Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- یک سخنگوی دولت محلی کاتالونیا از انتشار نتایج اولیه همه‌پرسی استقلال این منطقه خبر داد و گفت، حدود ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی رأی به جدایی از اسپانیا داده‌اند.
به گزارش صدای ایران به نقل از روزنامه گاردین، خوردی تورول، سخنگوی دولت محلی کاتالونیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ۹۰ درصد از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ میلیون کاتالانی که توانستند در این همه‌پرسی شرکت کنند، به استقلال این منطقه خودمختار و جدایی آن از اسپانیا رأی «آری» داده‌اند. تعداد واجدین شرایط شرکت در این همه‌پرسی ۵.۳ میلیون تن اعلام شده بود.
این سخنگو خاطرنشان کرد، حدود هشت درصد از شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی رأی «نه» داده‌اند و باقی‌مانده آرا ممتنع یا باطل بوده است.
وی تصریح کرد، حدود ۱۵ هزار رأی باقی مانده که در حال شمارش است.
مقام‌های کاتالان میزان مشارکت در این همه‌پرسی را ۴۲ درصد اعلام کرده‌اند. تورول اظهار کرد، بر اساس برآوردها، مجموعاً حدود ۷۷۰ هزار رأی به دلیل ناآرامی‌ها و درگیری‌ها هنگام شمارش قابل دسترس نبوده‌ است. وی افزود: ۴۰۰ مدرسه که برای اخذ رأی در نظر گرفته شده بودند، پلمب شدند و آرا به سرقت رفت.
کارلوس پوگدمون، رئیس دولت محلی کاتالونیا در صفحه توییتر خود از این نتایج استقبال کرده است.
روزنامه گاردین همچنین گزارش داد، شماری از تشکل‌ها و انجمن‌های کاتالان خواهان اعتصاب و تظاهرات مردمی در کاتالونیا در اعتراض به «تعرض به حقوق و آزادی‌های افراد» در جریان برگزاری متشنج این همه‌پرسی شده‌اند.
وی پیش از این گفته‌ بود: شهروندان کاتالونیا حق داشتن حکومتی مستقل به شکل یک جمهوری را به دست آوردند.
انتشار این نتایج در حالی صورت می‌گیرد که ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی درباره این همه‌پرسی گفت: در حال حاضر می‌توانم به صراحت چیزی را که همگی می‌دانید و شاهد بوده‌اید، به شما بگویم. امروز ما رفراندومی برای خودمختاری در کاتالونیا نداشتیم. آنچه رخ داد، تلاشی برای بر هم زدن نظم و آرامش کشور بود.پ/

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه