Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@17:54:46 GMT

اوراکل،حفره های امنیتی را خودکار رفع می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۹۱۹۹

اوراکل،حفره های امنیتی را خودکار رفع می کند

گروه فناوری _ دیروز در جریان کنفرانس OpenWorld در سان فرانسیسکو، لری الیسون مدیر عامل اوراکل به روی صحنه آمد و مجموعه جدیدی از ابزارهای امنیت سایبری را معرفی نمود.اوراکل 18c نقایص امنیتی را به صورت خودکار و آنی برطرف می کند.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از دیجیاتو ، او در نخستین نطق اصلی کنفرانس سالانه اوراکل، از پایگاه داده مستقل و خودکاری خبر داد که می تواند هوشمندانه و بدون نیاز به آفلاین شدن، حفره های امنیتی را بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه داده خودکار که «اوراکل 18c» نام دارد، می تواند به صورت لحظه ای و در حین کارکرد، نقص های امنیتی را برطرف نماید، در حالی که سیستم های کنونی برای چنین کاری باید از مدار خارج شده و به فاز تعمیر و نگهداری بروند.

الیسون با اشاره به بحران امنیتی اخیر شرکت Equifax که به افشای گسترده اطلاعات شخصی انجامید، اظهار داشت:

سیستم های فعلی جوابگو نیستند. ما باید امنیت سایبری را خودکار و مستقل کنیم. باید بتوانیم بدون نیاز به قطع تمام سیستم ها و دیتابیس ها از خودمان دفاع نماییم.

در بطن این پایگاه داده جدید، فناوری یادگیری ماشین قرار دارد که به صورت پیوسته و دائمی خودش را با مداخلات انسانی تطبیق می دهد. به گفته الیسون، رویکرد جدید آنها زمان دسترسی به دیتابیس را به 99.95 درصد می رساند، که به معنای حداکثر 30 دقیقه خرابی در طول سال است.

الیسون همچنین به مقایسه Oracle 18c با سرویس مشابه آمازون یعنی Redshift پرداخت و گفت پایگاه داده آمازون نمی تواند به صورت خودکار و بر اساس حجم کاری، تعداد پردازنده ها را افزایش داده و پس از پایان کار آنها را آزاد نماید، در حالی که دیتابیس جدید آنها توانایی چنین کاری را دارد.

قیمت کمتر هم یکی دیگر از مزایای سرویس اوراکل 18c است. به گفته مدیر عامل این شرکت از آنجا که پردازش داده در این سیستم سریع تر صورت می گیرد، هزینه تمام شده آن برای مشتری تقریباً نصف قیمت سرویس های آمازون خواهد بود.

گفتنیست اوراکل طی روزهای آتی از محصول امنیتی دیگری هم رونمایی می کند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرج و مرج و ازدحام غیرمعمول در برخی فرودگاه‌های انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی گزارش‌های تائید شده از هرج و مرج و ازدحام غیرمعمول در برخی فرودگاه‌های انگلیس از جمله فرودگاه‌های هیترو، گاتویک و منچستر خبر می‌دهند.

در این ارتباط گفته شده است که خرابی سیستم گیت الکترونیکی در این فرودگاه‌ها باعث ازدحام و هرج و مرج شده است.

وزارت کشور انگلیس هم با رد حملات سایبری اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از فعالیت مخرب سایبری در پس اختلال در سیستم‌های پورتال الکترونیکی فرودگاه‌ها وجود ندارد.

در حال حاضر برخی پروازها در انگلیس دچار تأخیرهای غیرمعمول شده و گزارش‌ها از توقف فعالیت عادی بخش‌هایی از فرودگاه‌های این کشور حکایت دارد.

جزئیات بیشتری در این ارتباط گزارش نشده است، هرچند وزارت کشور انگلیس در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است که سیستم پورتال الکترونیکی پس از اختلال در آن به دلایل فنی به کار خود بازگشته است.

کد خبر 6099949

دیگر خبرها

  • ورود مشعل المپیک به فرانسه
  • دوربین امنیتی جدید شیائومی رونمایی شد
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • هرج و مرج و ازدحام غیرمعمول در برخی فرودگاه‌های انگلیس
  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • آخرین آپدیت امنیتی ویندوز ممکن است VPN را مختل کند
  • دانشمندان معمای حفره غول پیکر قطب جنوب را حل کردند
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی