Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:15:41 GMT

20حلقه چاه ذغال غیر مجاز در نجف آباد تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۷۵۹۳

20حلقه چاه ذغال غیر مجاز در نجف آباد تخریب شد

محمد محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این چاه های غیرمجازدر نزدیک محدوده مسکونی روستای همت آباد شهرستان نجف آباد قرار داشت که پس از شناسایی و اخطار به صاحبان چاه‌ها برای جمع‌آوری وسایل و تجهیزات خود با اخذ دستور مقام قضایی و با حضور نیروی انتظامی تخریب شد.
وی اظهار کرد: در این چاه ها روزانه 20 تن ذغال تولید می شد که ضمن آلودگی محیط زیست روستای همت آباد و شهرک آزادگان، امیر آباد و نجف آباد باعث خسارات فراوانی به باغ ها و زمینهای کشاورزی این روستا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی گفت: با شروع فصل سرما و ایجاد پدیده وارونگی دما ودرپی شکایت های مردمی و همکاری نکردن مالکان کارگاه های تولید ذغال بدون مجوز با دستور دادستان وهمکاری فرمانداری و فرماندهی انتظامی حکم تخریب واحد های مذکور صادر و اجرائی شد.
وی با اشاره به اقدامات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد برای مقابله با واحدهای آلاینده به ویژه کارگاه های ریخته گری و چاه های ذغال، افزود: این واحدهای غیرمجاز که بیشتربه صورت مخفیانه فعالیت داشتند و آلودگی‌های شدید زیست محیطی ایجاد می‌ کردند، پس از شناسایی و صدور اخطاریه‌های لازم تخریب و یا پلمب می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: درهفته گذشته سه واحد صنعتی در بخش ریخته گری این شهرستان به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا، با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی و با توجه به شکایت متعدد مردمی، به دستور دادستان شهرستان پلمب شد.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع و با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/غ.ک/ 6994 تنظیم کننده:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد

محمدرضا بسملی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار از این متخلف محیط زیست یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و پنج عدد فشنگ چهارپاره مخصوص شکار چهارپا، هفت عدد فشنگ ساچمه ریز مخصوص شکار پرنده و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، مورد را به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار به شماره تماس۴۴۴۴۹۳۰۳ یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه