Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، آگوست گذشته پیامی محرمانه از واشنگتن به مصر ارسال و در آن درباره عبور یک کشتی مشکوک از کانال سوئز هشدار داده شد. کشتی جی شون که با پرچم کامبوج درحال عبور از کانال سوئز بود در واقع یک کشتی متعلق به کره شمالی بود که محموله‌ای ناشناخته داشت.

ماموران گمرک در آب‌های مصر پس از بررسی این کشتی متوجه شدند که محموله اصلی این کشتی بیش از 30 هزار آر پی جی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که بعدها در گزارش سازمان ملل اشاره شد این بزرگترین کشف محموله سلاح از کره شمالی در تاریخ تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ بود.

اما سوالی که در این بین مطرح شد این بود که خریدار این مهمات چه کشوری بود؛ و در کمال تعجب مشخص شد که خود مصری‌ها خریدار این مهمات بودند.

براساس تحقیقات سازمان ملل طبق برنامه‌ریزی‌های پیچیده، مقامات مصری سفارش میلیون‌ها دلار آر پی جی را برای ارتش خود داده بودند.

به گفته مقامات این موضوع که بسیاری از جزئیات آن منتشر نشد انتقادات شدید آمریکا از مصر را به همراه داشت.

هرچند بعد از این حادثه مصر بر همکاری با تحقیقات سازمان ملل تاکید داشت اما مقامات آمریکایی تایید کردند که این همکاری پس از مشخص شدن وجود این محموله و مجبور شدن مصر به اقدام در این خصوص انجام شد.

به گفته مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، پرونده کشتی جی شون یکی از دلایلی بود که دولت ترامپ را مجبور به قطع و یا تاخیر در ارسال کمک 300 میلیون دلاری به مصر در طول تابستان کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی

سرهنگ علیرضا پوربه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد