Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آینده برجام گفت: رفتار و گفتار رئیس جمهور آمریکا فاقد هرگونه متانت و عقلانیت است.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه اظهارات ترامپ در صحنه سیاسی هر از گاهی می‌تواند یک منطقه را با مشکلات جدی روبرو کند، اظهار کرد: بعضی از سیاست‌هایی هم که قبل از وی اتخاذ کردند می‌تواند در همین راستا ارزیابی شود زیرا که ترامپ یک تاجر است و سعی می‌کند از قدرت سیاسی که در اختیار دارد در جهت آنچه که از منافع ملی آمریکا تلقی می‌کند، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زد و بندهای ترامپ با کشورهای عربی گفت: مثلا او با این کشورها پیوند می‌بندد و با برخی از آنها که از لحاظ فکری و سیاسی فاصله دارند به خاطر منافع تجاری قرارداد تجاری می‌بندد و این نشان می‌دهد که در تمام سیاست‌ها و مواضع خود به دنبال منافع اقتصادی هستند.

کمالی اروپایی‌ها را متمایل به مواضع ترامپ خواند و موضع گیری انگلیس در بحرین علیه کشورمان را گواه ادعای خود برشمرد و تأکید کرد: همه این کشورها از زاویه اقتصادی به مسائل نگاه می‌کنند اگرچه در ایران هم دارای منافع اقتصادی هستند.

دبیر کل حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی که شرکت‌هایشان در ایران حضور دارند و یا مایل به ایفای نقش در اقتصاد ایران هستند منافع‌شان در این است که با اقدامات ترامپ مخالفت کنند و او را به تمکین برجام دعوت کنند و اگر آنها این را نپذیرند طبیعتا هم برای ما و هم برای آنها مشکل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

خروج آمریکا از برجام تاثیر خروج آمریکا در آینده آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!