Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، یکی از کارهایی که مردم در ماه محرم انجام می‌دهند خرید و فروش در روزهای تاسوعا و عاشورا است اما در این باره پرسش های متفاوتی مطرح می شود یکی از این پرسش ها مربوط به خرید و فروش است که مقام معظم رهبری در این باره پاسخ داده است.


مومنین در ایام عزای معصومین علیهم‌السلام از یکسری کارها پرهیز می‌کنند: مثلا مجلس شادی ندارند اما اگر عقد خوانده شود اشکالی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا کارها را تعطیل می‌کنند که در این مراسمی که جزء شعائر مذهبی شناخته می‌شود، شرکت کنند. اگر مغازه باز کردن شما در آن ایام توهینی باشد به عزاداران یا به عزاداری یا به اباعبدالله حسین علیه‌السلام، بله این اشکال دارد.

اما اگر یک مغازه‌ای است که چند ساعتی باز می‌کنید که برخی از حوائج مومنین برآورده شود و بعد هم مغازه را می‌بندید و هیچ از آن برداشت نشود که بی‌احترامی و توهین به عزاداری و عزاداران یا خدای ناکرده به اباعبدالله حسین علیه‌السلام است، اشکالی ندارد.

ولی به طور کلی عرض کردیم معمولا مومنین در یکسری ایام خاص مثل عاشورا، دست از یکسری کارهای دیگر می‌کشند و همگی در مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه‌السلام شرکت می کنند.

206

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) را برای امت اسلامی یک ضرورت دانست و اظهار داشت: شخصیت امام صادق علیه السلام در بین شیعه و سنی ستودنی و ستوده شده است؛ ایشان در علم ، درایت و بینش در تاریخ اسلام زبانزد هستند.

شیخ راهبر افزود: امام ابوحنیفه می فرمایند: "ما رأت افقه من جعفر بن محمد الصادق" من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم و این توصیف را یکی امامان اهل سنت بیان می کند.

وی عنوان کرد: در تاریخ اسلام از امام صادق علیه السلام اینگونه بیان شده است که ایشان عالم و عامل و دارای زهد و تقوا و عبادت ، نماز و سجده های طولانی بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله ای که امروز برای جامعه نیاز است، تمسک به وجود نازنین امام صادق است، کمک به مستمندان، شجاعت ، علم ، دانش ، تواضع و فروتنی ایشان است که از همگان گوی سبقت گرفته بودند، فلذا اگر در جامعه دین گریزی و مسائلی از این قبیل مشاهده می گردد نتیجه دوری از این برزگواران است و ما باید پیروان مخلص امام صادق علیه السلام باشیم و مانند معنای کنیه ایشان در امورات زندگی و جامعه صادق باشیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است