Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه برای توسعه روابط تجاری باید به فکر پیوستن به سازمان تجارت جهانی بود یا اینکه باید پیمان‌های منطقه‌ای و پولی را گسترش داد، گفت: هدف سازمان تجارت جهانی گسترش تولید، تجارت و از بین بردن بیکاری است. برای اینکه بیکاری در یک جامعه از بین برود، باید تولید گسترش یابد و بر اینکه تولید گسترش باید سرمایه‌گذاری شود و سرمایه‌گذاری خارجی جذب شود و کشورهای تولید کننده برای تولیدات خود بازار مصرف پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی افزود: یکی از اقدامات اولیه سازمان توسعه تجارت برای گسترش روابط تجاری، کاهش تعرفه‌های گمرکی و به خصوص به صفر رساندن تعرفه‌های مواد غذایی و داروست و در کنار آن هم باید تعرفه واردات سایر کالاها کمتر از 20 درصد باشد.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو به کشور بسیار زیاد است، اظهار داشت: بنابراین اگر بخواهیم تعرفه واردات خودروهای خارجی را کم کرده و مطابق با تعرفه‌های سازمان تجارت جهانی عمل کنیم، قیمت خودروی وارداتی به مراتب پایین‌تر می‌آید و آنگاه خودروهای تولید داخل به فروش نمی‌روند.

حکیمی‌پور با بیان اینکه برخی کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت با عضویت ایران در این سازمان مخالفند، گفت: حتی به فرض اینکه شرایط عضویت ایران در این سازمان فراهم باشد، اما از آنجا که کمربندهای اقتصادی‌مان را در طول 38 سال بعد از انقلاب نبسته‌ایم و زیرساخت‌های اقتصادی‌مان فراهم نیست در بسیاری از بخش‌های تولیدی با رکود مطلق مواجه می‌شویم.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: با توجه به تولید محصولات کشاورزی در کشور ورود به سازمان تجارت جهانی در این بخش به نفع ماست، اما از آنجا که کیفیت کالاهای تولیدی صنعتی ما پایین است، در این بخش ورود به سازمان تجارت جهانی به نفع ما نیست.

وی با بیان اینکه اگر کیفیت کالاهای تولیدی را در بخش‌های صنعتی افزایش ندهیم در صورت پیوستن به سازمان تجارت جهانی تولیدات کارخانه‌هایمان با رکود مطلق مواجه می‌شود، افزود: با توجه به وجود مخالفان؛ حضور ایران در سازمان تجارت جهانی تقریبا غیرممکن است، اما واقعیت این است که اقتصاد ما در شرایطی نیست که وارد سازمان تجارت جهانی شویم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه در برخی از بخش‌ها هم پیوستن به سازمان تجارت جهانی به نفع ما است، گفت: هر کشوری که وارد سازمان تجارت جهانی می‌شود، باید تجارت را به کالاهایی اختصاص دهد که در آن مزیت دارد.

استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی اظهار داشت: اگرچه صنعت اتومبیل‌سازی کشور عمری 50 ساله دارد، اما هنوز تولیدات این بخش نتوانسته به بورس جهانی وارد شود و برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند، بنابراین در چنین شرایطی پیشنهاد سازمان جهانی تجارت به کشور تولیدکننده اتومبیل برای ایجاد ارزش افزوده این است که به جای تولید اتومبیل به تولید قطعات خودرو و صادرات آن بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه حُسن ورود به سازمان تجارت جهانی آشنایی بیشتر و سریع‌تر با تکنولوژی جهانی است، گفت: رتبه ایران از نظر تورم در منطقه غرب آسیا اول و در آسیا دوم و در جهان بعد از کشورهایی مثل زیمبابوه و چند کشور دیگر حدود ششم است که این آمارهای تکان‌دهنده نشانه وضعیت بد اقتصادی کشور و از موانع پیوستن به سازمان تجارت جهانی به شمار می‌رود.

حکیمی‌پور اظهار داشت: البته تلاش‌هایی هم برای پیوستن به پیمان‌های منطقه‌ای و پولی صورت گرفته و از آنجا که پول ایران در اقتصاد جهانی قدرتمند نیست، برخی کشورهای عضو از پیوستن ایران به این پیمان‌ها مخالفت داشته‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال برای پیوستن ایران به اتحادیه شانگهای یکی از کشورهای مخالف حضور ایران هند است و معتقد است که ریال ایران نقشی در اقتصاد جهانی ندارد.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد گفت: وابستگی 80 درصدی اقتصاد به نفت یکی از موانع پذیرش ما برای اقتصادهای پولی و منطقه‌ای است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پدر اقتصاد ایران معلوم نیست، اظهار داشت: رفتارهایی که الان در اقتصاد دیده می‌شود، خلاف جهت اقتصاد مقاومتی است و نشان دهنده ناهماهنگی هیئت دولت از نظر اقتصادی است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رئیس جمهور کشورمان هم آنچه که در ذهن دارد، با اقتصاد ایران واقعی فرق دارد، گفت: زیرا وی معتقد است که تورم مهار شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و مقدار کمی هم رکود وجود دارد که در حال حل است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ

 کیلیان ام‌باپه تا تابستان سال جاری با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. طبق قانون، ام‌باپه شش‌ماه قبل از پایان قراردادش می‌تواند با هر باشگاهی که دوست دارد، وارد مذاکره شود، اما به شرط اینکه باشگاه را در جریان قرار دهد. بیشتر رسانه‌های معتبر فوتبال جهان از نهایی‌شدن توافق کیلیان ام‌باپه با رئال مادرید خبر داده‌اند که البته خود این بازیکن هم هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

به گزارش اسپورت بازر، جمال موسیالا درباره اینکه فکر می‌کند ام‌باپه به کدام تیم می‌رود، گفت: اگر دست من بود، به او توصیه می‌کردم که به بایرن بیاید. چنین بازیکنی می‌تواند هر تیمی را تقویت کند، پس بهتر است برای شما بازی کند نه رقیبتان.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بهترین بازیکنان جهان چه کسانی هستند نیز گفت: کیلیان ام باپه و هری کین مثل جود بلینگهم فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنند. دیدن چنین رقابتی خوب است. در حال حاضر سخت است بین این بازیکنان یکی را انتخاب کنید.

از ستاره بایرن در پایان سوال شد اولویت او بین قهرمانی در لیگ قهرمانان با بایرن یا قهرمانی در جام جهانی با آلمان کدام است که این بازیکن افزود: اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، فکر می‌کنم جام جهانی را بگویم، چون تورنمنت بزرگ‌تری است. جام جهانی با ارزش‌ترین جام است و هر بازیکنی رویای آن را دارد. هواداران بایرن هم طرفدار تیم ملی آلمان هستند، پس من را خواهند بخشید.

با این حال آلمان باید قبل از جام جهانی به فکر یورو باشد که تابستان در این کشور برگزار می‌شود. آلمان سال ۱۹۸۸ میزبان یورو بود و اکنون برای دومین بار میزبانی یورو را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی قطر بتواند در خانه و در حضور هوادارانش جبران مافات کند. البته کارش برای قهرمانی سخت است. آنها همچنین در سال‌های ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ میزبانی بزرگترین رویداد جهانی فوتبال یعنی جام جهانی را بر عهده داشتند. آلمان در یورو با اسکاتلند، مجارستان و سوئیس همگروه است.

منبع: ایسنا

tags # جمال موسیالا ، بایرن مونیخ ، کیلیان امباپه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ