Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تشریح شرایط زمانی حادثه عاشورا تاکید کرد: حضرت ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان تابلویی از آزادگی و فداکاری آفریدند که راهنما و چراغ هدایت بشریت است.

وی افزود: در زمان امام حسین(ع) جامعه اسلامی با شرایطی کاملا استثنایی مواجه بود که در آن حاکم به فسق و فجور و حتی زیر پا گذاشتن احکام الهی تظاهر می‌کرد و از طرف دیگر موروثی شدن حکومت اسلامی هم بدعتی بود که سابقه نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه والای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به عنوان تنها بازمانده خاندان رسالت و تعابیر رسول اکرم(ص) در خصوص امام، ادامه داد: سیاست‌های حکومت فاجر، تلاش برای مجبور کردن امام(ع) به بیعت بود و شرایطی فراهم آمد که سیدالشهدا(ع) راهی جز حرکت به سمت مکه و سپس کوفه نداشتند و نهایتاً در انتخاب بین ذلت تسلیم و ایستادگی، دومی را انتخاب کرده و فرمودند «هیهات من الذله».

روحانی افزود: قیام و حرکت امام حسین(ع) نشان داد که در جامعه اسلامی ممکن است شرایطی پیش آید که برای مردم انتخابی جز تسلیم در برابر دشمن و یا ایستادگی و مقاومت و حتی شهادت باقی نماند.

رییس جمهوری نقش کربلا و فرهنگ عاشورا در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ممتاز دانست و ادامه داد: روزها و رخدادهای مهم نهضت اسلامی با تاسوعا، عاشورا و محرم حسینی گره خورده است. چنانچه سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در عصر روز عاشورا و در مدرسه فیضیه نقش برجسته‌ای در جهش نیروهای انقلابی داشت و حادثه عظیم 15 خرداد 42 نیز در مقطع سومین روز شهادت حضرت ابا عبدالله(ع) بوقوع پیوست.

روحانی افزود: اینکه عشق به امام حسین(ع) روز به روز در ایران و جهان گسترده‌تر می‌شود، نشانه محکمی از جاری و ساری بودن فرهنگ عاشورا و روح آزادگی در کالبد تاریخ و بشریت است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در این جلسه گزارشی از اجلاس اخیر سران سازمان‌های همکاری‌های اسلامی در حوزه علم و فناوری که در آستانه قزاقستان برگزار شد، ارایه کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی