Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولویت امسال اداره کل دامپزشکی استان، مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام است به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی امروز در نشست خبری به مناسبت 14مهرماه روز ملی دامپزشکی، مهم ترین اولویت اداره کل دامپزشکی استان را مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام اعلام کرد و افزود: در شش ماه گذشته، یک میلیون و 987هزار و 196 راس دام علیه بیماری های مشترک انسان و دام و دو میلیون و 959 هزار و 317 راس دام علیه بیماری های خاص واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی احمدی افزود: در این مدت سه هزار و 258 دامداری، سم پاشی و هزار و 307 راس دام نیز علیه تب کریمه کنگو مایه کوبی شدند. وی با اشاره به وجود 97 کانون بیماری دام در استان از کاهش 30 درصدی کانون های بیماری دام و طیور در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد. احمدی با تاکید بر افزایش بازدیدها از مزارع صنعتی طیور، آبزیان و زنبورستان ها، از ضبط 9 هزار و 199 کیلوگرم گوشت دام، چهار هزار و 481 کیلوگرم گوشت طیور و معدوم کردن 61 هزار و 539 کیلوگرم گوشت دام و طیور فاسد تا نیمه امسال خبر داد. وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان امسال سومین مرحله واکسیناسیون دام سنگین اجرا خواهد شد افزود: با هدف تعامل با استان های همجوار و برای پیشگیری از شیوع بیماری ها، تفاهم نامه ای با دامپزشکی استان گلستان منعقد شد که بر مبنای آن همه دام های ورودی و خروجی این استان ها باید پیش از جابجایی بین استانی، کنترل و واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو