Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار خانواده شهید محسن حججی، این شهید والامقام را نشانه خدا و سخنگوی شهدای مظلوم و سر جدا، خواندند و با ‌اشاره به حضور باشکوه و کم‌سابقه مردم در تشییع آن شهید، خاطرنشان کردند: خداوند به واسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ‌اشاره به فراگیر شدن نام برجسته، ممتاز و درخشان شهید حججی در سراسر کشور در اثر مجاهدت و شهادت مظلومانه او، گفتند: همه شهدای ما مظلومند و غیر از محسن شما، شهدای دیگری نیز هستند که دشمن سر از تنشان جدا کرده و همگی در نزد خداوند عزیز و صاحب درجات هستند اما خدای متعال بر اساس حکمت خود و خصوصیات این جوان، او را نماینده و سخنگوی این شهیدان کرد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه شهیدانی که از ایران، افغانستان، عراق و مناطق دیگر در مبارزه با ‌اشرار تکفیری و دست‌نشانده آمریکا و انگلیس به شهادت رسیدند، در این جوان خلاصه و دیده می‌شوند و خداوند او را نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه کرد.
خداوند دل‌ها را مجذوب کرد
ایشان، حضور کم‌نظیر مردم قدرشناس در تشییع شهید حججی در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و نجف‌آباد را بسیار پرمعنا دانستند و گفتند: خداوند دل‌ها را مجذوب کرد و افراد گوناگونی که زندگی برخی از آنان در ظاهر تناسبی با جهاد و شهادت ندارد، عکس شهید را در دست گرفته و به تشییع او آمدند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با‌ اشاره به تلاش‌های فراوان دشمنان برای بازگرداندن ملت و به ویژه جوانان از راه جهاد و شهادت و به ‌فراموشی سپردن امام و گم کردن خط روشن انقلاب، افزودند: در چنین شرایطی، مجذوب بودن دل‌های بخش زیادی از جوانان به مفاهیم انقلابی، حیرت‌انگیز است و اگر کمیت و کیفیت جوانان انقلابی از دهه ۶۰ بیشتر نباشد، کمتر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: خداوند این واقعیت را با شهید حججی به همه اثبات کرد و با بزرگ و عزیز کردن او و نماد ساختن از او نشان داد که نسل جوان امروز، اینگونه مخلصانه و صادقانه در پی جهاد فی سبیل الله است، و این، آیت الهی و نشانه خدا و معجزه جاری انقلاب است.
ایشان، خانواده شهید، مسئولان و همه ملت ایران را مرهون مجاهدت شهید حججی و امثال او دانستند و با تجلیل از نقش برجسته پدر، مادر و همسر شهید گفتند: اگرچه فقدان شهید برای خانواده او، مصیبت بزرگی است اما عزتی که خدا به واسطه او به کشور داد، مایه تسلا و آرامش آنها خواهد بود.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همچنین بر تصویر ماندگار شهید حججی در لحظه اسارت، این جملات را مرقوم کردند: «سلام و درود حق بر این شهید پرافتخار و سرافراز که در حساس‌ترین و خطیرترین لحظه‌ زندگی، نماد حق پیروز و آشکار در برابر باطل رو به زوال شد. سلام خدا بر او که با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود را و همه‌ ملت خود را عزیز کرد.»
گفتنی است مراسم تشییع این شهید مدافع حرم چهارشنبه هفته گذشته در تهران برگزار شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پیش از آغاز رسمی مراسم در مسجد جامع امام حسین(ع) حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه بر تابوت او بوسه زدند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا مظفر در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور از وظایف ما در برهه کنونی است، گفت: باید تلاش کنیم فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گذشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم و مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

کد خبر 6095152

دیگر خبرها

  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید