Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن مقیمی؛ استاندار جدید تهران در پایان جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز دوم کاری من است و اعضای شورای اداری در واقع مدیران ارشد استان هستند و در این جلسات مسائل اساسی استان را مطرح می‌کنند و این جلسات به مدیران ارشد در راستای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام، برنامه‌های دولت دوازدهم و برنامه‌ها و دیدگاه‌هایی که جناب آقای رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در مورد استان تهران تصویب کردند و توصیه‌ها و تذکراتی که در مورد این استان دادند تلاش کردیم نظرات و دیدگاه‌های رئیس جمهور را با مدیران در میان بگذاریم تا تصمیماتی در راستای اجرای بهتر برنامه‌های دولت بگیریم تا بتوانیم به اهداف برنامه ششم توسعه نزدیک شده و هماهنگی‌های لازم در دستگاه‌های مختلف اجرایی برای رسیدن به این اهداف صورت گیرد تا راه برای ورود بخش خصوصی و مردم هموار شود.

وی ادامه داد: تمام گفته‌های ما در این جلسه یافتن راهکارهایی برای آن بود که مردم بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند، در هر حال صدور مجوز بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، توصیه ما به مدیران این بود که این مجوزها را در محدوده زمانی مشخص و تعیین شده ارائه دهند و همچنین از مدیران خواسته شد که در تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی دقت لازم به عمل آید و از مدیران خواستیم که با مردم جلسات ملاقات‌های عمومی را برگزار کنند و همچنین تذکر داده شد که شاید نتوانیم به همه اهداف و مسائلی که گفته می‌شود برسیم اما همین که سوال مردم و خواست مردم را بشنویم و پاسخ آنها را بدهیم کار را برای ایشان تسهیل خواهیم کرد.

مقیمی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته با حضور فرمانداران استان تهران برگزار شده است، گفت: در این جلسه قرار شد جلسه‌های مشترکی شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌ها داشته باشند تا مسائل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌ها بررسی شود تا کمبودها و اولویت‌ها مشخص شود و بتوانیم استان را به صورت یکنواخت ببینیم.

استاندار جدید تهران در پاسخ به این سوال که آیا در اداره این استان بااهمیت دیدگاه و رویکرد خاصی د ارد، گفت: ما به عنوان مدیر تکلیف داریم برنامه‌های دولت و قانون را اجرا کنیم. وظیفه ما اجرای تکالیفی است که بر اساس قانون به عهده ما گذاشته شده است. برای مثال در برنامه ششم باید در سال 950 هزار شغل در کشور ایجاد شود و نزدیک به 17 درصد آن سهم استان تهران است. در همین راستا وظیفه ما برنامه‌ریزی در راستای رسیدن به این اعداد و ارقام است. برای رسیدن به این اهداف باید از تمام امکانات خود استفاده کنیم و شوراهای شهر، بخش، شهرستان و استان به واقع می‌توانند در این زمینه به ما یاری کنند چرا که با مردم ارتباط مستقیم داشته و مردم به آنها اعتماد دارند و می‌توانند اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری جلب کنند ما نیز به عنوان دولت وعده می‌دهیم که فرآیند صدور مجوزها را تسریع کنیم.

او ادامه داد: شوراها در هر امری که مستقیما با مردم در ارتباط است می‌توانند به ما کمک اساسی کنند در همین راستا باید راه تعامل و همکاری با شوراها مشخص شود اختیاراتی به آنها واگذار شده تا آنها را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم.

مقیمی در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال راهکارهای مناسب برای حل معضل متکدیان خواهند بود، افزود: نمی‌خواهیم در این زمینه کار مقطعی انجام دهیم بلکه قصد داریم کار اساسی برای حل این معضل صورت دهیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد نپرداختن به بحث مدیریت بحران و تمرکز روی مباحث اقتصادی در استانداری گفت: در جلسات عمرانی به مباحث مدیریت بحران خواهیم پرداخت در این راستا باید حتما در برنامه‌های عملکردهایمان تجدید نظر کنیم تا بتوانیم کمک رسانی و مدیریت بحران را به موقع انجام دهیم.

او همچنین درباره خروج واحدهای صنعتی در راستای حفظ محیط زیست افزود: سیاست های کلان توسط دولت تعیین می‌شود و ما به عنوان مدیران منطقه‌ای مجری تصمیمات دولت هستیم. در همین راستا وظیفه ما آن است که اجازه ندهیم صنایع آلاینده افزایش یابد همچنین صنایعی که دارای آلودگی هستند کنترل شوند اما خروج صنایع به خارج از شهر و تعیین محدوده آنها از اختیارات دولت است و ما در چارچوب سیاست‌های آنها عمل خواهیم کرد.

استاندار تهران به معضل آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: بحث معضل‌ها و آسیب‌های اجتماعی در تهران بسیار جدی است از نظر من شهر باید از معتادان متجاهر پاک شود و مسئولیت آن بر عهده معاونت امنیتی است وجود متکدیان زیبنده شهری همچون تهران نیست. نمی‌گویم آنها را سوار کامیون کرده و به خارج از شهر ببریم به نظر من باید علل شکل گیری آنها ریشه یابی شده و با ایجاد اشتغال و برخورد با کسانی که این متکدیان را سازماندهی می‌کنند این معضل را برطرف کنیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه مردم استانداری را نماینده جمهوری اسلامی و دولت می‌دانند افزود: درست کار کردن ما باعث رضایت مردم از دولت می‌شود. تکریم ارباب رجوع بخشی از حقوق شهروندی است در همین راستا باید همه مدیران بخصوص فرمانداران جلسات هفتگی یا ماهانه مداومی با مردم برگزار کنند. رفتار ما باید در چارچوب رفتار اداری باشد.

او در ادامه به ماموریت‌ معاونت‌های مختلف در استانداری اشاره کرد و افزود: معاونت استانداری وظیفه نظارت و آ‌موزش به شوراهای شهر را بر عهده دارد در همین راستا باید میدان برای شوراها باز شود تا بتوانیم تمام تلاش خود را در راستای اجرای اصل 100 قانون اساسی به کار ببندیم.

استاندار جدید تهران در انتهای سخنش با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها در راستای افزایش امید در مردم است افزود: اقتدار نظام در این است که علاقمندی مردم به نظام بیشتر شود و اگر مردم گله کردند بدانید یک جای کار ما ایراد دارد. خط قرمز من خلاف است و از هیچ خلافی حمایت نخواهم کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!

رئیسی تاکید کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

بنا به روایت فارس، رئیسی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود،‌ تصریح کرد:‌ آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد،‌ از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیسی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران ، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت،نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور،‌ مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود:‌ در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده‌ پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند