Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-05@21:55:16 GMT

نباید تولیدات فیلم اولی‌ها بی‌سرپرست شود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۲۵۴۶

نباید تولیدات فیلم اولی‌ها بی‌سرپرست شود

به گزارش بولتن نیوز، حمید کاویانی کارگردان سینما درباره تاثیر اکران خارجی فیلم‌ها بر نمایش داخلی عنوان کرد: موفقیت‌هاى بين المللى در شرایطی که به اندازه کافی فضا برای تبلیغ در اختیار فيلم باشد می‌تواند در جذب مخاطب و اقبال مردمى تاثيرگذار باشد.

وی افزود: اهمیت دیده شدن فیلم در فضای بین الملل و مورد قضاوت قرار گرفتن فيلمهاى ايرانى در جهان بسيار است، اما در فرايند نمايش فيلم در كشور، چيزى كه بيشتر نياز داريم رسالت اصحاب رسانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفى درست فيلمها توسط رسانه‌هاى جمعى فارسى زبان براى مردم و ارايه اطلاعات كافى درباره فيلم به مخاطب ايرانى را نبايد ناديده گرفت. بايد براى تمام سليقه ها فيلم ساخت و رسانه هاى جمعى بايد در معرفى فيلم به مخاطب هدف به رسالت خود عمل كند.

این کارگردان در ادامه در خصوص قرار گرفتن تهیه کننده حرفه‌ای کنار فیلم اولی ها که از تصمیمات جدید سینمایی است، عنوان کرد: نياز اینکه تهیه کننده حرفه ای کنار فیلمساز اول قراربگیرد بدیهی است و لازمه ساخت فیلم حضور حرفه‌اى تهيه كننده متعهد است و اين موضوع برای فیلمساز اول با اهمیت تر است و از سویی مى تواند ضمانتی در موفقیت و دیده شدن و اکران آثار فيلمسازان باشد. اميدوارم اين راهكار مانع نباشد بر سر راه روايت مستقل فيلمساز.

کارگردان «بن بست وثوق» اذعان کرد: در سال های گذشته فرایند همکاری تهیه کننده و کارگردان به یک نام در پروانه ساخت خلاصه شده بود و فعالیت های حرفه ای در بسیاری از موارد اتفاق نمی افتاد که باعث می شد فیلم بدون صاحبی دلسوز ساخته شود؛ در نتیجه به اندازه کافی از سوی تهیه کننده حمایت نشود و در موضوعات مهمی چون اکران داخلی و حضور بین المللی و... به نوعی بى سرپرست ديده شود.

کاویانی خاطر نشان کرد: اگر این موضوع با طرح و ایده جدید که قرار است در سال های آتی با حضور تهیه کننده‌هاى باتجربه بصورت حرفه ای، در دستور كار قرار گيرد در صورتی که به لابی گری و معاملات پشت پرده ختم نشود، خروجی خوبی خواهد داشت.

این کارگردان در پایان در خصوص آخرین وضعیت «رد باران» گفت: در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم و فکر می‌کنم نهایتا ده روز آینده آماده شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل همراه اظهار داشت: از فرهنگسرای نیاوران بیرون آمدم که امسال بیشتر به کار هنری‌ام برسم و از تمامی ظرفیتی که داریم، دوستان و هنرمندان خوب و کسانی که سالیان سال است در کنارشان کار و شاگردی کردم کمک بگیرم تا امسال بتوانیم یک سری کارها را انجام دهیم. اولین پروژه‌ای که در دست داریم یک مجموعه تلویزیونی طنز است و پیگیری می‌کنیم که به نتیجه برسیم.

وی که پیشتر پیشینه کارگردانی فیلم کوتاه را در کارنامه کاری‌اش دارد، خاطرنشان کرد: این نخستین کارگردانی من در ساخت مجموعه بلند تلویزیونی خواهد بود. تشکیل اتاق فکر و کارهای مقدماتی و رایزنی‌های آن در دست انجام است و متعاقبا اسامی عوامل اعلام می‌شود. این مجموعه کاری متفاوت در حوزه کمدی است و بی‌شک مخاطبان بسیاری خواهد داشت. موضوعات روز جامعه محوریت کار در ساخت این مجموعه تلویزیونی است.

بازیگر اخراجی‌ها گفت: در ساخت این مجموعه از بازیگران پیشکسوت و قدیمی با تجربه همراه با ترکیبی از بازیگران نسل جدید و بازیگران تئاتر استفاده می‌کنم.

وی اظهار داشت: در جشنواره‌های مختلف تئاتر، هنرمندان بسیار خوب و مستعدی را در تمامی شهرستان‌ها دیدم و یکی از دلایلم تربیت نیروی انسانی و هنرمندان خوب و متعهد است و به گمانم می‌شود از این ظرفیت برای حضور استعدادهای بازیگری در شهرستان‌ها استفاده کرد.

همراه گفت: این مجموعه تلویزیونی در تهران فیلمبرداری می‌شود اما در کستینگ آن حتما از هنرمندان شهرستانی دعوت خواهم کرد. این روزها مشغول نوشتن هستم و تلاش می‌کنم بیشتر فیلم ببینم.

کد خبر 849313 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • زنانی که در کن رئیس شدند