Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@12:38:52 GMT

صدور سند برای ۹۷درصد اراضی ملی تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۷۵۶۸

صدور سند برای ۹۷درصد اراضی ملی تهران

ایران اکونومیست - سید صادق سعادتیان، در خصوص آخرین وضعیت ثبت اراضی ملی در تهران، گفت: خوشبختانه با تعاملی که با سازمان جنگل ها در استان تهران داریم برای ۹۷درصد از اراضی ملی استان تهران تثبیت مالکیت کرده و اسناد مالکیت را هم صادر کردیم.

وی افزود: در حال حاضر میزان کمی برای تثبیت مالکیت در استان تهران باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسی ترین عامل، پیشگیری از تعارض به دست اندازی به املاک دولتی است که اینها ثبت مالکیت شده و با این کار زمین خواری به حداقل رسیده است.

مدیر کل ثبت استان تهران تصریح کرد: اگر سازمان جنگل ها مستندات خود را ارائه دهد، آمادگی ثبت سند زمین های باقی مانده از اراضی ملی را داریم و برای این زمین ها تثبیت مالکیت می شود.

وی افزود: مهم ترین کاری که در خصوص املاک دولتی خصوصا جنگل ها باید مورد توجه قرار گیرد، بحث ماده ۹قانون حدنگار یا کاداستر است که سازمان جنگل ها، همه ارکان ها و دستگاههای متولی زمین،اراضی تحت تولیت را به سازمان ثبت ارائه دهند تا سند مالکیت کاداستری صاد شودتا از هر گونه تعارض و دست اندازی به اراضی ملی پیشگیری شود.

سعادتیان تاکید کرد: به مرورکه سازمان جنگل ها تحویل بدهند،ما این عملیات را اجرایی می کنیم.

این مسئول قضایی گفت: با تعاملی که باسازمان اوقاف داریم بنا داریم در تهران و سایر استان ها جشن اتمام عملیات ثبتی املاک وقفی را که ثبت مالکیت کرده و سند صادر شده باشد، بگیریم.

صدور سند مالکیت برای ۹۵ درصد املاک وقفی

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ تا ۹۶درصداملاک وقفی دارای سند مالکیت شدند، گفت: درحال حاضر اسناد قدیمی را به اسناد مالکیت کاداستری تبدیل می کنیم.بااین روش هر کدام از املاک در سر جایش قرار می گیرد و این اختلاف های جزئی بین دستگاه های مختلف رفع شده و امنیت املاک وقفی و ملی صدور سند مالکیت ایجاد خواهد شد و پیشگیری کامل از تعرض به اراضی ملی می شود.

سعادتیان با تاکید بر اینکه همه اراضی استان تهران مورد توجه است، اظهارداشت: از آنجا که بیشتر دست اندازی ها در شمال شهر تهران بوده و املاک در این منطقه از ارزش بالاتری برخوردار است اراضی شمال تهران نسبت به اراضی جنوب تهران در اولویت قرار داشت

وی افزود: در جنوب استان تهران که مردم بیشتر مقید بودند، تعارض به اراضی ملی کم بود و توانستیم برای ثبت املاک جنوب اقدام کنیمو برای اراضی جنوب تهران بالای ۹۸درصد کار کردیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اعطای وام به مدیران شهرداری چه بود؟

به گزارش تابناک به نقل از مهر، شهردار تهران گفت: اختصاص برخی از املاک به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت گرفت، ناعادلانه بود و ما سعی کردیم برای مدیران شاغل که فاقد مسکن بودند، وام با بهره بانکی در نظر بگیریم.
 

علیرضا زاکانی در حاشیه نهمین سمینار بین‌المللی زلزله در جمع خبرنگاران پیرامون میزان آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با زلزله گفت: در گام نخست به دنبال کاهش ضریب آسیب‌های زلزله در تهران هستیم. سپس فهم درست ابعاد زلزله و تشخیص زودرس وقوع آن برای ما از اهمیت برخوردار است. در همین راستا اتفاقات خوبی در زمینه جهش شتاب نگارها و سامانه‌های تشخیص دهنده زلزله در پایتخت رخ داده است.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته برای اولین بار در تهران، ۵ شتاب نگار عمقی در عمق ۵۰ متری سطح زمین کارگزاری شده است. همچنین مراحل نصب یک شتاب نگار دیگر نیز در عمق ۱۰۰ متری به زودی تکمیل خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش عمومی به شهروندان با هدف مقابله با زلزله گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش‌های عمومی شهرداری تهران قرار گرفتند. همچنین در درون سیستم مدیریت شهری نیز به کارکنان آموزش‌های تخصصی پیرامون مقابله با زلزله ارائه شده است.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری تهران در حوزه استحکام کالبدی نیز گام‌های رو به جلویی طی ماه‌های گذشته برداشته است. در همین راستا بناست برای نخستین بار ۱۶ هزار ساختمان با همکاری ۹ دستگاه به لحاظ ایمنی پایش شود که تاکنون عملیات پایش ۴۰۰۰ ساختمان تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: در ستاد ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تهران ۱۵ کارگروه با هدف مقابله با زلزله شکل گرفته است که این کارگروه‌ها با هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف به دنبال افزایش ضریب ایمنی در پایتخت هستند.

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون حواشی لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

وی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متأسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

دیگر خبرها

  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی
  • ماجرای اعطای وام به مدیران شهرداری چه بود؟
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی