Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک 25 هزار میلیارد ریال منابع برای اعطای تسهیلات به طرح های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در استان های مختلف کشور اختصاص داد.
به گزارش صدای ایران، محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام خبر فوق افزود:کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی فعال در حوزه فعالیت اقتصادی منتخب ملی، استانی و شهرستانی مشمول استفاده از تسهیلات طرح های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص طرح های مشمول دریافت تسهیلات بانکی در قالب طرح های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال، گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره 18 قانون بودجه سال 96، تمام طرح های توسعه ای بنگاه های موجود و پروژه های ایجادی می تواند از این نوع تسهیلات استفاده کنند و همچنین بنگاه های اقتصادی فعال جهت اخذ تسهیلات برای اجرای قرارداد فروش، پیمانکاری و تامین خدمات فنی و مهندسی می توانند به شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند.
چقازردی به ضرورت همکاری و همراهی سایر دستگاه های ملی، استانی و شهرستانی با نظام بانکی تاکید کرد و افزود: این دستگاه ها در معرفی پروژه های اولویت دار سرمایه گذاری اشتغال زا و نظارت دقیق بر استفاده صحیح و به جای تسهیلات اعطایی نقش تاثیر گذاری دارند.
وی گفت: طرح های سرمایه گذاری مصوب کارگروه اشتغال استان می بایست برای دریافت تسهیلات از توجیه اقتصادی، فنی و مالی برخوردار باشند.
مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: مسئولیت بررسی طرح، اعطای تسهیلات، بررسی، تصویب و نظارت بر مصرف تسهیلات همچنین اخذ ضمانت کافی، پیگیری وصول مطالبات به عهده بانک بوده و معرفی آنها از طریق کارگروه و کمیسیون تخصصی شورای عالی انجام می پذیرد.
* 2 واحد درصد به عنوان یارانه سود تسهیلاتچقازردی توضیح داد: دولت برای حمایت از تولید و اشتغال بابت تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در قالب طرح های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال 2 واحد درصد به عنوان یارانه سود تسهیلات می پردازد.
وی افزود: سقف تسهیلات مشمول یارانه برای واحد های تولیدی؛ جهت تامین سرمایه در گردش 5، سرمایه گذاری توسعه ای زیر شش ماه، 7 و بالای شش ماه 10 میلیارد ریال بوده و سرمایه گذاران برای ایجاد واحد های تولیدی جدید می توانند تا سقف 20 میلیارد ریال از 2 واحد درصد یارانه سود تسهیلات بهره مند شوند.
* یارانه سود تسهیلات بیشتر برای طرح های مستقر در مناطق محروم و مرزیرئیس هیات مدیره بانک سپه اضافه کرد: طرح های واجد شرایط معرفی شده از سوی کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی استان ها به بانک که در مناطق روستایی، مرزی، محروم و حوزه فعالیت دانش بنیان علاوه بر 2 واحد درصد میزان یارانه سود تسهیلات از 3 تا 5 واحد درصد یارانه بیشتر برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل بانک سپه یادآور شد: طرح های مربوط به خود اشتغالی تحت مسئولیت نهادهای حمایتی و همچنین پروژه های بخش مسکن شامل شرایط و ضوابط طرح های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال نیست.
وی تصریح کرد: متقاضیان دارای بدهی معوق به نظام بانکی تا زمان معرفی طرح به بانک باید نسبت به تعییت تکلیف آن اقدام کنند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود

سید علی یزدی خواه  در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با اشاره به مشکلات شهر میمند، گفت: جهش تولید امسال باید در راستای تسهیل مقررات و تامین مالی طرح‌های دست‌های اجرا باشد همچنین مشکل کهنه منطقه میمند را در استانداری فارس طرح موضوع کردیم و بنا شد کارگروه تخصصی بررسی تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم که مشکلات منطقه میمند نظیر وقف و موقوفات را پیگیری کنیم.

میمند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر میمند امروز با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: کار‌های انجام شده در شهر میمند نشان از نتیجه گرفتن هم افزایی میان مسئولان، مدیران و مردم بوده و اهتمام و کوشش جمعی که بر گرفته از عزم و خرد مردم است در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شهر میمند باید در ۳ بخش توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ایجادی باید ادامه داشته باشد و پروژه‌های نوع سرمایه گذاری از کار‌های ارزشمند پیش رو خواهد بود.

فرخ زاده افزود: استان فارس قطب سلامت کشور است که یکی از قطب بودن آن پیشگیری نظیر خوراک و نوشیدنی‌های سالم است و شهرستان فیروز آباد و میمند در این بخش نقش آفرین هستند همچنین باید رویداد‌هایی برای معرفی شهر میمند در کشور داشته باشیم از این رو از وزارت میراث فرهنگی میخواهیم جشنواره ملی سردنوش و دمنوش‌ها در شهر میمند برگزار شود.

بنا به گفته معاون استاندار فارس، شهر میمند برای معرفی خود نیازمند المان است چراکه این المان‌ها می‌تواند در شبانه روز گویای روایت و هویت این دیار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره حجاران و دست ساخته‌ها در میمند با بهره گیری از فرهنگ میمند برگزار شود، تاکید کرد: صنعت شیشه گری موضوع مهمی است که می‌توان باتوجه به سبقه تاریخی این شهر، رویداد ملی شیشه‌گران در میمند برگزار شود همچنین میتوان ناحیه صنعتی شیشه‌گری را در این خطه ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری نیازمند تقویت در شهر میمند است و میهمانان زیادی به این دیار سفر می‌کنند، از این رو باید در خصوص اقامتگاه‌ها اقدامات جدی شکل گیرد.

معاون استاندار فارس ظرفیت‌های بیشمار استان فارس را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه باغات، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد و شهر میمند خاستگاه چند محصول مهم است که می‌تواند در حوزه گردشگری کشاورزی نقش آفرینی کند بنابراین پیشنهاد داریم که وزارت جهاد کشاورزی اراضی متعددی که می‌تواند را به صورت سهامی به عنوان یک مزرعه کشت و زر در اختیار مردم قرار دهد تا آورده اقتصادی داشته باشد و مردم هم کار سرآمدی کشت را انجام دهند تا منجر به تولید شود. همچنین امسال اجرای بیش از ۲۰ عنوان پروژه محوری برای شهر میمند پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟