Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین خاکساری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 2 میلیون و 114 هزار هکتار اراضی ملی در استان مرکزی وجود دارد، افزود: با اخذ این میزان سند مالکیت تک برگی (کاداستر) در سال جاری تا کنون برای 186 هزار هکتار از اراضی ملی استان سند مالکیت تک برگی به نام دولت صادر شده است و اخذ سند کاداستر برای بقیه این اراضی نیازمند همکاری هرچه بیشتر سازمان ثبت اسناد و املاک و تخصیص اعتبارات ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اخذ سند تک برگی (کاداستر) را یکی از برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح اسناد دفترچه ای (کاغذی) به UTM با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه ثبت اسناد ثبت و سند تک برگی برای عرصه ها طبیعی صادر می شود.
رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مساحت کل استان مرکزی را 2 میلیون و 900 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 2 میلیون و 120 هزار هکتار این اراضی، عرصه های ملی شامل دشت، جنگل، کوه، کویر و اراضی کشاورزی تشکیل داده و تا کنون برای 94 درصد اراضی ملی استان شامل یک میلیون و 998 هزار هکتار این عرصه ها سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
وی ادامه داد: اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت با هدف مقابله با تخریب، تصرف، ساخت ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی انجام می شود.
خاکساری کمبود اعتبار، مساحت کم، تداخل و اختلاف بر حدود پلاک ها با زمین های مجاور و کشاورزی را از مهمترین مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای دریافت سند مالکیت اراضی ملی استان به نام دولت عنوان کرد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رییس اداره ثبت اسناد و املاک زابل گفت:دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای شش‌دانگ با هدف اجرای قانون حدنگار و تهیه نقشه‌های حدنگاری، پیشگیری از تعارض بین اسناد و جلوگیری از اختلافات ملکی و جعل اسناد مالکیت برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگ با در دست داشتن اصل سند مالکیت دفترچه‌ای و مدارک شناسایی خود به اداره ثبت اسناد و املاک زابل مراجعه کنند.
رضادهمرده افزود: با توجه به تبصره ماده ۱۱ قانون حدنگار ارائه هرگونه خدمات ثبتی به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی، توسط مراجع قضایی، اداری و نهاد‌های عمومی مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بانک‌ها ممنوع و منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی است.

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه