Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@19:58:16 GMT

بزرگترین تعزیه کشور در صحرارودِ فسای فارس

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۰۱۱۷۰

بزرگترین تعزیه کشور در صحرارودِ فسای فارس

بزرگترین تعزیه کشور با حضور ۲۵۰ بازیگر در صحرارود فسا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بزرگترین تعزیه کشور روز گذشته، جمعه هفتم مهر در روستای صحرارود فسا در استان فارس در زمینی به وسعت دو هکتار برگزار شد. در این تعزیه با عنوان «از کوفه تا کوفه» وقایعی از ورود مسلم به کوفه تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اُسرای عاشورا به این شهر روایت‌ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط شکر‌الله خاکرند و مهدی محمدی‌کرمانی از اساتید دانشگاه شیراز انجام شد و محمود سیمکانی و وحید بنده‌خدا متن آن را نوشتند.
۲۵۰ بازیگر در این تعزیه نقش‌آفرینی کردند و به گفته رئیس اداره ارشاد فسا نزدیک به ۵۰ هزار نفر به تماشایش نشستند. آیین مذهبی تعزیه بزرگ صحرارود در سال ۹۰ ثبت ملی و مذهبی شده است و موضوعاتش هر سال با تحقیق، مطالعه و پژوهش انتخاب می‌شود. پسندیدم 0 برچسب ها اجرای تعزیه بزرگترین تعزیه استان فارس صحرارود تعزیه از کوفه تا کوفه عکس

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود