Web Analytics Made Easy - Statcounter

این سنگ اندازی ها و ایجاد خلل در امر فعالیت برنامه های جهادی صراحتا خلاف منویات مقام معظم رهبری و خلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی که در راس امور است، می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج چهارم، شورای تبیین مواضع حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در پی اتفاقات اخیر پیرامون بازداشت تیم پزشکی و تعدادی از جهادگران گروه جهادی شهید محمد گودرزی که توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول صورت گرفت بیانیه ای طی متن ذیل منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسمه تعالی

فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِینَ دَرَجَهً /نساء آیه ۹۵

خدا مجاهدان (فداکار) به مال و جان را بر بازنشستگان (از جهاد) بلندی و برتری بخشیده

حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد دزفول با برگزاری بیش از ده ها اردو جهادی در کارنامه خود و اخیرا به عنوان برگزیده نمونه جهادی استان خوزستان در جشنواره مالک اشتر تا کنون افتخار خدمت رسانی در مناظق محروم و مظلوم روستایی را در سطح استان داشته است.

عمده فعالیت های جهادی شامل انجام پروژه های عمرانی ، خدمات درمانی و بهداشتی و آموزشی و فرهنگی بوده است که در برنامه آخر این گروه جهادی در بخش چغامیش شهرستان دزفول، در روستاهای ( شنگر، سیدنور، خیبر، بهشتی، بنه باقر، بنه حاجات و …) صورت پذیرفت، تکمیل ۸ پروژه عمرانی، رنگ آمیزی مدارس و مساجد، ویزیت و درمان بیش از ۳۰۰ بیمار و آموزش موارد بهداشتی بانوان، انجام فعالیت های فرهنگی اعم از برگزاری جشن غدیر و ایستگاه های صلواتی و جلسات قرآن و … و برنامه های آموزشی که شامل کلاس کارآفرینی و درسی صورت گرفت.

نظر به فرمان امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل بسیج سازندگی و سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) در حمایت و پشتیبانی کلیه مراکز دولتی از جهادگران در راستای رفع محرومیت که بعضا از کم کاری و بی مسئولیتی مدیران نشات میگیرد، جای بسی تاسف دارد که در شهری که هنوز رنگ محرویت و مظلومیت در مناطق روستایی دیده می شود اینچنین به روزنه های امید مردم و تقویت کننده انگیزه برای تداوم زندگی در جوامع روستایی و مناطق محروم که همان گروه های جهادی هستند برخورد زشت و زننده ای صورت میگیرد.

این سنگ اندازی ها و ایجاد خلل در امر فعالیت برنامه های جهادی صراحتا خلاف منویات مقام معظم رهبری و خلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی که در راس امور است، می باشد.

از طرفی، بی‌توجهی مسئولین ارگان‌ها به اردوهای جهادی و جهادگران(علیرغم وعده‌های قبلی خود مسئولین) قصه‌ تأسف برانگیزی دارد که اگر بخواهیم عملکرد تک‌تک ارگان‌ها را – حتی نهادهایی که عنوان انقلابی بودن را یدک می‌کشند- بررسی کنیم، مثنوی هفتاد دفتر خواهد بود.

متاسفانه در جریان بازداشت تیم پزشکی و تعدادی از جهادگران گروه جهادی شهید محمد گودرزی که توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت لازم دانستیم در جواب بی احترامی مسئولین مربوطه و تهمت های وارده توضیحاتی را به اختصار به استحضار عموم رسانیم.

در مرحله اول با اشاره به اینکه گروه های جهادی با مجوز و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب گروه های دانشجویی در مناطق محروم، حاضر به خدمت رسانی میشوند، باید به این نکته اشاره کرد که بر اساس ماده۳ آیین نامه اردوهای هجرت مصوبه ۲۴/۳/۸۵ در قانون اساسی مجوز انجام کلیه امور بهداشتی و درمانی آموزشی و عمرانی برعهده گروه های جهادی واگذار شده است فلذا در هیچ کجای قانون به اخذ مجوز فعالیتی از ارگان های دولتی علی الخصوص معاونت درمان جهت انجام امورات درمانی، ذکر نشده است.

ثانیا تیم پزشکی گروه جهادی شهید گودرزی دزفول با همکاری هلال احمر و هماهنگی کلیه خانه های بهداشت و درمان روستایی در منطقه حاضر شده است، به طوری که تیم بازداشت شده بوسیله خودرویی که توسط خانه بهداشت روستای بنه حاجات هماهنگ شده بود، جهت ارائه خدمات در منطقه جاضر میشود.

این درحالیست که پزشکان تیم جهادی به علت نبود حداقل استاندارد های بهداشتی در خانه های بهداشت، بالاجبار جهت ویزیت و درمان در مساجد و مدارس مستقر میشدند.

ثالثا، بنابر قوانین سازمانی گروه های جهادی و با توجه به مجوزات اخذ شده توسط کلیه گروه های جهادی، هرگونه ورود و دخالت سازمانی بدون هماهنگی قبلی در فضای فعالیتی جهادگران ممنوع و حق برخورد با متخلفین را محفوظ میدارد. لذا توهین و برخورد بازرسانی که شئونات ابتدایی اخلاقی را رعایت ننمودند با مدیریت آرام مسئولین بسیج همراه بود.

در جواب جوابیه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به خبربازداشت جهادگران که حتی در متن نگارشی از رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای و لااقل رعایت شأن یک «بخش دولتی رسمی» امتناع نموده اند باید گفت:

– ورود غیر قانونی و هماهنگ نشده به حریم گروه جهادی شهید محمد گودرزی

– ورود به زور به حریم درمانی بانوان و هل دادن خواهران بسیج دانشجویی و فیلم برداری از فضای خواهران

– عدم ارائه کارت شناسایی به مسئول جهادی حاضر در صحنه

– بی احترامی و توهین های مکرر به گروه جهادی و تهدید پزشک و تیم پزشک درمانی

– ایجاد رعب و وحشت در بین بیماران و مردم منطقه و تشویش اذهان عمومی

– بازی با حیثیت سازمان بسیج در بین عموم

و موارد تخلفی دیگر که اسناد و شهود آن حاضر هستند قابل ذکر میباشد.

در پایان در ادامه ی تذکرات برادرانه و متعدد پیشین نسبت به عملکرد غیرحرفه ای بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول که نمایندگی دولت محترم را به دوش میکشند باید گفت:

بسیج دانشجویی علاوه بر حفظ حق قانونی خود در برگزاری اردوهای جهادی مستقل با مسئولیت کارگروه جهادی بسیج دانشجویی، کما فی السابق، ضمن اعلام حمایت چندین باره از هر حرکت جهادی در جهت اهداف بلند اردوهای جهادی مبنی بر خودسازی خدمت رسانان و محرومیت زدایی از مستضعفین و محرومان مردم، به عنوان با سابقه ترین متولی «اردوهای جهادی دانشجویی» در دانشگاه و با توجه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تبیین وظایف آن، بر خود واجب می داند که از حدود مقدس و شأن منیع فریضه ی جهاد –و به تبع آن، اردوهای جهادی- صیانت کند و به عنوان ضابط قانون در این مورد نیز به وظیفه ی خود عمل خواهد کرد و بدون شک سنگ‌اندازی مدیران بی‌تقوا و ناکارآمدی مسئولین نالایق و دستگاه‌های تنبل، در عزم آن‌ها هیچ خللی وارد نخواهد کرد؛ چرا که “عاقبت از آن پرهیزگاران” است.

بدیهی است که تخلفات و تشنجات ایجاد شده توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول تا بدست آمدن نتیجه مطلوب از سوی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول قابل پیگیری می باشد.

و من الله توفیق

شورای تبیین مواضع حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد