Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: از فردا شاهد خروج سامانه بارشی از استان و افزایش تدریجی دما خواهیم بود.
محمد اشجعی افزود: بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که شدت و فعالیت اصلی این سامانه امروز است که موجب وزش باد گاهی تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و آذرخش به ویژه در نواحی شمالی و شرقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان بارش باران گزارش شده است، اظهار کرد: بارش در ارتفاعات نواحی سردسیر استان به صورت برف و در برخی نواحی از جمله ورزقان، اهر و سراب به صورت تگرگ و بیشترین بارندگی نیز در ورزقان به میزان 24 میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: امروز به علت شدت فعالیت این سامانه در برخی شهرها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن دور از انتظار نیست.
اشجعی، ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته عجبشیر، ملکان و بناب با حداکثر 24 درجه بالای صفر گرمترین شهرهای استان و ورزقان با یک درجه بالای صفر سردترین شهر بود.
وی دمای تبریز در گرمترین زمان را 21 درجه و در سردترین زمان 8 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای فعلی تبریز 10 درجه بالای صفر می باشد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 5 درجه کاهش یافته است.
آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:
8023/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • کاهش دمای هوا در استان