Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تازه‌ترين جريمه فدراسيون فوتبال ايران به دليل برگزاري جشن صعود اين سؤال را به وجود مي‌آورد که چگونه مسئولان فدراسيون و در رأس آنها کميته روابط بين‌الملل از اين موضوع اطلاعي نداشته‌اند؟ به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم، عدم بي‌اطلاعي نقص نيست، اما اينکه بي‌اطلاع باشيد و مسئوليت جايي را به عهده بگيريد که نياز به مطلع بودن دارد، نقصي روي نقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع به عدم بي‌اطلاعي مسئولان کميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال باز مي‌گردد. اين بار جريمه 45 هزار فرانکي که فيفا براي فدراسيون فوتبال در نظر گرفته، مشکل آفرين شده است. اين جريمه به دليل برگزاري مراسم جشن صعود به جام جهاني 2018 روسيه پيش از شروع ديدار با سوريه در هفته پاياني مرحله انتخابي اين رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.
حالا فدراسيون فوتبال ايران پس از جريمه 40 هزار فرانک سوئيسي به دليل رفتار تماشاگران، جريمه 25 هزار فرانکي نکونام و 5 هزار فرانکي حاج‌صفي و آزمون به دليل درگيري (همه موارد در بازي رفت با قطر)، جريمه 45 هزار فرانکي به دليل برگزاري مراسم عزاداري پيش از ديدار مقابل کره‌جنوبي، جريمه 3 هزار فرانکي در بازي رفت با سوريه به دليل پرتاب اشيا، جريمه 50 هزار فرانکي به دليل پرتاب نارنجک در بازي با چين و ازدحام بيش از حد جمعيت و عدم نمايش نمادهاي فيفا در اين ديدار، جريمه 10 هزار فرانکي در مسابقه با ازبکستان به دليل عدم برافراشته کردن پرچم در ورزشگاه؛ بايد 45 هزار فرانک ديگر جريمه بدهد تا رقم جريمه‌هاي ايران فقط در مرحله انتخابي جام جهاني 228 هزار فرانک باشد (با احتساب نرخ فعلي فرانک، فدراسيون ايران به حدود 931 ميليون و ششصد هزار تومان جريمه محکوم شده است).
برخي از جريمه‌ها خارج از اراده فدراسيون فوتبال بوده و توسط تماشاگران يا بازيکنان و مربي وقت تيم ملي رخ داده که اين موضوع خود بحثي جداگانه است. همچنين فدراسيون فوتبال با توجه به برگزاري ديدار با کره جنوبي در شب عاشورا يک جريمه را با وجود اطلاع از ممنوع بودن برگزاري مراسم عزاداري به جان خريد چرا که آن بازي شرايط خاصي داشت اما اين جريمه آخر حسابي جاي بحث دارد. مواردي مانند عدم برافراشته شدن پرچم و عدم استفاده از نمادهاي فيفا يا مورد آخر که برگزاري جشن صعود بود به کم‌کاري يا عدم اطلاع مسئولان فدراسيون برمي‌گردد.

طبق برنامه فدراسيون فوتبال که دو ماه پيش از ديدار مقابل سوريه اعلام شده بود، جلسات مختلفي برگزار و کارگروهي تشکيل شده بود تا جشن صعود برگزار کنند، پايان بازي آغاز جشن صعود تيم ملي بود، با اين حال در پايان بازي هم خبري از جشن نشد. طبق مصاحبه کارلوس کي‌روش دو روز پيش از بازي با سوريه، قرار نبود ملي‌پوشان در جشن صعود شرکت کنند و آنها در پايان بازي هم پس از تشکر از هواداران و تجمع در وسط زمين به رختکن رفتند. همان موقع رسانه‌ها اعلام کردند که ملي‌پوشان جشن صعود را تحريم کرده‌اند، اما محمدرضا ساکت مصاحبه کرد و گفت که برگزار نشدن جشن صعود به دليل ممنوعيت‌هاي فيفا بوده است.
مسئولان فدراسيون فوتبال آن زمان اعلام کردند فيفا اجازه برگزاري جشن صعود پس از بازي را نمي‌دهد و اعلام شده تا زمان خروج تيم ملي سوريه اجازه برگزاري جشن صعود داده نمي‌شود و در صورت برگزاري جشن و آتش‌بازي، فوتبال ايران با جريمه روبه‌رو مي‌شود. مهدي تاج رئيس فدراسيون در تاريخ 15 شهريور در اين باره گفته بود: «برنامه‌اي که داشتيم را تا آنجا که امکان داشت اجرا کرديم. فقط قرار بود آخر بازي نورافشاني داشته باشيم که خلاف قوانين فيفا بود. ما پيش از اين به خاطر برخي مسائل از سوي فيفا جريمه شده بوديم و اگر برنامه نورافشاني را هم اجرا مي‌کرديم آن وقت امکان داشت از ميزباني محروم شويم. کي‌روش هم بعد از بازي 10 دقيقه بازيکنان را در زمين نگه داشت و آنها دور تا دور ورزشگاه به سمت هواداران رفتند. اگر مي‌خواستيم برنامه نورافشاني هم داشته باشيم بايد صبر مي‌کرديم بازيکنان سوريه از زمين خارج شوند. قبلاً به خاطر برگزاري مراسم عزاداري در جريان بازي با کره جنوبي از سوي فيفا جريمه شده بوديم در حالي که ما آن برنامه را خودمان خواستيم که اجرا کنيم.»
حال سؤال اين است که چرا پيش از برنامه‌ريزي‌ها، کميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال از فيفا استعلام نگرفته بود و اگر گرفته بود چرا چنين اتفاقي رخ داد و ايران جريمه شد؟ کميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال بايد از اين قوانين مطلع باشد و اگر مطلع نيست، استعلام بگيرد، اما احتمالاً نه کسي اطلاعي داشت و نه استعلامي گرفته شد چرا که از همان ابتدا کارگروه ويژه‌اي براي برپايي جشن صعود برگزار شد و البته گفته شد جشن «بعد از مسابقه» به دليل جلوگيري از محروميت و البته جريمه برگزار نشده در حالي که فيفا، ايران را به دليل «جشن قبل از مسابقه» جريمه کرده است. حالا فدراسيون فوتبال بدون برگزاري جشن اصلي صعود و به دليل پخش برخي سرودها، برگزاري مراسم‌هاي محلي، تئاتر با عروسک‌هاي سه متري و... 45 هزار فرانک سوئيس جريمه شده است. بايد پرسيد وظيفه و نقش مسئولان کميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال است که رئيس آن مسئوليت‌هاي ديگري هم دارد، چيست؟ حميرا اسدي رئيس کميته روابط بين الملل فدراسيون سرپرست فدراسيون چوگان است و دانشجوي دکتري نيز هست و با مسئوليت جديدي که در چوگان گرفته، بايد ديد چگونه مي‌تواند همزمان اين دو کار سنگين را انجام دهد.
فدراسيون فوتبال در حالي 931 ميليون تومان در مرحله انتخابي جام جهاني 2018 روسيه جريمه شده که با مشکلات مالي عديده‌اي مواجه است. علاوه بر اينکه بايد روي رفتار تماشاگران کار شود بايد فدراسيون‌نشين‌ها هم حواس‌شان را بيشتر جمع کنند. همانگونه که رئيس و دبيرکل فدراسيون فوتبال به مردم هشدار مي‌دادند که مراقب باشند با رفتارشان به تيم ملي ضربه نزنند، ضروري است که به زير مجموعه خود نيز هشدار بدهند تا جريمه‌هايي همچون اتفاق روز گذشته ديگر گريبان فوتبال ايران را نگيرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!

دولت اسپانیا با هدف بازگرداندن آرامش به فدراسیون فوتبال این کشور که ماه‌ها در تلاطم بوده است، سرمربی اسبق لاروخا را به سمت ریاست کمیته نظارت بر فدراسیون فوتبال اسپانیا منصوب کرد.

به گزارش مشرق، پیلار آلگریا، سخنگوی دولت اسپانیا اعلام کرد که ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی اسبق تیم ملی این کشور به عنوان رییس کمیته تازه‌تاسیس بر نظارت فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا منصوب شده است.

اسپانیا که یکی از میزبانان مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ است، هفته گذشته از تشکیل یک کمیته ویژه به منظور نظارت بر فدراسیون فوتبال این کشور تا زمان برگزاری انتخابات جدید خبر داد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) اعلام کرده‌اند که به دقت و با نگرانی وافر شرایط را رصد خواهند کرد.

این اقدام پس از ماه‌ها آشوب و تلاطم در فدراسیون فوتبال اسپانیا صورت گرفت؛ نهادی که با چند رسوایی از جمله پرونده فساد مالی و همچنین برکناری لوئیس روبیالس، رییس سابق این فدراسیون به دلیل تعرض آشکار به جِنی هرموسو، بازیکن تیم ملی زنان این کشور روی سکوی اهدای مدال قهرمانی جام جهانی به این تیم، دست و پنجه نرم می‌کند.

دل‌بوسکه در سال ۲۰۱۰ لاروخا را به عنوان قهرمانی جام جهانی رساند و پیش‌تر نیز آن تیم پرستاره را به قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رسانده بود. او پیش از موفقیت در سطح بین‌المللی، در مدت چهار سال حضور روی نیمکت رئال مادرید(از سال ۱۹۹۹) ۲ بار در لیگ قهرمانان و ۲ بار در لالیگا تاجگذاری کرد. هدایت باشگاه بشیکتاش ترکیه نیز در کارنامه حرفه‌ای دل‌بوسکه به چشم می‌خورد. مرد اسپانیایی در کسوت بازیکن نیز بیش از ۴۰۰ بازی برای رئال انجام داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد