Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد گفت: دستور اخیر ترامپ به صندوق بین‌المللی پول، هیچ تأثیری در عملکرد بانک‌های اروپایی، و نهادهای بین‌المللی مالی و رفتار آن‌ها با ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ وزیر اقتصاد و دارایی می‌گوید: دستور اخیر ترامپ به صندوق بین‌المللی پول، هیچ تأثیری در عملکرد بانک‌های اروپایی، و نهادهای بین‌المللی مالی و رفتار آن‌ها با ایران ندارد و درواقع در عمل وضعیت جور دیگری پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای ارتباط بانکی ایران با بانک‌های اروپایی و آسیایی رو به بهبود است و رفتار مناسبی را شاهد هستیم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، چند روز گذشته نمایندگان آمریکا در صندوق بین‌المللی پول و بانک‌های توسعه بین‌المللی را موظف کرده که علیه درخواست‌های وام ایران رأی دهند تا جمهوری اسلامی نتواند از منابع مالی آن نهادها استفاده کند. مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران این دستور را کاملاً سیاسی می‌خواند که به شوخی روز شباهت دارد و به‌لحاظ اقتصادی و حقوقی هیچ معنایی ندارد.

وزیر اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم می‌گوید: «قبل از اینکه این دستور ترامپ را ارزیابی کنیم باید بپرسیم که مگر آمریکا مالک صندوق بین‌المللی پول است؟ مگر آمریکا هنوز هم‌فکر می‌کند که کدخداست و همه نهادهای بین‌المللی ازآنجا دستور می‌گیرد؟ پاسخ ایران و پاسخ دنیا به این پرسش منفی است.»

کرباسیان تصریح می‌کند: «صندوق بین‌المللی پول، اساسنامه مشخصی دارد که فرآیند تصمیم‌گیری در این نهاد بر عهده یک یا چند شخص نیست، دستورات صندوق به‌صورت گروهی و شورایی اتخاذ می‌شود و رأی یک فرد هرگز نمی‌تواند زمینه‌های تصمیم‌سازی را تغییر دهد؛ برای همین این گفته یا دستور ترامپ چیزی شبیه شوخی است.»

چقدر این رفتارها می‌تواند در مواضع و تصمیمات بانک‌های اروپایی در قبال ایران تأثیرگذار باشد؟ کرباسیان پاسخ می‌دهد: «اما شرایط به گونه دیگری پیش می‌رود؛ خیلی از بانک‌های اروپایی و آسیایی با ایران همکاری می‌کنند و فاینانس و اعتبارهایی هم که اخیراً گشایش شده این موفقیت و روند رو به بهبود مناسبات بانکی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی را نشان می‌دهد.»

او تأکید می‌کند: «حقوق ایران در صندوق بین‌المللی پول، به‌هیچ‌وجه با دستور ترامپ سلب شدنی نیست؛ نهاد بین‌المللی قواعد خاص خود را دارد و اعتبار خود را با یک حرف بی‌منطق از بین نمی‌برد.»

به‌گفته کرباسیان، فضا و عملکرد بانک‌های اروپایی و آسیایی نشان می‌دهد که آن ترس از آمریکا یا تاثیرگذاری تصمیمات ترامپ بر عملکرد نهادهای بین‌المللی و بانک‌های اروپایی بی‌معنا نیست.

او می‌گوید: «ما نباید خود را درگیر یک حرف پوچ کنیم؛ سازمان‌های بین‌المللی مقررات خاص خود را دارد و تصمیم یک فرد ملاک و معیار عمل نیست. این گفته ترامپ، مثل همه گفته‌های او بی‌معنا و بی‌محتواست.»

او تأکید کرد: «رفتار و دستور ترامپ، هیچ تأثیری در عملکرد بانک‌های اروپایی و نهادهای بین‌المللی مالی و رفتار آن‌ها با ایران ندارد. درواقع در عمل وضعیت جور دیگری پیش می‌رود. فضای ارتباط بانکی ایران با بانک‌های اروپایی و آسیایی رو به بهبود است و رفتار مناسبی را در حوزه فاینانس و گشایش اعتبار شاهد هستیم.»

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه

گروه وکلا برای صلح در هلند شکایتی را علیه ۱۲ مقام صهیونیست و در راس آنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل جنایاتی که ارتش صهیونیستی در غزه مرتکب شد، به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

براساس گزارش القدس العربی، ابراهیم ییلدیریم، وکیل دادگستری و یکی از اعضای این گروه متشکل از ۲۰۰ وکیل، در بیانیه‌ای به خبرگزاری آناتولی گفت که آنها علیه شخصیت‌های برجسته صهیونیستی مانند نتانیاهو و تعدادی از وزرای او شکایت کرده‌اند.

او افزود: این شکایت مشتمل بر ۱۶۳ صفحه و جامع‌ترین شکایت کیفری تا به امروز است. شکایتی که به دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی ارسال شده است شامل ۱۲ مقام صهیونیست است.

این وکیل دادگستری اعلام کرد: متن شکایت توسط ۹ نفر از کارشناسان حوزه حقوقی و جرایم تهیه شده است. همچنین کمپینی برای جمع آوری امضا برای کسانی که می‌خواهند از این شکایت حمایت کنند راه اندازی کردیم و تعداد امضاکنندگان شکایت از ۵۰۰ نفر گذشت.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و قحطی برجای گذاشته که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

این رژیم با وجود صدور قطعنامه آتش بس فوری توسط شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی» به جنگ خود ادامه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند