؛ اضافه کرد: سخنان رئیس شورا و شهردار  تهران بی‌شک راهنمای روشن و نقشه راه مدیران شهری تهران است.

وی در ادامه به نقش محوری و سازنده شخص مهندس چمران از دو جنبه حقیقی و حقوقی در بسیاری از جلسات مدیریت شهری و گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها اشاره کرد و گفت: به گواه ناظران و کارشناسان و اهالی رسانه، نقش ایشان در راهبری شورای ششم و مدیریت شهری ویژه و غیرقابل‌انکار است.

محمدخانی تاکید کرد: توصیه‌های پدرانه مهندس چمران برای مدیران شهری فراتر از جایگاه حقوقی و قانونی ایشان، به عنوان فصل‌الخطاب و از جایگاه یک رابطه پدر و فرزندی میان وی و مدیران شهری است.

سخنگوی شهرداری تهران یادآور شد: همانطور که در تاکیدات  امروز مهندس چمران مطرح شد، این موضوع هم یک واقعیت است که مردم برای کار و خدمت و فعالیت جهادی به این ترکیب مدیریت شهری اعتماد کرده و رای داده‌اند. به همین جهت با تاکید همیشگی شهردار تهران اولویت اول، دوم، سوم و آخر مدیران و همه خانواده شهرداری تهران در این دوره شهری، کار و کار و کار است. قطعا مدیریت شهری هیچ اقدامی که موجب شادی دشمنان مردم و انقلاب شود انجام نخواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری ششم تهران از فرصت باقیمانده برای تلاش و کار بیشتر و جهاد شبانه‌روزی استفاده خواهد کرد و ما هم در حوزه اطلاع‌رسانی، امید افزایی را وظیفه خود می‌دانیم.

ممانعت از حضور عضو شورای شهر تهران توسط شهردار منطقه 17

رئیس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران در پایان یادآور شد: مباحث متعددی از منظر سیاسی در نطق پیش از دستور عضو شورای شهر در خصوص عملکرد شهرداری تهران و شخص شهردار تهران مطرح شد، که مرکز ارتباطات شهرداری به منظور تنویر افکارعمومی و شفاف شدن شبهات خود را موظف به پاسخگویی و اطلاع‌رسانی کامل البته به شیوه ایجابی و تبیینی و به فرمایش قرآن کریم جدال احسن و با هدف ایجاد آگاهی عمومی و امیدافزایی به مردم می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا