Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فلفل هاي قرمز موادي ادرارآور و آنتي اکسيداني هستند. پس از گوارش، آنها عملکرد کليه را بهبود مي بخشند. اين شرايط تخليه مايعات باقي مانده در بافت هاي بدن را تسريع مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از عصرايران، بهره‌مندي از کليه هايي سالم براي سلامت کلي انسان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کليه ها نه تنها مواد زائد را پالايش مي کنند، بلکه خون انسان را نيز پالايش کرده و در توليد برخي هورمون هاي مهم نيز نقش دارند.
ناديده گرفتن عملکردهاي کليه امري شايع است. اما بايد اين نکته را به خاطر داشته باشيد که بدون آنها بدن ما مسموم خواهد شد و در مدت زماني کوتاه ديگر بخش هاي بدن نيز تحت تاثير قرار خواهند گرفت.
بر همين اساس، پيروي از عادات خوب زندگي ضروري است. تا حد امکان از منابع سموم پرهيز کنيد و با دنبال کردن يک رژيم غذايي متعادل مواد مغذي لازم را در اختيار بدن خود قرار دهيد.
منابع فيبر، همانند آنتي اکسيدان ها و آنزيم ها، براي تشويق سمزدايي عالي هستند. اين مساله زماني که با برخي مشکلات و دشواري ها مواجه هستيد، صادق است.
در ادامه با چند نمونه از بهترين مواد غذايي که براي حفظ سلامت کليه ها بايد در رژيم غذايي خود جاي دهيد، بيشتر آشنا مي شويم.
فلفل هاي قرمز
فلفل هاي قرمز موادي ادرارآور و آنتي اکسيداني هستند. پس از گوارش، آنها عملکرد کليه را بهبود مي بخشند. اين شرايط تخليه مايعات باقي مانده در بافت هاي بدن را تسريع مي کند.
فلفل هاي قرمز منبع خوبي براي پتاسيم و سديم هستند. تعادل اين دو ماده به تثبيت فرآيندهاي التهابي کمک مي کند.
مواد معدني و ويتامين هاي موجود در فلفل هاي قرمز از بازتوليد سلولي و کاهش اثرات منفي راديکال هاي آزاد در بافت هاي سالم پشتيباني مي کنند.
مصرف فلفل هاي قرمز به بيماران مبتلا به نارسايي و عفونت هاي کليوي توصيه شده است، زيرا آنها با التهاب مبارزه مي کنند. همچنين، فلفل هاي قرمز سطح مناسبي از الکتروليت ها را حفظ مي کنند.
پياز
پياز يک سبزي شناخته شده به واسطه ويژگي هاي آنتي کسيداني خود است و يکي ديگر از مواد غذايي کارآمد براي کمک به حفظ سلامت کليه ها محسوب مي شود.
پياز حاوي مقدار قابل توجهي از کراتين است. اين ماده آسيب سلولي را در بافت هاي سالم قلب و کليه ها متوقف مي کند.
آليسين، يک ماده گوگردي موجود در پياز، مشکلات التهابي را کاهش مي دهد. همچنين، اين ماده از تجمع بيش از حد سموم جلوگيري مي کند.
بر همين اساس، پياز از ويژگي هاي آنتي بيوتيکي برخوردار مي شود. پياز گزينه اي ايده آل براي مبارزه با عفونت هاي باکتريايي و ويروسي است.
بادنجان
بادنجان به واسطه محتواي بالاي مواد معدني و ويتامين هاي خود شناخته شده است. جدا از بهبود سلامت کليوي، اين محصول مي تواند از عملکردهاي سيستم قلبي عروقي شما پشتيباني کند.
بادنجان از ويژگي هاي ادرارآور و سمزدايي سود مي برد، که به خلاص شدن از شر مايعات اضافي و سموم براي پيشگيري از آسيب زودهنگام بافت ها کمک مي کند.
ترکيبات آنتي اکسيداني موجود در بادنجان با آسيب ناشي از راديکال هاي آزاد مبارزه مي کند. از اين رو، در پيشگيري از بيماري هايي مانند نارسايي کليوي و سرطان نقش دارد.
بادنجان سرشار از فيبر است و اين ماده مغذي به تنظيم سطوح کلسترول و فرآيندهايي که در پاکسازي خون درگير هستند، کمک مي کند.
مغزهاي خوراکي
مغزهاي خوراکي سرشار از اسيدهاي چرب مفيد، اسيد آمينه ها، و آنتي اکسيدان ها هستند و مواد غذايي سالمي محسوب مي شوند که مي توانند سلامت کليوي شما را ارتقا دهند.
مصرف مغزهاي خوراکي در مقادير متوسط از بيماري هاي التهابي پيشگيري مي کند. همچنين، آنها خطر پيري زودرس را کاهش مي دهند.
مغزهاي خوراکي حاوي مواد معدني و ويتامين هايي هستند که از فرآيند پاکسازي اندامي پشتيباني مي کنند.
همچنين، آنها از التهاب و بيماري پيشگيري مي کنند.
مصرف مغزهاي خوراکي روشي خوب براي افزايش احساس سيري است و از اين رو به کنترل هوس هاي غذايي کمک مي کنند.
ماهي چرب
ماهي هاي چرب يکي از مهم‌ترين منابع اسيدهاي چرب امگا-3 هستند که مي توانيم آنها را در رژيم غذايي خود جاي دهيم. اين چربي هاي مفيد در کنار اسيد آمينه ها و مواد معدني، بيماري هاي التهابي را کاهش مي دهند. آنها بازتوليد سلولي در کليه ها را نيز افزايش مي دهند.
مصرف ماهي هاي چرب، مانند سالمون، به طور منظم به کنترل کلسترول بالا و پيشگيري از فشار خون بالا کمک مي کند.
مصرف ماهي چرب عدم تعادل در نمک ها و پروتئين هاي موجود در ادرار را کاهش مي دهد. اين شرايط از شکل گيري سنگ هاي کليه و انسدادها پيشگيري مي کند.
هندوانه
هندوانه از محتواي بالاي آب و آنتي اکسيدان ها سود مي برد، که به از بين بردن مواد زائد در کليه ها براي پيشگيري از بيماري ها کمک مي کنند.
ادرارآور بودن هندوانه تخليه مايعات اضافي باقي مانده در بافت هاي بدن را تحريک مي کند. اين شرايط به کنترل التهاب و خطر ابتلا به عفونت ها کمک مي کند.
همچنين، هندوانه از کم آبي بدن جلوگيري مي کند. مصرف اين ميوه فعاليت سلولي را تقويت مي کند که مانع از عدم تعادل در سطح الکتروليت مي شود.
آناناس
آناناس يک ميوه گرمسيري است که مي توان آن را به روش هاي مختلف در رژيم غذايي جاي داد. اين ميوه يکي از بهترين گزينه ها براي محافظت و قوي نگه داشتن کليه ها محسوب مي شود.
آناناس داراي ماده فعالي به نام بروملين است. اين ماده اثرات ضد التهابي و آنتي اکسيداني را ارائه مي کند که از تخريب بافت کليه ها جلوگيري مي کنند.
ويژگي ادرارآور بودن آناناس تخليه مايعات را افزايش مي دهد و به پيشگيري از عوارضي مانند فشار خون بالا و نارسايي کليوي کمک مي کند.
مصرف آناناس براي پالايش خون توصيه شده است. اين ميوه به پاکسازي سموم و پيشگيري از شکل گيري بيماري هاي شديد کمک مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد گفت: کارگر باید از امنیت شغلی‌اش مطمئن باشد نه این‌که هر روز این نگرانی از اخراج و بی‌ثباتی در کارش داشته باشد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از کارگران اظهار کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» رخ می‌دهد که مهم‌ترین رکن آن هم عناصر انسانی هستند لذا برای تحقق این امر به کسانی که در واحدهای تولیدی و غیرتولیدی فعالیت می‌کنند توجه شود.

وی توضیح داد: باید میزان حقوق کارگران براساس تورم باشد و در تعیین هزینه سبد کالا چنین مولفه‌ای در نظر گرفته شود تا در نهایت زندگی کارگران در وضعیت بهتری قرار گیرد.

منتخب مجلس دوازدهم با بیان این‌که برخی مشکلات در خصوص بیمه کارگران وجود دارد، تصریح کرد: بیمه نشدگان کارگران آسیب‌زا است که ما باید در رسیدگی به لوایح بودجه به این موضوع توجه کنیم و کمکی برای حق بیمه آنها در نظر بگیریم.

حاجی دلیگانی در پایان اظهار کرد: امنیت شغلی کارگران هم موضوع مهمی است نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر روز کارگر نگران ادامه کارش باشد لذا وجود ثبات در کار کارگران و به عبارت دقیق‌تر تضمین امنیت شغلی و بیمه کارگران امری ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است