Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:46:49 GMT

56 بوستان قم امسال ایمن سازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۹۴۵۲

56 بوستان قم امسال ایمن سازی می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر سامع در هشتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اینکه زیر نظر معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم هفت سازمان و دو مدیریت فعالیت دارند، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های این معاونت سبب تامین سرمایه اجتماعی می‌شود اما برخی دیگر از اقدامات با توجه به اینکه توقعاتی از سوی مردم نیز به دنبال دارد می‌تواند سرمایه اجتماعی شهرداری را مورد تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به شهروندان قمی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: در شهرهای دیگر برای رفع تخلفات شهری از واحد مدیریت کنترل و نظارت تخلفات استفاده می‌کنند اما در شهر قم عنوان این واحد را پیشگیری و رفع تخلفات شهری انتخاب کرده‌ایم تا بتوانیم فعالیت‌های پیشگیرانه را در اولویت قرار داده و برخی از امور را در قالب اطلاع‌رسانی دنبال و در مرحله آخر در صورت نیاز از روش‌های سلبی استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مورد ساماندهی وانت‌بارها در دو سال گذشته وضعیت مطلوبی نداشته‌ایم چرا که ناهماهنگی میان دستگاه‌ها وجود داشت و تعداد وانت‌بارها در حال افزایش بود و باید اقدامات لازم را دنبال می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی وانت‌بارها با رویکرد پیشگیرانه به دستگاه‌های مختلف ارائه شد، تصریح کرد: شهر را به سه کمربند میانی، مرکزی و بیرونی تقسیم‌بندی کردیم و پنج نقطه را نیز برای استقرار وانت‌بارها تجهیز و زیرساخت‌های لازم را تامین کردیم چرا که مردم، اصناف و برخی دستگاه‌ها نسبت به معضل وانت‌بارها ناراضی بودند.

سامع با بیان اینکه مکاتبات مختلفی را در راستای رفع معضل وانت‌بارها با دادستان قم داشته‌ایم، عنوان کرد: درخواست همکاری دستگاه‌های مورد نیاز را مطرح و اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای شهروندان دنبال کردیم تا از ظرفیت مردم نیز برای اجرای طرح ساماندهی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: شهر قم نیز میزبان وانت‌بارهای شهرهای دیگر شده بود به همین علت شرایطی را تعیین کردیم که فقط وانت‌بارهای دارای سابقه سکونت در شهر مقدس قم بتوانند در این شهر فعالیت داشته باشند؛ علاوه بر نصب بنرهای مختلف، بیش از چهار هزار مورد برگه اطلاع‌رسانی را توزیع کردیم، اکنون نیز شهرداری هر ماه نشست‌هایی را با حضور شهردار، معاونان وی، رئیس دادگستری، دادستان و فرماندهان نیروی انتظامی برگزار و در این نشست رفع مشکلات لازم را دنبال می‌کند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم اضافه کرد: برخورد با وانت‌بارها را در هسته مرکزی شهر به صورت ویژه دنبال کردیم و پارکینگ شهرداری را برای وانت‌بارهای متخلف درنظر گرفتیم تا این افراد با مشکلات مختلف از جمله پرداخت هزینه پارکینگ مواجه نباشند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری قم دستورات قضایی لازم را برای استفاده از همکاری نیروی انتظامی دریافت کرده است، گفت: از سال 92 مجوز برون‌سپاری پیشگیری و رفع سد معبر را از شورای اسلامی شهر قم دریافت و در آن سال آغاز کار با بخش خصوصی دارای ویژگی‌های مورد را دنبال کردیم.

سامع با اشاره به اینکه 90 درصد وانت‌بارهای هسته مرکزی شهر در سال‌های 94 و 95 ساماندهی شدند، اظهار کرد: در حوزه تخلفات شهری بیش از 35 موضوع مطرح است که بر اساس قانون شهرداری‌ها باید برای به رفع این تخلفات اقدام کنیم، هر چند هماهنگی لازم را با دادستان و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام می‌دهیم اما در برخی موارد مجوز برخورد مستقیم با تخلفات را داریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه آمار تخلفات شهری در قم نسبت به دیگر شهرهای کشور بالاست، معاونت خدمات شهری برای رسیدن به معیارهای مورد نظر در شهر قم کار سختی را بر عهده دارد، مردم باید قانع شوند که شهرداری به دنبال نظم و ارنظباط بوده و این دستاورد برای رفاه حال آنهاست.

سامع با تاکید بر اینکه در مورد رفع تخلفات مهم شهری اولویت‌بندی لازم دنبال شده است، مطرح کرد: برای ساماندهی معتادان و متدکیان که چهره نامناسبی را در شهر ایجاد می‌کنند با توجه به اینکه همه مسؤولان نسبت به این موضوع حساسیت داشتند اقدامات مختلفی را انجام داده‌ایم که یکی از آنها ایجاد مرکز غربالگری بوده که اکنون تجهیز شده و از یک ماه گذشته توسط اداره‌کل بهزیستی استان در حال بهره‌برداری است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه این مجموعه در راستای جمع‌آوری متدکیان اقدام کرده است، تصریح کرد: در گروه‌های مختلف سنی برای افراد اتاق‌های متفاوت درنظر گرفته شده است تا با مشکل خاصی روبرو نباشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی در شهرداری قم عهده‌دار موضوع ایمنی هستند، تصریح کرد: علاوه بر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در حوزه ایمنی بخش‌های مختلف از جمله مدیریت بحران، بوستان‌ها و کمیته فرهنگ شهروندی ورود کرده‌اند.

سامع ادامه داد: ایمنی آبنماهای شهری به عنوان یکی از محوریت‌هایی بوده که توسط معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم دنبال شده است و از میان 167 آبنمای سطح شهر 136 مورد آنها در سال 94 به علت ایمن نبودن غیرفعال و تا کنون 89 مورد ساماندهی شده است و ساماندهی باقیمانده آنها تا پایان سال جاری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت منبع برق و سیستم روشنایی بوستان‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از مباحث مورد نظر در حوزه ایمنی توسط معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی دنبال شده و از مجموع 294 بوستانی که دارای سیستم روشنایی است 190 بوستان مورد بررسی قرار گرفته، 48 مورد ایمنی‌سازی شده است و ایمنی‌سازی 56 مورد دیگر تا پایان سال انجام می‌شود.

سامع با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از سیستم‌های روشنایی در بوستان‌ها نیازمند نگهداری است، گفت:‌ با نوشتن قراردادهایی با پیمانکاران امیدواریم در نگهداری بوستان‌ها با مشکلی روبرو نباشیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم یادآور شد: در مورد وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها، بیش از 83 بوستان ایمن‌سازی شده است و برای هر بوستان نیز گواهینامه ایمنی داریم که مورد تایید اداره استاندارد است.

وی از نقش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در حوزه ایمنی یاد کرد و گفت: هر ساله مراسم بزرگداشت و جشنی برای آتش‌نشان‌ها برگزار می‌کردیم که این مراسم امسال بعد از ایام محرم برگزار می‌شود، در این سازمان اقدامات مطلوبی در حوزه‌های آموزش، پیشگیری، عملیات و تامین تجهیزات انجام شده است.

سامع به تدوین تقویم آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای گروه‌های مختلف مردم اشاره کرد و ادامه داد: نقشه خروج اضطراری برای ساختمان‌های مختلف شهرداری تعیین و مانورهای مورد نیاز انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 30 میلیارد تومان در سال‌های 94 و 95 برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تجهیزات خریداری شده که 20 میلیارد تومان آن توسط شهرداری و 10 میلیارد تومان باقیمانده نیز با استفاده از مشارکت‌های دفتر رهبر انقلاب اسلامی تامین شده است و اکنون 24 ایستگاه فعال داریم که این مجموعه‌ها تجهیزات فردی و گروهی لازم را در اختیار دارند و به مردم خدمات‌رسانی لازم را انجام می‌دهند.

سامع با بیان اینکه ایمنی واحدهای صنفی، اقامتگاه‌ها، مکان‌های تاریخی و پاساژها به عنوان یک موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با رخ دادن حادثه ساختمان پلاسکو دغدغه‌های مردمی در این حوزه بیشتر شده است به همین علت باید راهکارهای عملیاتی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف در حوزه ایمنی مشخص است، تصریح کرد: شهرداری پیشیگیری و مقابله را دنبال می‌کند اما ایمنی بازارهای قم به ویژه انبارهای چوبی میدان کهنه بسیار نامطلوب است به همین علت باید به سرعت برای آنها تدبیری اندیشه شود چرا که اگر اتفاقی در این انبارها رخ دهد هیچ اقدامی را نمی‌توانیم انجام دهیم چرا که سازه ساختمانی، شیوه انبارش و آگاهی نداشتن صنوف مشکل‌ساز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد