Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در پايان چهاردهمين دوره رقابت‌هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان جهان، تيم ملي ووشوي ايران براي نخستين‌بار قهرمان جهان شد.
به گزارش ايسنا، چهاردهمين دوره رقابت‌هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان جهان به ميزباني شهر کازان در روسيه به اتمام رسيد. آخرين روز اين رقابت‌ها از صبح امروز(سه‌شنبه، 11 مهر) با حضور نمايندگان ايران در دو بخش تالو و ساندا به اتمام رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمايندگان ايران در اين رقابت‌ها هشت مدال طلا، يک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردند و براي نخستين‌بار به مقام نخست رقابت‌هاي جهاني دست يافتند.
الهه منصوريان، شهربانو منصوريان و مريم هاشمي سه نماينده‌ي ايران در بخش سانداي بانوان بودند که در رقابت‌هاي نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، 11 مهر) به ترتيب در اوزان منهاي 52 کيلوگرم، منهاي 65 کيلوگرم و منهاي 70 کيلوگرم توانستند با پيروزي در مقابل نمايندگاني از کشورهاي ويتنام، مصر و فيليپين به سه مدال طلاي رقابت‌هاي ووشوي قهرماني جهان دست يابند.
قابل توجه است که مريم هاشمي سانداکار پر افتخار ايران با کسب چهارمين مدال طلاي خود در آوردگاه جهاني از دنياي قهرماني رقابت‌هاي ووشو خداحافظي کرد.
اما در بخش رقابت‌هاي سانداي مردان نيز محسن محمدسيفي در وزن منهاي 70 کيلوگرم، يوسف صبري در وزن منهاي 75 کيلوگرم، معين تقوي در وزن منهاي 85 کيلوگرم و ميلاد عارفي‌مقام در وزن 90 کيلوگرم چهار نماينده ايران بودند که توانستند به ترتيب با برتري در مقابل حريفاني از مصر، ماکائو، بلاروس و مصر چهار مدال طلاي ديگر را در بخش مردان براي تيم ملي ووشوي ايران کسب کنند.
اما ووشوکار باتجربه و پرافتخارترين نماينده ووشوي ايران حميدرضا قلي‌پور در وزن مثبت 90 کيلوگرم بود که با شايستگي توانست مدال نقره اين رقابت‌ها را کسب کند.
به اين ترتيب تيم ملي ووشوي ايران براي نخستين‌بار با کسب هفت مدال طلا در بخش ساندا، يک مدال طلا در بخش تالو(فرم دوئلين) و دو مدال برنز در تالو، توانست قهرماني به ياد ماندني را بعد از 13 دوره سلطه‌ي چيني‌ها در ووشو کسب کند.
چين با هفت طلا به نايب قهرماني رسيد و روسيه نيز با 2 طلا٬ يک نقره و 2 برنز سوم شد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای

 محمد محشری در رقابت‌های بوکس قهرمانی امید‌های آسیا در قزاقستان صاحب گردن آویز برنز شد.

ورزشکار مراغه‌ای در وزن ۷۵ کیلوگرم رقابت را به بوکسور ازبکستان واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند.

محشری در اولین تجربه حضور خود در مسابقات آسیایی در یک بازی نفس گیر بازی را به جواهر اومالاتیف ازبکستانی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی و جهانی واگذار کرد.

تیم ملی امید بوکس ایران برای نخستین بار در مسابقات آسیایی این رده سنی شرکت کرده بود که با کسب سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

مسابقات آسیایی قزاقستان سومین دوره پیکار‌های رده سنی امید بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقص با پرچم فلسطین پس از کسب قهرمانی ووشوی اروپا توسط ورزشکار ترکیه‌ای (فیلم)
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد