Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل ستاد ویژه برای بررسی تبصره‌های طرح اصلاح بند (۳) ماده (۱۸) قانون گذرنامه، درخصوص خروج بانوان از کشور بدون اجازه همسر در شرایط خاص، متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، امنیت ملی و مسئولان وزارت خارجه و اطلاعات خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیده فاطمه ذوالقدر در تشریح نشست امروز- سه‌شنبه- کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این نشست طرح اصلاح بند (3) ماده (18) قانون گذرنامه در کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت؛ این طرح پیش از این نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح درخصوص خروج بانوان از کشور بدون اذن و اجازه همسر در شرایط خاص است که با تصمیم اعضای کمیسیون فرهنگی برای ابهام زدایی از تبصره‌های طرح، مقرر شد این طرح در ستادی ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
ذوالقدر با بیان اینکه البته کلیات طرح اصلاح بند (3) ماده (18) قانون گذرنامه در کمیسیون رأی مثبت آورد، ادامه داد: برای ابهام‌زدایی درخصوص تبصره‌های طرح مذکور، ستادی ویژه‌ متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت امورخارجه، اطلاعات و اداره گذرنامه تشکیل و درباره این طرح تصمیم‌گیری شود.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه از کمیسیون فرهنگی خانم سیاوشی و سلحشوری در کمیته مذکور حاضر خواهند شد، اضافه کرد: این طرح به خروج بانوان در شرایط خاص و اضطرار می‌پردازد و به بانوان متأهل اجازه می‌دهد برای سفرهای زیارتی، المپیادها و مسابقات بین المللی ورزشی بدون اجازه همسر و با استعلام دستگاه مربوطه از کشور خارج شوند.
وی اظهار کرد: دستور کار دوم کمیسیون فرهنگی بررسی طرح اصلاح ماده (31) قانون مقررات صادرات و واردات بود که درباره ممنوعیت واردات کالاهای خارجی تولید مشابه که نیاز صنایع را برطرف می‌کند بود که به طور کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی رد شد.

**لغو سؤال از وزیر فرهنگ
به گزارش خانه ملت، عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: همچنین دو سئوال در کمیسیون فرهنگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم مطرح بود که با توجه به تغییر وزیر فرهنگ در دولت دوازدهم با نظر اعضای کمیسیون سئوال‌ها منتفی شد.
سیام**3061*شبس*1613*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران