Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا- هزاران نفر (به گفته پلیس 30هزار نفر) امروز (سه شنبه)در نقاط مختلف بارسلون اسپانیا علیه خشونت های پلیس در جریان همه پرسیاستقلال طلبی روز یکشنبه کاتالونیا، اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، در فراخوان پویش دانشجویان برای جمهوری، هزاران دانشجو به میدان دانشگاه آمدند تا به گروه هایی که در میدان کاتالونیا مقابل دفتر پلیس ملی‌ بارسلون تحصن داشتند، بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گروه ها در یک تظاهرات گسترده، به سوی پارلمان کاتالونیا حرکت کردند.
تظاهرکنندگان مقابل پارلمان کاتالونیا سرود ملی‌ کاتالونیا و شعارهای «دموکراسی» ، «استقلال» و یا «زنده باد کاتالونیای آزاد» و خطاب به پلیس شعارهای «خشونت نه» یا «بدون باتوم هیچ چیز نیستید» سر دادند .
بنا بر این گزارش، منطقه خودمختار کاتالونیا با هفت میلیون و 523هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیا است که خواستار استقلال از دولت مرکزی می باشد.
این بخش از نظر مالی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به ‌شمار می‌رود و نزدیک به 20 درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در آنجا انجام می‌شود.
جدایی‌خواهان کاتالونیا معتقدند استقلال این ایالت از دولت مرکزی به سود آن خواهد بود چرا که 27 درصد صادرات اسپانیا از این منطقه است و 25 درصد توریست‌های اسپانیا نیز مقصدشان کاتالونیا می باشد.
همچنین معتقدند سهمی که کاتالونیا از دولت مرکزی می‌گیرد 15 میلیارد یورو کمتر از سهمی است که کاتالونیا به خزانه مرکزی می‌پردازد.
دادگاه قانون اساسی اسپانیا در 7 سپتامبر (16شهریور) این همه پرسی را که روز یکشنبه برگزار شد غیر قانونی اعلام کرد ولی حکومت کاتالونیا اعلام کرد حکم دادگاه برای کاتالونیا معتبر نیست.
در همه پرسی روز یکشنبه 90 درصد رای دهندگان به استقلال این ایالت رای مثبت دادند.
در جریان این همه پرسی‌ غیر قانونی، درگیری هایی‌ میان نیروهای امنیتی که مانع از رای گیری شدند و رای دهندگانی که اصرار بر انداختن رای خود به صندوق ها داشتند، صورت گرفت که نزدیک به 850 مجروح بر جا گذاشت .
اروپام *5*491**شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار شدید روحانیون علیه علیرضا پناهیان و خنده او!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 علیرضا پناهیان که روز چهارشنبه 12 اردیبهشت برای سخنرانی در موضوع سیره امام جعفر صادق (ع) به یکی از مساجد تبریز رفته بود، با اعتراض طلاب و روحانیون حاضر در این جلسه مواجه شد. معترضین به دلیل اظهارات جنجالی اخیر او درباره حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) با شعار حیدر حیدر اعتراض خود را اعلام کردند که با خنده پناهیان بر روی منبر همراه شد. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • شعار شدید روحانیون علیه علیرضا پناهیان و خنده او!
  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی