Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک عضو شورای پول و اعتبار از رفع توقیف بخشی از خطوط اعتباری بانک مرکزی برای پرداخت بدهی سپرده‌گذاران کاسپین خبر داد و گفت که این کار روند تامین سپرده‌های سپرده‌گذاران کاسپین را تسهیل می‌کند.

محمدرضا تابش با اشاره به برگزاری یک‌هزار و دویست و سی و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار، گفت: در این جلسه دستورالعمل قوانین و مقررات موسسات اعتباری به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازنگری دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه بانکی به بحث گذاشته شد و چون اعضاء در خصوص نحوه‌ی صدور ضمانت‌نامه و تامین وثایق لازم نکته‌نظرات متفاوتی داشتند ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین دکتر نیلی به عنوان عضو جدید شورای پول و اعتبار سوگند یاد کرد و در ادامه بحث مفصلی پیرامون چگونگی فعل و انفعالات اتفاق افتاده در برخی موسسات فاقد مجوز و یا دارای مجوز که دچار بحران شده‌اند، انجام گرفت و اعضا نکته‌نظرات خویش را پیرامون چگونگی تامین سپرده‌های مردم بیان کردند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که در این جلسه بحث مدیریت بانک مرکزی در کمک به حل مشکل و اعطای خطوط اعتباری مطرح شد، گفت: برای نظارت بر فروش اموال و املاک این قبیل موسسات و چگونگی صرف آن جهت تامین سپرده‌های مردم، قرار شد هیاتی مرکب از نمایندگانی از هیات تسویه فرشتگان، هیات‌مدیره کاسپین، نماینده بانک مرکزی، نماینده دادستانی، نماینده وزارت اقتصاد و دارائی و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

به گفته تابش، همچنین دادستان کل اعلام کرد، با پیگیری‌های انجام شده کلیه مبالغ خطوط اعتباری که توسط بعضی محاکم قضایی توقیف شده بود، آزاد شده که روند تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران تا مبلغ 100 میلیون تومان و همچنین پس از آن تا 200 میلیون تومان کاسپین را، تسهیل خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد فعلا بخشی از سپرده‌های مردم از محل خطوط اعتباری بانک مرکزی که در قبال قیمت‌گذاری و فروش اموال و املاک این‌گونه موسسات اعتباری تامین می‌شود، پرداخت گردد و در مراحل بعدی در صورت لزوم مجلس و دولت راجع به چگونگی تامین خسارات‌ سپرده‌گذاران تصمیم بگیرند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد

به‌دنبال استقبال مشتریان ارجمند بانک رفاه کارگران و با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) برای شرکت‌های سیمان فارس، کاشی و سرامیک سعدی و پنجره آریا از سوی این بانک تمدید شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، علاقه‌مندان تا روز سه‌شنبه اول خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. 

این اوراق با نرخ سود علی‌الحساب 25 درصد، سه ساله (36 ماه)، به‌صورت با نام، الکترونیکی، معاف از مالیات و با امکان بازخرید پیش از سررسید منتشر می‌شود.  

از جمله مزایای خرید این اوراق می‌توان به دریافت بالاترین نرخ سود اوراق منتشره فعلی شبکه بانکی، تضمین دریافت اصل و سود در مواعد مقرر، امکان پرداخت سود قطعی پس از اتمام طرح علاوه بر سود علی‌الحساب و... اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است