Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:16:15 GMT

قطار دیپلماسی آمریکا به ایستگاه آخر رسید!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۹۸۲۳

قطار دیپلماسی آمریکا به ایستگاه آخر رسید!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، در شرایطی که کره شمالی همچنان در شیب تند دستیابی به اهداف هسته ای و موشکی خود بسر می برد آمریکا نقش مهمی را برای دولت چین به منظور دفع هر گونه رویارویی نظامی آن کشور با پیونگ یانگ قایل است.

پیش از این دولت چین پیروی از قوانین تنبیهی سازمان ملل علیه کره شمالی را اعلام کرده بود و وزیر بازرگانی چین تاکید کرد که شرکت های کره شمالی و نیز فعالیت های مشترک اقتصادی پیونگ یانگ و چین تا ماه ژانویه تعطیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود همچنان بدبینی هایی در خصوص همراهی کامل چین در فشار به پیونگ یانگ نزد مقامات آمریکایی وجود دارد.

جان مک کین سناتور آمریکایی و رییس کمیته نیروهای مسلح آمریکا از اینکه چینی ها تمام توان خود را برای تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ به کار برده باشند ابراز تردید کرد.

در همین باره، "اینر تانژن" یک تحلیلگر سیاسی و مشاور دولت پکن مساله تنش بین آمریکا و کره شمالی را همانند حرکت دو قطار از روبروی یکدیگر دانست و گفت: از یکسو کره شمالی برای برنامه هسته ای خود در قانون اساسی قداست قایل است در نتیجه امکان منصرف کردن او وجود ندارد. از سویی دیگر نیز آمریکا نمی تواند یک کره شمالی هسته ای را که قادر است قلمرو سرزمینی اش را هدف قرار دهد تحمل کند.

این تحلیلگر در ادامه، دیپلماسی را تنها معبر عبور از این بحران دانست.

گفتنی است دیدار امروز تیلرسون و مقامات چین در شرایطی صورت می گیرد که سخنگوی وزارت خارجه چین از دریافت سیگنال های مثبت آمریکا برای حل این بحران از طریق گفتگو خبر داده است.

رکس تیلرسون-آمریکا-پکن-هسته ای-کره شمالی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود