Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - بازداشت 255 متهم به همکاری با گروه گولن؛ درخواست بازگشت اتباع ترکیه از اقلیم کردستان عراق؛ نشست سه جانبه ترکیه، ایران و عراق در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان؛ ابراز نگرانی وزیر دفاع ترکیه از افزایش شمار تروریست ها در شمال عراق؛ و 'بی ثباتی' دستاورد همه پرسی اقلیم کردستان عراق برای منطقه؛ از خبرهای مهم روز جمعه کشور ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** 255 تن از جمله 117 نظامی عضو نیروهای مسلح ترکیه در شهرهای مختلف این کشور به اتهام همکاری با گروه گولن و استفاده از نرم افزار بایلوک طی دیروز و امروز دستگیر شدند.
در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن و صدور دستور بازداشت بیش از 400 تن از افراد مظنون به همکاری با این گروه از سوی دادستان های مقیم در شهرهای استانبول، ازمیر و آدانا، پلیس ضد ترور و مبارزه با جرایم سازمان یافته ترکیه 255 تن از افراد تحت تعقیب را دستگیر کرد.

** ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تماس های منظم مسکو، تهران و آنکارا برای کاهش تنش های سیاسی-نظامی در سوریه، از هماهنگی سه کشور (روسیه، ایران، ترکیه) به رغم تلاش های دامنه دار تندروها در سوریه برای نقض توافق های به دست آمده در اجلاس بین المللی در آستانه و از سرگیری خشونت ها، خبر داد

** وزارت امور خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه با اشاره به تعلیق تمام پروازهای بین المللی به اقلیم کردستان عراق، از شهروندان این کشور خواست تا در برنامه ریزی های خود این تحول را در نظر گرفته و در صورت نداشتن الزام برای ماندن در اقلیم کردستان عراق، پیش از تعلیق پروازها منطقه را ترک کنند.

** بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه پس از تماس تلفنی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری کشورمان؛ از برگزاری گردهمایی و نشست های دوگانه و سه گانه سه کشور ایران، ترکیه و عراق در سطح عالی خبر داد.
وی با اشاره به تداوم همکاری نزدیک با تهران و بغداد درباره اقلیم کردستان عراق، گفت که اقدامات منجر به تجزیه منطقه، تغییر مرزها و ایجاد دولت های ساختگی، آرامش و امنیت منطقه را تهدید می کند و مساله ما، کردها، ترکمن ها، اعراب و سایر قومیت های ساکن ایران، عراق و ترکیه نیست بلکه مقابله با روشی است که با لجبازی و به رغم مخالفت جهانی اصرار به برگزاری این همه پرسی داشت و این اشتباه را مرتکب شد و مسئولیت های ناشی از نتایج آن نیز برعهده آن ها خواهد بود.

** نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ملی ترکیه نسبت به افزایش شمار تروریست‌ها در شمال عراق ابراز نگرانی کرد.
وی گفت که به علت افزایش شمار تروریست‌ها در شمال عراق، تهدید گروه های تروریستی از آن منطقه علیه ترکیه نیز افزایش یافته است و ترکیه قصد چشم پوشی از این موضوع را ندارد و تدابیر لازم برای از بین بردن این تهدید را اتخاذ خواهد کرد.

** بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در همایش 'برابری، برادری' در چوروم ترکیه، گفت که همه پرسی اقلیم کردستان عراق را از هر زاویه ای نگاه کنیم، برای منطقه آرامش، برادری و صلح به همراه نخواهد داشت.
وی با تاکید بر این موضوع که پاسخ تهدیدات داخلی و خارجی را به شدیدترین صورت ممکن خواهیم داد و مبارزه ترکیه با پ.ک.ک، داعش و گروه گولن به صورت موثر ادامه خواهد داشت، افزود: همه پرسی اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد و آن را غیرمشروع و غیرقانونی می داند.
شبد**خاورم**7074**1010
خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

تابناک _ آقای نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد. 

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود...

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • بارزانی وارد تهران شد