Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@07:27:15 GMT

جنگل نروژی «موراکامی» فیلم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۴۰۶۱

جنگل نروژی «موراکامی» فیلم می‌شود

به گزارش ایسکانیوز از «ورر سونات»، «لی چانگ ـ دونگ» ـ کارگردان مطرح کره‌ای ـ فیلم جدیدی براساس رمان «جنگل نروژی» نوشته «هاروکی موراکامی» در دست ساخت دارد.

نقش اصلی این فیلم را «استیون یان» بازیگر کره‌ای ـ آمریکایی سریال «مردگان متحرک» ایفا می‌کند. «لی» درباره انتخاب این بازیگر گفت: جذابیت مرموز و درخشان «استیون یان» کاملا با شخصیت «بن» تناسب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرپیشه چندی پیش به نژادپرستی در هالیوود اعتراض کرد و از فشاری که روی بازیگران آسیایی ـ آمریکایی وجود دارد، حرف زد.

فیلمبرداری این پروژه از ۱۱ سپتامبر آغاز شده و «جنگل نروژی» جدید اوایل سال آینده به نمایش درمی‌آید.

کتاب «موراکامی» اولین بار در سال ۱۹۸۷ به چاپ رسید. این کتاب که به بیش از ۳۳ زبان دنیا ترجمه شده است، در ژاپن بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

در اولین اقتباس سینمایی از «جنگل نروژی» که سال ۲۰۱۰ به روی پرده رفت، بازیگرانی چون «کنیچی ماتسویاما»‌، «رنیکو کیکوچی» و «کیلو میزوهارا» ایفای نقش کردند. «تران آن هونگ» کارگردان سرشناس سینمای ویتنام و آسیا و برنده شیر طلا و جایزه فیپرشی جشنواره ونیز، جایزه دوربین طلای جشنواره کن و جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه این فیلم را ساخت.

او پس از اکران فیلمش اذعان کرد که پس از چهار سال مذاکره با «هاروکی موراکامی» موافقت او را برای ساخت نسخه سینمایی رمان «جنگل نروژی» کسب کرده است.

«لی چانگ ـ دونگ» که کارگردانی اقتباس جدید رمان «موارکامی» را به عهده گرفته، از نامزدهای نخل طلای کن و تندیس شیر طلاست و سال 2010 جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کن دریافت کرده است. این هنرمند از سال 2003 تا 2004 در سمت وزیر فرهنگ و گردشگری کره جنوبی فعالیت داشت.

«هاروکی موراکامی» متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ است و نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه‌اندازی یک کلوب جاز در توکیو شروع کرد. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

«سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» آخرین رمان او پیش از «قتل یک افسر شوالیه»، در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد. مجموعه داستان کوتاه «مردان بدون زنان» در سال ۲۰۱۴ به زبان ژاپنی منتشر شد. «قتل افسر شوالیه» جدیدترین رمان «موراکامی»، اثری ۲۰۰۰ صفحه‌ای است که از ماه فوریه روانه بازار شده و به کشتار نانجینگ پرداخته است. این موضوع که از مسائل حساس کشور ژاپن محسوب می‌شود، موجب شده برخی «موراکامی» را به باد انتقاد بگیرند.

منبع: ایسنا

502

جنگل نروژی هاروکی موراکامی اقتباس سینمایی لی چانگ ـ دونگ

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

یونس خلیلی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد از ۱۶ فروردین امسال آغاز شد.

بیشتر بخوانید

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

خلیلی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.

وی اضافه کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.

خلیلی ادامه داد: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • بدرود آقای پل استر
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری