Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری دهمین سوگواره ملی و سومین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم، پیش از ظهر امروز با حضور میثم قدس‌پور، دبیر مسابقه مهر محرم و ضیایی‌پرور، معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

میثم قدس‌پور، دبیر مسابقه مهر محرم با اشاره به روند برگزاری مسابقه، گفت: مسابقه مهر محرم توسط مرکز رسانه‌های دیجیتال، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مؤسسه مجتمع دیجیتال موج فرهنگ با همکاری سازمان‌های ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و در این مسابقه توانسته‌ایم به یک هم‌افزایی ملی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هدف اصلی‌مان از برگزاری این مسابقه تولید محتوای دیجیتال با مضمون فرهنگ عاشورایی است.

وی افزود: رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مشتاقان و علاقمندان به فرهنگ و هنر عاشورایی، همگرایی و هم‌افزایی ملی و بین‌المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی دیجیتال به ویژه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه و گسترش و ترویج فرهنگ نورانی نماز به ویژه نماز پرصلابت ظهر عاشورا، فرهنگ سازی استفاده بهینه از ابزار رسانه‌های دیجیتال با تشویق به تولید محتوای پاک و اصیل و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ عاشورایی و کمک به انتشار گسترده‌تر آثار از جمله اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

دبیر مسابقه مهر محرم تصریح کرد: بخش‌های مسابقه مهر محرم شامل هنرهای دیجیتال، رسانه‌های برخط و نرم‌افزارهاست که بخش هنرهای دیجیتال شامل زیرمجموعه‌هایی همچون فیلم کوتاه سه ‌دقیقه‌ای(داستانی کوتاه، مستند، نماهنگ،پویانمایی، تجربه(تلفن همراه) و عکس(تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس، تجربه(تلفن همراه) است.

وی ادامه داد: بخش رسانه‌های برخط شامل تارنماهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی و بخش نرم‌افزارها شامل چندرسانه‌ای، هوشمند و همراه و بازی‌هاست.

قدس‌پور اظهار کرد: موضوعات مسابقه شامل مراسم و آئین‌های عزاداری محرم در ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان با محوریت موضوع اسلام، اندیشه و فرهنگ حسینی، نمادها و اشارت‌های عاشورایی و حسینی، نماز ظهر عاشورا، خادمان حسینی و راهپیمایی اربعین حسینی و زوایای پیدا و پنهان رسانه‌ای از این سفر زیارتی عظیم است.

وی بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش رسانه‌های برخط و نرم‌افزارها 15 آبان‌ماه، بخش هنرهای دیجیتال 30 آبان ماه، بخش برخط و نرم‌افزارها آذرماه خواهد بود. همچنین بهمن ماه آئین پایانی و مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش هنرهای دیجیتال در سمنان برگزار خواهد شد.

قدس‌پور با اشاره به این موضوع که بخش فیلم کوتاه در دوره گذشته 30 دقیقه بود و امسال به سه دقیقه رسیده است، گفت: از آنجا که بخش داوری مردمی داریم و برای آنکه مردم به راحتی فیلم‌ها را دریافت کنند و به داوری بپردازند، ناچار بودیم که حجم آن را کم کنیم که با این کار به کیفیت کار لطمه وارد می‌شد، از این جهت زمان فیلم کوتاه را حداقل یک دقیقه و حداکثر سه دقیقه اعلام کرده‌ایم تا مردم در بخش داوری بتوانند به سهولت رأی خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: دبیرخانه مهر محرم در سمنان است و نزدیک به 10 سال فعالیت می‌کند. همچنین برای داوری مردمی، پاورپوینت‌های کوتاهی را آماده و در اختیار مردم قرارداده‌ایم تا پیش از داوری‌ها، پاورپوینت‌ها را مطالعه کنند و سپس به داوری بپردازند.

دبیر مسابقه مهر محرم تصریح کرد: رباتی را در تلگرام طراحی کرده‌ایم تا زائران اربعین در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های اینترنتی در مسیر پیاده‌روی، عکس‌های خود را ارسال و در مسابقه شرکت کنند. همچنین آثار در اینستاگرام بارگذاری می‌شود و به بیشترین لایک، جوایزی ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر اینکه چرا در بخش‌هایی از مسابقه، موضوع قرآن و عاشورا قرار داده نشده است، گفت: هر یک از موضوعات مسابقه ریشه در مباحث قرآنی است، اما بنا به پیشنهاد خبرگزاری ایکنا، سال آینده بخش قرآن و عاشورا را به موضوعات مسابقه اضافه خواهیم کرد.

قدس‌پور اظهار کرد: نفرات اول سفر به عتبات عالیات به همراه دو سکه بهار، نفر دوم سفر به مشهد مقدس به همراه یک و نیم سکه و نفر سوم سفر به مشهد مقدس به همراه یک سکه اهدا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 99 اثر در بخش فیلم کوتاه و 7500 عکس به دبیرخانه رسید که از این تعداد 120 اثر برای نمایشگاه انتخاب شد.

در ادامه ضیایی‌پرور با اشاره به مسابقه مهر محرم اظهار کرد: این مسابقه سه سال پیاپی با گرایش رسانه‌های دیجیتال و با محوریت ماه محرم، اربعین، آئین‌‌ها و مراسم‌های مربوط به عاشورا و اربعین برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است

به گزارش ورزش سه، میثم تیموری درباره پیروزی مس رفسنجان مقابل پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی خوبی بود. توانستیم باکیفیت بازی کنیم و فوتبالی که مدنظر آقای نویدکیا بود، ارائه بدهیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. درست است که پیکان با تیم جوانش مقابل ما بازی کرد اما من این تیم را تیم خیلی خوبی دیدم و به آقای عنایتی بابت بازی دادن به جوان‌ها تبریک می‌گویم. با این شرایط ما شناخت کاملی روی بازیکنان پیکان نداشتیم و همین موضوع کار را برایمان سخت کرده بود. موقعیت‌های زیادی روی دروازه پیکان ایجاد کردیم اما توپ‌هایمان وارد دروازه نشد و روز خوب گلر پیکان بود.

او ادامه داد: این بازی برایمان تمام شده و توانستیم از این مرحله عبور کنیم و به مرحله بعد برویم. در جام حذفی هر تیمی که از تک موقعیت‌ها استفاده کند، به دور بعد می‌رود. خدا را شکر ما هم توانستیم در ضربات پنالتی با تمرکز کامل پنالتی‌هایمان را بزنیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم. الان هم فعلا جام حذفی برایمان تمام شده و تمرکزمان را برای لیگ گذاشته‌ایم. روز چهارشنبه یک بازی سنگین با گل‌گهر داریم که یکی از تیم‌های باکیفیت لیگ است. بازی خیلی سختی داریم و امیدوارم روز چهارشنبه بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم و همین کیفیتی که در حال حاضر داریم، روز به رور بالاتر ببریم.

تیموری در خصوص شرایط مس در نیم فصل دوم توضیح داد: نیم فصل دوم شرایط‌مان بهتر شده و توانستیم فوتبالی را که آقای نویدکیا دوست دارند، در زمین اجرا کنیم. ما واقعا یک تیم کامل بودیم و هستیم و بازیکنان خوبی هم به ما اضافه شدند که توانستند خیلی خوب به ما کمک کنند. ما بازیکنان زیادی از دست دادیم اما بازیکنان باکیفیتی جذب کردیم که خدا را شکر کمک کردند. شرایط خیلی بهتر شده و مدیران قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم زودتر انجام شود. تمام دلخوشی مردم رفسنجان همین تیم است و انشالله بتوانیم دل‌شان را شاد کنیم.

او در پایان درباره تاثیر محرم نویدکیا بر روی مس گفت: آقای نویدکیا توانستند از لحاظ روحی و روانی به ما کمک کنند تا شرایط تیم به روزهای خوب برگردد. ایشان یک آدم جنتلمن و باشخصیت هستند و نیاز به تعریف من نیست. خدا را شکر خیلی خوب توانستیم خودمان را با تاکتیک آقای نویدکیا هماهنگ کنیم تا مشکلی در بازی‌هایمان پیش نیاید. روز به روز در حال پیشرفت هستیم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم که این برایمان امیدوارکننده است.

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه