Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل ستاد ویژه برای بررسی تبصره‌های طرح اصلاح بند (۳) ماده (۱۸) قانون گذرنامه، درخصوص خروج بانوان از کشور بدون اجازه همسر در شرایط خاص، متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، امنیت ملی و مسئولان وزارت خارجه و اطلاعات خبر داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیده فاطمه ذوالقدر در تشریح نشست امروز- سه‌شنبه- کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این نشست طرح اصلاح بند (3) ماده (18) قانون گذرنامه در کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت؛ این طرح پیش از این نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح درخصوص خروج بانوان از کشور بدون اذن و اجازه همسر در شرایط خاص است که با تصمیم اعضای کمیسیون فرهنگی برای ابهام زدایی از تبصره‌های طرح، مقرر شد این طرح در ستادی ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
ذوالقدر با بیان اینکه البته کلیات طرح اصلاح بند (3) ماده (18) قانون گذرنامه در کمیسیون رأی مثبت آورد، ادامه داد: برای ابهام‌زدایی درخصوص تبصره‌های طرح مذکور، ستادی ویژه‌ متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت امورخارجه، اطلاعات و اداره گذرنامه تشکیل و درباره این طرح تصمیم‌گیری شود.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه از کمیسیون فرهنگی خانم سیاوشی و سلحشوری در کمیته مذکور حاضر خواهند شد، اضافه کرد: این طرح به خروج بانوان در شرایط خاص و اضطرار می‌پردازد و به بانوان متأهل اجازه می‌دهد برای سفرهای زیارتی، المپیادها و مسابقات بین المللی ورزشی بدون اجازه همسر و با استعلام دستگاه مربوطه از کشور خارج شوند.
وی اظهار کرد: دستور کار دوم کمیسیون فرهنگی بررسی طرح اصلاح ماده (31) قانون مقررات صادرات و واردات بود که درباره ممنوعیت واردات کالاهای خارجی تولید مشابه که نیاز صنایع را برطرف می‌کند بود که به طور کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی رد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی

امام جمعه سمیرم گفت: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین دیانی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه سمیرم ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: فرزندان شما مردم عزیز در دو عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی سیلی محکمی به اسرائیل زدند و امروز اسرائیل در شوکی قرار گرفته که نمی‌داند جواب این سیلی‌ها را چگونه بدهد و قطعاً نمی‌تواند از طریق نظامی اقدام کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دشمن از چند طریق ورود کند که یکی از آن‌ها فرهنگی و حجاب در تابستان است لذا مردم و مسئولان امر باید آگاه باشند که دشمن از طریق حجاب و عفت‌ها ما را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اسرائیل وقتی سیلی خورده است به مسئله بعدی یعنی آبرو خواهد پرداخت و مثل اتفاقاتی که در افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و عراق افتاده است حوالی کشور ما را طوری رقم می‌زند که به مشکل اجتماعی در درون جامعه اسلامی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: در زاینده‌رود اصفهان سال‌ها قبل نشانه آن را دیدیم که مردم و مؤمنان را به جان هم انداختند و چون از بیرون نمی‌تواند حمله کند از طریق آب اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام دیانی اضافه کرد: مسئله آب مسئله راحتی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت دشمن برای آن برنامه دارد و چهارمحال و بختیاری را به جان اصفهان، خوزستان را به جان لرستان، لرستان را به جان اصفهان می‌اندازد؛ در حالی که کل آب مورد نیاز اصفهان در همه زمینه‌ها ۸۶۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که سه میلیارد متر مکعب آب شیرین از طریق اهواز به دریا می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: آب طرح ملی است و دست من و شما نیست اما دشمن ما را به جان هم می‌اندازد؛ باید حق‌آبه کشاورزان داده شود و طرح انتقال آب اجرا شود.

امام جمعه سمیرم در پایان با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات تأکید کرد: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 750336

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال